Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

KDG (1)

Odisee (1)

PXL (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

German (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

1991 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Handbuch Medienarbeit : Analyse, Einordnung, Wirkung
Authors: ---
ISBN: 3810008869 Year: 1991 Publisher: Opladen Leske und Budrich


Book
Communicatie zonder frustratie in het onderwijs : versterk de relatie met je leerling, je collega en jezelf!
Author:
ISBN: 9789401464574 940146457X Year: 2019 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er is geen gebied waarin zoveel goed of fout kan gaan als in communicatie. Elkaar begrijpen is een kiem van inspiratie. Niet begrepen worden een bron van frustratie. Effectief met elkaar communiceren is behoorlijk lastig. Want hoe zorg je ervoor dat de ander snapt wat jij wilt zeggen? Terwijl het voor jou toch heel duidelijk is wat je zegt. Gedrag lokt emotie uit. Het blijkt nog een hele kunst om effectief met elkaar te communiceren, zonder elkaar te veroordelen, in verwijten te vervallen of elkaar in de haren te vliegen. Als dat wel gebeurt is het zinvol om je communicatiestijl te veranderen.Luisteren we aandachtig genoeg om echt te begrijpen wat de ander zegt? Durven we te zeggen wat er echt toe doet? Begrijpen we waarom we steeds in ineffectieve patronen terechtkomen? Goede communicatie op school is een win-win situatie voor alle betrokkenen. Het is het fundament en het zijn de bouwstenen van betekenisvolle relaties. Effectief communiceren is een vaardigheid waar je je hele leven plezier aan beleeft!Bron: https://www.lannoo.be/nl/communicatie-zonder-frustratie-het-onderwijs

Listing 1 - 2 of 2
Sort by