Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Richard Rumelt laat haarfijn zien dat bij een goede strategie de focus ligt op uitdagingen voor de lange termijn. Ook legt hij uit hoe deze zijn te overwinnen. Zijn centrale boodschap : organisaties die erin slagen hun strategie goed te bepalen zijn winstgevender, doeltreffender en dynamischer. Bron : http://www.boekenbank.be
Strategievorming --- Strategisch management --- Organisatiestrategie --- Casestudy
Choose an application
Management --- Strategisch management --- Strategievorming --- Unit management --- Concernmanagement
Choose an application
Leiderschap --- Creativiteit --- Marketing --- Concurrentie --- Strategievorming --- Management --- Managementvaardigheden
Choose an application
Globalisering, open innovatie, samenwerking in ketens en clusters, razendsnelle veranderingen en vooral: onzekerheid over de toekomst : hoe gaat uw organisatie daarmee om ? Hoe ontwikkelt u een succesvolle strategie ? Dat kunt u niet alleen: een succesvolle strategie ontstaat door continue dialoog. De strategische conversatie. Een strategische conversatie is een continu, actiegericht, collectief leerproces over strategische thema's, dat zich ontwikkelt op basis van dialoog om verschillende toekomstgerichte trends en ontwikkelingen te onderzoeken én discussie om de geschiktste strategische opties te vinden. Met een strategische conversatie weten organisaties zich aan te passen aan de veranderende omgeving door de juiste informatie uit de omgeving te verwerken en te interpreteren. Het gaat om alle soorten organisaties, van industriële tot dienstverlenende. De strategische conversatie kan zowel plaatsvinden binnen een organisatie als in een keten, netwerk of cluster, aangezien samenwerking steeds belangrijker wordt voor het voortbestaan van organisaties. Maar waar sommige organisaties al openstaan voor het gezamenlijk detecteren van trends en ontwikkelingen, zullen nog maar weinig organisaties het aandurven om met derden de strategie te delen en gezamenlijk strategische opties te testen. Toch is dit de manier om uw organisatie zo goed mogelijk voor te bereiden op de toekomst. Dit boek wijst daarbij de weg. Waarom is een strategische conversatie noodzakelijk voor organisaties, ketens en clusters ? Wat zijn de belangrijkste rollen in een strategische conversatie ? Hoe kan een organisatie een strategische conversatie het best organiseren, begeleiden en ondersteunen ? Wat zijn de beste instrumenten om een succesvolle strategische conversatie te hebben ? Strategische conversatie is dé manier om adequaat te reageren op de uitdagingen voor de toekomst.Bron : http://www.academicservice.nl
Strategievorming --- Strategisch management --- Communicatie --- Management --- Marketingstrategie
Choose an application
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in de organisatiestrategie.We gingen vervolgens enthousiast samen met onze opdrachtgever aan de slag en zorgden voor een mooie introductie. Maar niet altijd met duurzaam effect. Medewerkers kennen soms de richting wel, maar die vertalen naar hun dagelijkse werk, is een heel ander verhaal.Langzamerhand ontdekten we dat er een terugkerende strategiecyclus is in de organisatie. En dat communicatie een geïntegreerd onderdeel is in iedere fase van die cyclus.Dit boekje geeft je houvast bij effectieve communicatie rondom de organisatiestrategie. Zodat de strategie gaat leven en geborgd wordt in alle mensen en hun dagelijkse werk en plannen.Bij de vijf fasen van de communicatieve strategiecyclus helpen we je met het stellen van de juiste vragen en met voorbeelden van hoe de fase aan te pakken.Ook geeft het boekje je inzicht in welke rol je als communicatieprofessional kunt nemen in die strategiecyclus. Een onmisbaar werkje voor iedere communicatieprofessional die de organisatie wil helpen haar ambities waar te maken.Bron : http://www.managementboek.nl
Interne communicatie --- Organisatiestrategie --- Bedrijfscommunicatie --- Strategisch management --- Strategievorming
Choose an application
