Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sportmanagement biedt de toekomstige sportmanager alles wat nodig is om te scoren! Dit praktijkgerichte boek beschrijft op heldere wijze de belangrijkste facetten van sportmanagement. Na een inleidend deel over de (inter)nationale sportwereld en de infrastructuur van de sport, wordt aandacht besteed aan verschillende vraagstukken waar een manager in de sportsector mee te maken krijgt, zoals strategie, cultuur en HRM, financiën, sportrecht, ethiek en de impact van sociale media. Deze 4e editie is volledig geactualiseerd en bevat aansprekende nieuwe cases en voorbeelden. Aantrekkelijke foto's en illustraties ondersteunen de theorie en toetsen deze aan de praktijk.
Choose an application
Sportmanagers zijn te beschouwen als pioniers. Met hun kennis en kunde geven ze vorm aan de toekomst van het sportlandschap. De opkomende kenniseconomie en de verzakelijking van de sportwereld vraagt om nieuwe professionaliteit. In deze studie worden begaanbare paden uitgezet waarlangs de eigentijdse professional zijn innovatiekracht kan versterken. De sportmanager van morgen gaat als een ‘design-thinker' te werk. Hij maakt het verschil door in de sportsector zowel op de korte termijn (exploitatie) als op de langere termijn (exploratie) voor diverse stakeholders waarde te creëren.
Choose an application
Hoewel er veel verschillen zijn tussen sport en het bedrijfsleven, betekent dat niet dat zakelijke leiders niets kunnen leren van hun collega's uit de sport. Veel van de thema's die in het bedrijfsleven een rol spelen, zoals leiderschap, teamwork, mentoring en coaching, strategie en innovatie, worden in de sportwereld vaak anders en wellicht innovatiever uitgewerkt en ingezet. Zo is het in de sport, en met name in de Formule 1, gebruikelijk dat prestaties nauwkeurig worden gemeten en geëvalueerd, en is training prioriteit nummer één. Topatleten die zich richten op de honderd meter sprint, trainen constant om op het juiste moment te kunnen excelleren: een jarenlange voorbereiding op een prestatie die minder dan tien seconden duurt! Nergens is ook meer zichtbaar dat een team van mindere goden een groep individuele kampioenen met gemak kan verslaan. Het Amerikaanse team van amateurspelers dat in 1980 tijdens het olympisch ijshockeytoernooi in de halve finale de Russische titelfavoriet versloeg, is hiervan een perfect voorbeeld. Aan de hand van een grote hoeveelheid internationale voorbeelden op het gebied van alle denkbare sporten tonen de auteurs welke cruciale leiderschapslessen sport te bieden heeft. Leiderschap in sport en business – Wat het bedrijfsleven kan leren van de sport weet theorievorming, aansprekende praktijkvoorbeelden en inspirerende citaten van bekende en minder bekende (sport)leiders op aantrekkelijke wijze te combineren, en kan het verschil betekenen tussen mislukking en succes.
Choose an application
Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein. Arko Sports Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Vijf keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Vlaamse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt verdieping met prikkelende achtergrondverhalen. Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Vlaamse topsport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij federaties en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatie-management, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.
