Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
El teatro español en la época romántica
Author:
ISBN: 8470398881 9788470398889 Year: 2001 Volume: 71 Publisher: Madrid : Castalia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les spectacles en Espagne (1875-1936)
Authors: --- ---
ISBN: 9782878545425 2878545427 2878547322 Year: 2017 Publisher: Paris : Presses Sorbonne Nouvelle,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce livre réunit un ensemble de textes de Serge Salaün consacrés aux genres théâtraux considérés comme mineurs, en Espagne. De la fin du XIXe siècle à la Guerre civile, les arts du spectacle (Zarzuela, género chico, théâtre lyrique ou pornographique) ont été porteurs d'enjeux politiques, culturels et esthétiques analysés ici dans une optique d'histoire culturelle. Les questions du nationalisme, l'importance des transferts culturels ‒ par les traductions ou les adaptations ‒, la présence nouvelle et plus fréquente du corps féminin, les innovations techniques sont autant de thématiques que l'auteur a abordées au fil des années, explorant ainsi la place du social et du politique dans les pratiques culturelles autant que le rôle complexe et ambigu de la modernité dans les genres dits "de masse".

The Comedia lacrimosa and Spanish romantic drama 1773-1865
Author:
ISBN: 0729300498 9780729300490 Year: 1978 Volume: 67 Publisher: London Tamesis books

Théâtre et politique pendant la guerre d'indépendance espagnole : 1808-1814
Author:
ISBN: 2853991822 9782853991827 Year: 1988 Volume: 15 Publisher: Aix-en-Provence : Université de Provence, service des publications,

The theatre in nineteenth-century Spain
Author:
ISBN: 0521380464 0521020239 0511627637 Year: 1994 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This is the first comprehensive study of the theatre of nineteenth-century Spain, a most important genre which produced more than 10,000 plays during the course of the century. David Gies assesses this mass of material - much of it hitherto unknown - as text, spectacle, and social phenomenon. His book sheds light on political drama during Napoleonic times, the theatre of dictatorship (1820s), Romanticism, women dramatists, socialist drama, neo-Romantic drama, the relationship between parody and the dominant literary currents of the day, and the challenging work of Galdós. A chapter on the battle to create a National Theatre reveals the deep conflicts generated by the various interested factions in the middle of the century. This readable account will at last allow students and scholars properly to re-evaluate the canon of texts.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by