Narrow your search

Library

UCLouvain (2)

ULB (2)

ULiège (2)

UNamur (2)

KU Leuven (1)

UGent (1)

VIVES (1)

VUB (1)


Resource type

book (3)


Language

French (2)

English (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

2012 (1)

1994 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
L'école des patrons : silence et morales d'entreprise à la Business School de Harvard
Authors: ---
ISSN: 22646981 ISBN: 9782728805419 2728805415 Year: 2015 Publisher: Paris : Éditions Rue d'Ulm,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Comment sont formés les futurs patrons américains ? Quel sens moral retirent-ils de leur passage sur les bancs des fameuses business schools où ils acquièrent leur formation ? L’analyse ethnographique de la plus emblématique de ces écoles, celle de Harvard, apporte des réponses. Michel Anteby nous découvre les rouages d’une institution centenaire et dresse des parallèles frappants entre la socialisation des professeurs et celle des élèves. De la préparation des séances de cours à la circulation dans les tunnels du campus, du système d’évaluation et de notation aux suspensions pour motif d’insuffisance académique, ce livre retrace le parcours éducatif, à la fois mythique et singulier, de ceux qui aspirent à devenir patrons. Car ils évoluent dans un contexte qui promeut un silence normatif relatif. Arguant de respecter une multitude de points de vue, l’école se refuse à prôner ouvertement une norme. C’est donc une étrange idéologie de la non-idéologie qui est interrogée ici, et un silence bien plus parlant qu’il n’y paraît. "


Book
L'enfant du lignage : du sevrage à la classe d'âge chez les Wolof du Sénégal
Authors: ---
ISBN: 2228881678 9782228881678 Year: 1994 Publisher: Paris : Payot,


Book
Second language socialization and learner agency : adoptive family talk
Author:
ISBN: 9781847697851 9781847697844 9781847697868 1847697860 1847697852 1847697844 1847697879 1283548402 9786613860859 Year: 2012 Volume: 87 Publisher: Bristol ; Buffalo : Multilingual Matters,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book examines how Russian-speaking adoptees in three US families actively shape opportunities for language learning and identity construction in everyday interactions. By focusing on a different practice in each family (i.e. narrative talk about the day, metalinguistic discourse or languaging, and code-switching), the analyses uncover different types of learner agency and show how language socialization is collaborative and co-constructed. The learners in this study achieve agency through resistance, participation, and negotiation, and the findings demonstrate the complex ways in which novices transform communities in transnational contexts. The perspectives inform the fields of second language acquisition and language maintenance and shift. The book further provides a rare glimpse of the "idian negotiations of adoptive family life and suggestions for supporting adoptees as young bilinguals.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by