Choose an application
Zowel in de sport als in het bedrijfsleven zijn topprestaties van cruciaal belang. In een wereld waarin de euro regeert, is het van groot belang om de aandeelhouders tevreden te houden door regelmatig een gezonde winst te rapporteren en een aantrekkelijk dividend uit te keren. In de sport lijkt het vaak nog eenvoudiger: die bal vaker in het doel trappen dan je tegenstander of als eerste met omhooggestoken armen juichend over de finish komen. In de enigszins saaie context van het zakendoen is het soms lastig om heldere en aansprekende voorbeelden van uitstekend leiderschap te vinden. De sport heeft in die zin een streepje voor op business, omdat het door de passie van de supporters en de eenduidige doelstelling van de deelnemers (we willen winnen!) inspirerende voorbeelden van succes én falen biedt. (Bron: covertekst)
E110513.jpg --- Sportmanagement --- 617.12 --- sportmanagement
Choose an application
Verzelfstandigen of niet? Deze vraag houdt de sportsector van veel gemeenten bezig. Verzelfstandiging, bijvoorbeeld in de vorm van sportbedrijven, zou kunnen leiden tot meer marktgerichtheid en meer efficiency waardoor beter kan worden aangesloten bij de veranderingen in de sportwereld: de overheid als publieke ondernemer. Daarnaast, zo is de gedachte, kan de overheid bij verzelfstandiging zich beter richten op haar kerntaken. Er is tot nu toe weinig onderzoek gedaan naar de vraag of dit ook zo werkt. Dit onderzoek wil een bijdrage leveren aan deze kennislacune. Gekeken wordt naar de motieven, de processen en de effecten van het oprichten van sportbedrijven en naar de mate waarin publiek ondernemerschap vorm heeft gekregen. Deze kennis is relevant voor gemeenten die een verzelfstandigingsproces hebben doorlopen én voor gemeenten die verzelfstandiging binnen de sportsector overwegen. (Bron: covertekst)
Choose an application
Sportmanagement --- Sportbeleid ; Vlaanderen --- Sportverenigingen
Choose an application
Choose an application
Sport is van grote politieke, economische, maatschappelijke en persoonlijke betekenis. Binnen en rond de sport heeft zich een ware bedrijfstak ontwikkeld met vele belanghebbenden. Deze trends hebben geleid tot een groeiende behoefte aan capabel management van de sportorganisatie.Sportmanagement biedt de toekomstige sportmanager alles wat nodig is om te scoren! Dit praktijkgerichte boek beschrijft op heldere wijze de belangrijkste factoren van sportmanagement.Na een inleidend deel over de nationale en internationale sportwereld wordt aandacht besteed aan verschillende vraagstukken waar een manager in de sportsector mee te maken heeft, zoals strategie, cultuur en HRM. Ook de financiële en ethische aspecten van sportmanagement komen aan bod. Nieuw in deze editieDeze derde editie van Sportmanagement is volledig geactualiseerd met nieuwe voorbeelden, artikelen en cases. Daarnaast is hoofdstuk 12 uitgebreid met theorie over Sportmanagement en recht.Bovendien wordt deze editie verrijkt met MyLab. Op deze digitale leeromgeving is divers studiemateriaal voor studenten, waaronder extra verdieping van de theorie, en lesmateriaal voor docenten geplaatst. Op Pearson MyLab staan ook online hoofdstukken over sportmedia en sportevenementen.DoelgroepSportmanagement is geschreven voor studenten in het Hoger Onderwijs.Bron : http://www.pearsoneducation.nl
Sportmanagement. --- Sportmanagement --- 617.12 --- sportmanagement --- Sport --- Sportsector --- Management --- Sportmarketing --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
'Een coach moet altijd zoeken naar innovatie, hoe klein ook, alleen al om je spelers alert te houden. Dat benadruk ik ook altijd tijdens mijn lezingen in bedrijven. Een coach moet nieuwsgierig blijven. Steeds op zoek gaan naar een nieuwe aanpak, nieuwe methodes om zijn spelers, zijn team beter te maken. Op topniveau kan je je spelers geen twintig procent beter maken, maar moet je proberen die één à twee procent verschil te maken. Dat kan onder meer door een betere mentale begeleiding.'Dominique Baeyens werkte gedurende zijn hele carrière met topteams. Hij was binnen het Belgische volleybal een van de pioniers in psychologische begeleiding. Zijn jarenlange ervaring leidde tot een specifieke visie op leiderschap, samenwerking en teamprocessen. Zijn expertise uit de sportwereld is rechtstreeks toepasbaar op de interne werking en de teamprocessen in organisaties en bedrijven.
Training. --- PXL-Education 2020 --- sportmanagement --- sportpsychologie --- coaching
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|