Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Praat met collega's over de aanpak van leerlingen:- Wat zijn de onderwijsbehoeften van deze leerling?- Welke leraarvaardigheden sluiten daarbij aan?- Heb ik die vaardigheden in huis, of heb ik daarbij hulp/scholing nodig?Handelingsgericht werken vraagt dat leraren goed aansluiten bij de onderwijsbehoeften van álle leerlingen in hun groep. Wanneer die onderwijsbehoeften moeilijk onder woorden te brengen zijn en je niet meteen weet wat je te doen staat, heb je behoefte aan een goed gesprek met een collega. Met het Dialooginstrument HGW krijg je helder in beeld wat de onderwijsbehoeften van een leerling zijn en wat dat van jou als leraar vraagt. Het Dialooginstrument HGW geeft het gesprek meer diepgang, en biedt houvast voor het dagelijks handelen.Het Dialooginstrument HGW bestaat uit een doos met daarin een uitvouwbaar dialoogveld, 165 kaartjes en een handleiding. Op de kaartjes staan onderwijsbehoeften en leraarvaardigheden omschreven voor vier domeinen: leren, werkhouding, gedrag en gezondheid. Er zijn ook kaartjes met omschrijvingen voor de mindset en het planmatig handelen van de leraar. Door passende kaartjes te kiezen, ontstaat duidelijk zicht op wat de leerling nodig heeft, en wat de leraar daarbij kan bieden. Zo kun je gericht een plan van aanpak maken.(Bron: https://shop.bazalt.nl/uitgaven/materialen/359/dialooginstrument-hgw)
Handelingsplannen --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsbehoeften --- Inclusief onderwijs --- Planmatig werken --- Communicatie --- Mindset --- 464 --- handelingsgericht werken --- zorgverbreding --- leerlingbegeleiding --- kinderen met leerproblemen --- Contains audio-visual material --- Handelingsplan --- Onderwijsbehoefte --- Mentaliteit --- Handelingsgericht werken --- Handelingsplanning --- Specifieke onderwijsbehoeften --- Leraar
Choose an application
Leerlingenbegeleiding omvat vele aspecten en er bestaan tal van interessante boeken rond specifieke topics. Tot op heden bestaat er geen boek dat leraren informeert over belangrijke kaders die in Vlaamse scholen gebruikt worden. Uit recent onderzoek blijkt dat de recente evolutie naar meer inclusief onderwijs scholen voor uitdagingen stelt. Scholen zijn op zoek naar efficiënte manieren om de begeleiding en ondersteuning voor leerlingen met (complexe) specifieke onderwijsbehoeften vorm te geven. Daarbij kunnen ze zich laten inspireren door diverse kaders.Het eerste deel van dit boek bundelt enkele van deze kaders, zoals het model van geïntegreerde leerlingenbegeleiding, het zorgcontinuüm, handelingsgericht werken, de preventiepiramide, UDL, herstelgericht en oplossingsgericht werken en verbindend communiceren.Het tweede deel bundelt twaalf authentieke leerlingencasussen waarop de kaders worden toegepast. Deze casussen kunnen gebruikt worden in de lerarenopleiding of in professionaliseringsactiviteiten voor schoolteams. Samen sterk in geïntegreerde leerlingenbegeleiding richt zich in de eerste plaats tot onderwijsprofessionals die werkzaam zijn (of zullen werken) in het secundair onderwijs, of die lerarenteams uit dat onderwijsniveau ondersteunen.https://www.pelckmansuitgevers.be/samen-sterk-in-geintegreerde-leerlingenbegeleiding.html
Pupil counseling. Pupil guidance --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- inclusief onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- Leerlingenbegeleiding ; secundair onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- School management --- Secundair onderwijs . Vlaanderen --- 370 --- Leerlingbegeleiding --- Inclusief onderwijs --- Specifieke onderwijsbehoeften --- Zorgbeleid --- Onderwijs --- Secundair onderwijs
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|