Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
#gsdbP --- agogie --- 304 --- Agogiek --- Communicatie --- Emancipatie --- Gesprekstechnieken --- Gezinstherapie --- Groepen --- Groepstherapie --- Organisatiestructuren --- Psychotherapie --- Relatietherapie --- Samenlevingsverbanden --- Sociale pedagogie - Agogie --- Agogiek.
Choose an application
Ruim 150 korte, overzichtelijke verhaaltjes met kleurenfoto's om kinderen met autismespectrumstoornissen te leren omgaan met anderen en met veranderingen in hun leven. Voor ouders en opvoeders.
462.4 --- 304 --- Autistische kinderen --- Sociale pedagogie - Agogie --- Sociale vaardigheden --- Autisme --- Communicatie --- Kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
angst --- assertiviteit --- Psychiatry --- conflicthantering --- Comportement --- Femmes --- Gedragswetenschap --- Vrouwen --- #gsdbP --- Z++91/05 --- Z159.9 --- #KVHB:Assertiviteitstraining --- 304 --- psychologie --- sociale psychologie --- sociale vaardigheden --- Sociale pedagogie - Agogie
Choose an application
Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Ethiek in de hulpverlening (hulpverleningsethiek) --- sociale pedagogie --- cliënten-welzijnswerkers --- 37 --- 361.05 --- Hulpwetenschappen --- ethiek en religie --- ethiek en religie. --- Ethiek en religie.
Choose an application
Medemenselijk opvoeden gaat over de vraag hoe we nieuwe generaties via opvoeding, vorming en onderwijs kunnen toerusten en enthousiasmeren voor het leven in een vrije, rechtvaardige en solidaire samenleving. Dat is een samenleving waarin mensen gelijkwaardig zijn en voldoende kansen krijgen om tot bloei te komen; waarin ze het recht hebben hun stem te laten horen en bereid zijn elkaar te hulp te schieten als de nood aan de mens is. Dat laatste klinkt misschien vanzelfsprekend, maar is het geenszins. [...] In dit boek bespreekt Micha de Winter hoe samenlevingspedagogiek jonge mensen kan helpen om met elkaar aan een zinvol, hoopgevend en humaan toekomstperspectief te werken. De ontwikkeling van sociale daadkracht (agency) en sociale nieuwsgierigheid spelen daarin een belangrijke rol.
Opvoeding --- Pedagogiek --- Samenleving --- Diversiteit --- Korczak, Janusz --- Principaal-agenttheorie --- Jeugdzorg --- Pedagogiek. --- Socialisatie --- Sociale pedagogie --- Social welfare methods --- Community organization --- pedagogiek --- multiculturele samenleving --- levensbeschouwelijke opvoeding
Choose an application
Over conflicten, twisten, oorlogen en vrede.
oorlogen --- vrede --- verdraagzaamheid --- sociale pedagogie --- 304 --- 10+ --- Conflicten --- J 478.1 --- Vredesopvoeding --- 478.1 --- vredesopvoeding (ler) --- Oorlog en vrede --- Racisme --- Verdraagzaamheid --- Conflicthantering : werkvormen --- Vredesopvoeding : basisonderwijs --- vredesopvoeding: handboek lagere school --- sociale pedagogie, agogie --- Agressie --- Geweldloze opvoeding --- Pesten --- Sociale agogiek --- jeugdbescherming en kinderrechten --- Agressie. --- Geweldloze opvoeding. --- Pesten. --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- Jeugdbescherming en kinderrechten.
Choose an application
gedragsobservatie --- groepswerk --- groepsdynamica --- pedagogiek --- Didactic strategies --- psychologie --- #GSDBP --- Evaluation Evaluatie --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- 304 --- 305.2 --- sociale vaardigheden --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Sociale pedagogie - Agogie --- Psychologie van groepen
Choose an application
3-8
Agogiek. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- Methods in social research (general) --- Sociology of social welfare --- sociaal onderzoek --- 304 --- experimenten --- interview --- methodiek --- observatiemethoden --- sociale vaardigheden --- 301.08 --- Sociale pedagogie - Agogie --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Diagnose --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Diagnostiek
Choose an application
In veel beroepen houdt men zich bezig met de beïnvloeding van het gedrag en het welzijn van anderen. Zo bv. docenten, organisatieadviseurs, verpleegkundigen, sociaal pedagogisch hulpverleners, maatschappelijk werkers, sociaal juridische dienstverleners, groepsleiders, coaches en personeelsfunctionarissen. Steeds vaker wordt bovendien van professionals in uiteenlopende andere sectoren verlangd dat zij aan innovatiemanagement doen en ontwikkelingsgerichte processen begeleiden. Het boek biedt hen een brede en veelzijdige inleiding op de theorie van en de thema's uit de veranderkundige discipline bij uitstek, de agogiek. Het behandelt op toegankelijke wijze de begeleiding van veranderingsprocessen van individuen, groepen, organisaties en samenlevingsverbanden. Daarnaast gaat het uitgebreid in op het methodisch handelen en de daarvoor benodigde vaardigheden. Hierbij staat de praktijk steeds centraal: de theorie wordt behandeld aan de hand van tal van concrete voorbeelden, waarna de consequenties voor het agogisch handelen eruit worden afgeleid. Aan gesprekstechniek is, net als aan voorlichting, een apart hoofdstuk gewijd
Welzijn. --- Pedagogiek. --- Gesprekstechnieken. --- veranderingsmanagement --- agogiek --- Adult education. Lifelong learning --- Social welfare methods --- Agogie --- 304 --- veranderingsproces --- Agologie (andragologie, veranderkundig denken) --- Gesprekstechnieken --- Groepsdynamica --- Organisatieontwikkeling --- veranderkunde --- communicatie --- groepsdynamica --- Sociale pedagogie - Agogie --- Agogiek --- Innovatie --- Veranderingsproces --- Veranderingsmanagement --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociaal-agogische vaardigheid
Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|