Business schools, leadership gurus, and strategy guides agree - leaders must have a vision. But the sad truth is that most don't...or at least not one that compels, inspires, and energizes their people. How can something so essential be practiced so little in real life ? Vision may sound like a rare quality, unattainable by all except a select few - but nothing could be further from the truth. Anyone can expand their visionary capacity. You just need to learn how. In Anticipate, strategy and leadership expert Rob-Jan de Jong explains that to develop vision you must sharpen two key skills. The first is the ability to see things early - spotting the first hints of change on the horizon. The second is the power to connect the dots - turning those clues into a gripping story about the future of your organization and industry. Packed with stories and practices, Anticipate provides proven techniques for looking ahead and exploring many plausible futures - including the author's trademarked Future Priming process, which helps distinguish signal from noise. You will discover how to: tap into your imagination and open yourself to the unconventional; become better at seeing things early; frame the big-picture view that provides direction for the future; communicate your vision in a way that engages others and provokes action. When you anticipate change before your competitors, you create enormous strategic advantage. That's what visionaries do...and now so can you.Bron : http://www.bol.com
Leiderschap --- Management --- Managementvaardigheden --- Strategisch management --- Strategievorming
Choose an application
Een leider moet een aanlokkelijke visie hebben is de heersende theorie, maar in de praktijk worstelt vrijwel elke leider met de kunst van het verbeelden, vooruitkijken en inspireren. Deze fascinerende tegenstelling over het kernthema in leiderschap, het hebben van een toekomstvisie, wordt in dit boek met tal van verhalen, voorbeelden en tips grondig en praktisch aangepakt.Je leert hoe je visionair vermogen kunt ontwikkelen als leider en als organisatie. Je ontdekt hoe je:- je verbeeldingskracht kunt aanwenden om beter vooruit te kijken- vroegtijdig potentieel ontwrichtende ontwikkelingen kunt opmerken- geloofwaardigheid van je vooruitziende blik kunt realiseren- je verhaal inspirerend kunt maken - en hoe dit krachtig te communiceren- maar ook, hoe je de valkuil van een tunnelvisie kunt voorkomen.Bovenal leer je hoe je je visionaire vaardigheden kunt aanwenden om een betere leider te worden. Visie is namelijk niet iets dat alleen is weggelegd voor grootse leiders. Met originele, multidisciplinaire inzichten, aansprekende verhalen en tal van tips en oefeningen brengt dit boek een visie binnen handbereik voor iedere leider - of je nu aan 3 of aan 30.000 mensen leiding geeft.Bron : http://www.bol.com
Leiderschap --- Management --- Managementvaardigheden --- Strategisch management --- Strategievorming --- Visie
Choose an application
Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, een communicatiestrategie voor een op handen zijnde fusie of overname, of een communicatiestrategie waarmee je programmadoelen wilt realiseren. Het Frame blijkt een universeel model voor strategieontwikkeling.Het doel van het Strategisch Communicatie Frame is professionals te helpen scherpe keuzes te maken. Dat is wat het Strategisch Communicatie Frame is, een hulpmiddel. Het Frame schrijft niet voor wat je moet doen of welke strategie de beste is. Dat hangt namelijk af van de situatie. Wel helpt het Frame om de juiste vragen te stellen, om uit te zoeken wat in jouw organisatie, bij jouw klant of in jouw project echt nodig is, en het dwingt je na te denken hoe communicatie daaraan kan bijdragen. Het helpt je keuzes te maken in wie en wat je nodig hebt om je ambities te realiseren. Het Strategisch Communicatie Frame is een planningsmethode die echt anders is dan het klassieke stappenplan. Deze methode is een agile methode waarmee je sneller kunt inspelen op de actualiteit en toch de regie kunt proberen te houden. Bron : http://www.bol.com
Communicatie --- Strategievorming --- Communicatietheorie --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie --- Communicatieplan
Choose an application
III, 322 p.
Strategisch marktmanagement. --- Marketing --- Management --- Strategisch management --- Strategievorming --- Marketingstrategieën --- Marketingstrategie --- Kostenbeheersing
Choose an application
Wat is het gezamenlijke doel van jouw organisatie ? Waar dóén jullie het voor ? Waar doe jij het voor ? Mensen én organisaties willen van betekenis zijn, op een gelukkige en verbonden manier samenwerken.Gezond zakenverstand draait al lang niet meer om winst alleen. Menselijkheid terugbrengen in de organisatie en betrokkenheid creëren, dat is wat een organisatie verder brengt. In Toekomstklaar stimuleert Giles Hutchins je om op zoek te gaan naar meer betekenis - in jezelf en in je organisatie. Door echte verbinding, samenwerking en cocreatie kunnen bedrijven ook in de toekomst floreren. Met praktijkvoorbeelden, reflectievragen, trainingsmateriaal en oefeningen heeft Giles een praktisch handboek geschreven voor organisaties die bewust willen ondernemen. Bron : http://www.bol.com
organisatieadvisering --- 65.012 --- Organisatieleer --- Cocreatie --- Betrokkenheid --- Teamwerk --- Strategievorming --- Leiderschap
Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|