Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sander en Eva gaan met mama naar de speeltuin. Ze spelen er naar hartelust. De summiere tekst voegt weinig toe aan de illustraties en bevat wijsheden die nergens op slaan: 'met een springtouw spring je zolang je kunt'. De tekeningen zijn kleurrijk, maar stijf en clichématig. De afgebeelde kinderen vormen een kleurrijke mengeling. De laatste tekening is een uitklapplaat met een overzicht van de speeltuin waarop allerlei voorwerpen en personen aangewezen kunnen worden.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Met dit boek wordt het mogelijk werkelijk groene speelplekken aan te leggen en in goede staat te houden. Ook voor kinderen is het boek toegankelijk: Pien, een stoer en slim meisje, beleeft in elk hoofdstuk een bomenavontuur.In acht hoofdstukken wordt aangegeven waarom levende bomen een actieve rol moeten krijgen op speelplekken en hoe dit te realiseren is. Elk hoofdstuk bestaat uit drie onderdelen: informatie over bomen en hun functies, over groeiplaatsen, verzorging en aanleg. Vervolgens legt Pien uit waarom bomen belangrijk en leuk zijn. En tot slot tips: bijvoorbeeld over welke soort boom te kiezen, het aanleggen van een boomtuintje en het opstellen van klimregels. Ook praktische informatie over rekenen met een boom, biologieles en onderzoek naar de geschiedenis van een boom. En natuurlijk krijgt ook de veiligheid van het kind ruim aandacht.
Bomen --- Speelruimten
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Speelruimten --- Recreatiegebieden --- 719.7 --- recreatiegebieden --- speelplaatsen --- planologie-stedebouw, recreatiegebieden, ook : vrijdetijdsbesteding --- Playgrounds. --- Environmental planning --- Playgrounds --- Play centers --- Public playgrounds --- School playgrounds --- Play environments --- Sports facilities --- Community centers --- Parks --- speeltuinen --- ruimtelijke ordening --- Spelen(Kinderspelen)
Choose an application
Begeleiders en pedagogisch medewerkers die kijken vanuit het perspectief van het kind, hebben een streepje voor. Aandacht hebben voor de leefwereld van de allerjongsten leidt tot een aanpak waarin kinderen zich thuis voelen in de opvang en geboeid bezig zijn.Ervaringsgericht werken in de voorschoolse kinderopvang is een gids voor (toekomstige) begeleiders in de kinderopvang. Vertrekkend vanuit het aanpakproces- effect-model zet dit boek begeleiders op weg in het scheppen van een optimale omgeving: een positieve sfeer en relaties, een rijk aanbod aan materialen en activiteiten, ruimte voor initiatief en zoveel meer.Behalve voor opleidingen is dit boek een werkinstrument om begeleiders te inspireren in hun dagelijkse praktijk met jonge kinderen. Het bevat talrijke voorbeelden, tips voor optimale communicatie en suggesties om de kinderopvang levendig en op maat in te richten.https://www.lannoo.be/nl/ervaringsgericht-werken-de-voorschoolse-kinderopvang
Kindergarten --- Educational sciences --- kinderopvang --- Ervaringsgericht begeleiden --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Ervaringsleren --- Kinderopvang --- Voorschoolse opvang --- Speelomgeving --- Groepsdynamiek --- Welbevinden --- Betrokkenheid --- Speelruimten --- Ontwikkeling --- Pedagogiek --- Beleving --- Kwaliteit --- Kwaliteitsbewaking --- Kwaliteitsverbetering --- ervaringsgericht werken --- Ervaringsleren ; kinderopvang --- Speelruimte --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Buurt --- Patiënt --- Buitenschoolse opvang
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|