Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Sont traduits ici pour la première fois en français deux textes allemands appartenant à ce théâtre religieux qui eut une si grande importance dans l'Europe chrétienne du Moyen Âge. Ces deux textes mettent en scène la Passion du Christ, mais de telle sortequ'ils en font le résultat d'un conflit entre le Bien et le Mal. Le Mal est incarné par les juifs et le porte-parole du Bien est saint Augustin. Présent dans les deux textes, celui-ci joue à la fois le rôle de metteur en scène et de prédicateur. Pour l'histoire du théâtre, il faut signaler que la "Passion de Saint-Gall" est le seul texte complet du XIVe siècle et que le "Rouleau de Conduite de Francfort" est le registre du metteur en scène, qui ne présente que le premier vers de chaque réplique, mais conti ent en revanche des didascalies détaillées. Ces deux pièces ont en outre beaucoup influencé les textes ultérieurs.
German literature --- anno 1300-1399 --- German drama --- Carnival plays. --- Passion-plays. --- Théâtre allemand --- Jeux carnavalesques --- Passions (Théâtre) --- History and criticism. --- Histoire et critique --- St. Galler Passionsspiel. --- Frankfurter Dirigierrolle. --- Théâtre allemand --- Passions (Théâtre)
Choose an application
St. Galler Passionsspiel. --- Handschrift. --- Jahrhundert, 14. / Religion. --- Jahrhundert, 14. / Schrift, Buch, Presse. --- Sankt Galler Passionsspiel. --- Westmitteldeutsch. --- LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General. --- Sankt Galler Passionsspiel --- St. Galler Spiel vom Leben Jesu
Choose an application
The early-fourteenth-century St Gall Passion Play comes from the Central Rhineland. Unfortunately its music (over one hundred Latin and German chants) is given in the manuscript only as brief incipits, without any musical notation. This interdisciplinary study reconstructs the musical stratum of the play. It is the first full-scale musical reconstruction of a large German Passion play in recent times, using the latest available scholarly data in drama, liturgy and music. It draws conclusions about performance practice and forces, and offers a sound basis for an authentic performance of the play. The study applies musical and liturgical data to the problem of localizing the play (the first time this has been systematically attempted), and assesses how applicable this might be to other plays. It presents a detailed study of the distinctive medieval liturgical uses of three German dioceses, Mainz, Speyer and Worms. The comparative approach suggests how the music of other plays might be reconstructed and understood, and shows that a better understanding of the music of medieval drama has much to teach us about other aspects of the genre. The book should be of interest to literary scholars, theatre historians, musicologists, liturgical scholars, and those involved in the performance of early drama.
German literature --- Music --- Drama --- anno 1300-1399 --- Passion-plays --- Passion music --- Passions (Théâtre) --- Passion, Musique de la --- Musique --- History and criticism. --- History and criticism --- Histoire et critique --- Drama, Medieval --- Religious drama --- Theater --- Songs and music --- St. Galler Passionsspiel. --- Sankt Galler Passionsspiel --- St. Galler Spiel vom Leben Jesu
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|