Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Le spectacle du sport
Authors: ---
ISBN: 202035425X 9782020354257 Year: 1998 Publisher: Paris Seuil

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een scheve schaats : over de keerzijde van sportsponsoring
Author:
ISBN: 9789076802442 Year: 2008 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sportsponsoring is hot. Adverteerders tellen grote bedragen neer om zich te verbinden aan grote inter- nationale sportevenementen als de Olympische Spelen, het Europees kampioenschap voetbal en de Tour de France, maar ook individuele clubs, teams en ploegen kunnen zich verheugen op lucratieve sponsorovereenkomsten. Hun successen stralen af op de sponsors. De aanhoudende commotie rond het dopinggebruik in verschillende wielerploegen en de onvrede over het management van gerenommeerde Nederlandse voetbal- clubs maken echter pijnlijk duidelijk dat sportsponsoring niet altijd een onbezorgde, harmonieuze aangelegenheid is. Sponsors krijgen dikwijls te maken met individuele sporters, clubs en teams die een scheve schaats rijden, betrokken raken bij een schandaal, ondermaats presteren of anderszins op negatieve wijze in de publiciteit komen. Wordt het merkimago van een sponsor aangetast als de gesponsorde club, team of ploeg blootstaat aan negatieve publiciteit? Beschadiging van een merk kan het resultaat van grote marketing- en communicatie-inspanningen teniet doen – reden voor SWOCC om de keerzijde van sportsponsoring aan een grondig onderzoek te onderwerpen.


Book
Sportsponsoring in beeld
Author:
ISBN: 9789076802435 Year: 2008 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

La France du Tour. Le Tour de France. Un espace sportif à géographie variable
Authors: ---
ISBN: 2738456197 9782738456199 Year: 1997 Publisher: Paris ; Montréal L'Harmattan


Book
Sport en media : referaten en studies van het tweede sporta-NKS-congres
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9033418665 Year: 1988 Volume: vol nr. 17 Publisher: Leuven Acco


Book
We love to hate each other : mediated football fan culture
Authors: ---
ISBN: 9789186523350 918652335X Year: 2012 Publisher: Göteborg NORDICOM

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Football fans are often portrayed as enthusiastic, loyal, critical and sometimes violent. But what is it about football that appeals to them ? How do the media - newspaper, radio, TV, blogs and web forums - accommodate the needs of fans, and what connections - if any - is there between the imagined community of football fans and the broader society ? These are the questions explored by 20 well-known and merited researchers from 8 countries in this anthology about the mediation of football fandom.We Love To Hate Each Other should be useful to scholars and students who are engaged in sports journalism and popular culture in both the old and new media.Bron : http://www.nordicom.gu.se

Power play : sport, the media and popular culture
Authors: ---
ISBN: 0582369398 Year: 2000 Publisher: Harlow : Longman,


Book
Consuming football in late modern life
Author:
ISBN: 9781409450948 1409450945 1409450953 9781409450955 1472401107 9781472401106 1317161130 1317161149 9781315573731 9781317161127 9781317161134 1315573733 Year: 2013 Publisher: Burlington

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Consuming Football in Late Modern Life explores the phenomenon of football (soccer) fandom as consumption in the age of late modernity. By centralising fandom within the sociology of consumption, the book examines how this phenomenon equates to a fluid series of consumption activities that are practiced in the course of everyday life. In turn, the work departs from much of the existing literature that features exceptional properties of fanatical fans, in order to emphasise the position that seemingly trivial acts of consumption can have a profound influence on the construction, maintenance and

Sport, culture and the media: the unruly trinity
Author:
ISBN: 0335210759 0335210767 9780335210763 9780335210756 9780335227648 0335227643 1280947829 9786610947829 Year: 2007 Publisher: Maidenhead Open University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Examines the link between two powerful cultural forces - sport and the media.

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by