Listing 1 - 10 of 154 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een broertje of zusje hebben met autisme kan soms moeilijk zijn. Kinderen met autisme zien de wereld vaak anders en dit kan zorgen voor ongemakkelijke situaties. Wanneer kinderen uit de omgeving voldoende geïnformeerd zijn over autisme hebben ze ook geen reden tot pesten. Tibo schaamt zich vaak over zijn broertje wanneer hij weer eens vreemd doet in het bijzijn van klasgenootjes. Met de hulp van de juf, leren de kinderen op school dat ook kinderen met autisme kansen moeten krijgen zodat ze zich ten volle kunnen ontwikkelen en dingen kunnen doen net als iedereen. Dit boek beschrijft enkele van de situaties waarmee kinderen met autisme en hun familieleden te kampen krijgen. In de bijsluiter vinden ouders, opvoeders en leerkrachten achter grond informatie over autisme.
471.44 --- Autisme --- Prentenboeken --- Sociale vaardigheden --- Autisme - prentenboek --- Respect --- Verdraagzaamheid --- D111063.jpg --- Prentenboeken ; basisonderwijs --- Sociale en emotionele opvoeding --- Orthopedagogics --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
"Ik ben verdwaald!" vertelt het verhaal van een kind dat verdwaalt tussen een menigte van vreemde mensen. De tranen rollen over haar wangen en ze wordt bang. Maar ze heeft geluk, want ze wordt opgemerkt door een politieman. Hij helpt haar om haar ouders terug te vinden.
bang zijn --- gevoelens --- prentenboeken --- verdwaald zijn --- 471.44 --- Bang zijn --- Prentenboeken --- Sociale vaardigheden --- Verdwalen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Spanish literature
Choose an application
Verlegen kinderen maken zich zorgen en voelen zich soms niet begrepen. Het boek helpt jongens en meisjes te begrijpen dat er verschillende manieren zijn om verlegenheid te overwinnen. Ze hoeven zich niet te schamen als ze bij het beantwoorden van een vraag stotteren of rood worden. Belangrijk is dat ze voor zichzelf opkomen.
471.44 --- Prentenboeken --- Sociale vaardigheden --- Verlegenheid --- Sociale en emotionele opvoeding --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Spanish literature
Choose an application
Choose an application
Romy gaat met mama op bezoek bij opa Bart. Ze is dol op hem, hij is haar liefste opa. Opa Bart woont niet meer in zijn eigen huis. Hij woont in een tehuis. Daar zorgen ze voor hem. Want opa Bart kan niet meer voor zichzelf zorgen. Hij heeft namelijk de vergeetziekte.
dementie --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- JB SNOE --- grootouders --- 471.44 --- 605.93 --- Dementie --- Grootouders --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- ouderdomsbepaling --- Dementie ; verhalen --- Multiculturele samenleving --- Ziek- gezond --- 472.9 --- Sociale en emotionele opvoeding --- Ouderdomsziekten (Geriatrie) --- dementie (themawoord fictie) --- Kleuteronderwijs --- Bejaarden --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Veerle heeft haar naam gestempeld. Ze krijgt een mooie sticker van de juf. Veerle kijkt begerig naar de andere stickers die nog mooier zijn. In de pauze gaat ze naar het lokaal. Ze pakt stiekem een vel met stickers uit de la van de juf. Later ontdekt de juf dat de stickers zijn verdwenen. Wie heeft dat gedaan?
genre-thema"">
Choose an application
Het (a)sociale talentenspel is een kaartspel bedoeld voor kinderen vanaf de 2e kleuterklas t.e.m. het 2e leerjaar. Het spel sluit aan bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Het spel werkt met de acht gedragscategorieën van de methode 'Kinderen en... hun sociale talenten'. Het spel kunnen kinderen klassikaal spelen, in groepjes en individueel. Op elke kaart staat een situatie die herkenbaar is. Verder staan op de kaart vragen voor een (kring)gesprek en een extra verwerkingsvorm, waar de leerkracht mee aan de slag kan met de hele klas.
Didactics of social education --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- sociale opvoeding --- lager onderwijs --- 471.44 --- basisonderwijs --- didactiek --- educatieve spellen --- kleuteronderwijs --- sociale vaardigheden --- spelmaterialen --- 478.9 --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Talenten --- Sociale opvoeding ; onderwijs --- Spelmaterialen --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Games
Choose an application
Sommige kinderen kunnen moeilijk met anderen samenspelen. Zij maken weinig contact met leeftijdsgenootjes en worden, als ze het toch proberen, vaak afgewezen. Dit is soms al op de kleuterleeftijd het geval. Het kan leiden tot een achterstand in sociale vaardigheden die, als ze wat ouder zijn, maar moeilijk in te halen is. Voor deze kinderen is een programma geschreven om ben op een speelse manier de ontbrekende vaardigheden bij te brengen. Het biedt leerkrachten en begeleiders een methode waarbij kleuters de gelegenheid krijgen zich in de gedachten en gevoelens van anderen in te leven. In rollenspelletjes komen emoties van toenemende complexiteit aan bod, in situaties die voor kleuters gemakkelijk herkenbaar zijn. Door zich te oefenen in het uitbeelden en herkennen van emoties doen zij steeds meer ervaring op in het rekening houden met de gevoelens en gedachten van anderen. Gebleken is dat deze vaardigheid een eerste vereiste is voor een betere sociale interactie. Dit boek is een herziene uitgave van het eerder verschenen Het blauwe boek; rollenspelletjes voor kleuters.
471.44 --- 622.1 --- emotionele ontwikkeling --- kleuters --- rollenspel --- sociale vaardigheden --- spelen --- Sociale en emotionele opvoeding --- rollenspelen --- spellen --- Didactics of Kindergarten --- Bewegingsopvoeding --- Relationele opvoeding --- Rollenspel --- Sociale en emotionele opvoeding. --- Kleuteronderwijs. --- Kinderen. --- #PBIB:+108.21 --- emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- sociale opvoeding --- opvoeding --- didactiek --- Agressieve kinderen --- Angst --- Boosheid --- Emoties (Gevoelens) --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Jaloersheid --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- kleuterschool: didactiek --- kleuterschool: rollenspel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- Social psychology --- vakoverschrijdende thema's --- motivatie --- hechting (psychologie) --- socio-emotionele ontwikkeling
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- spellen --- Baby- en kleuterspelen --- 471.44 --- peuters --- kleuters --- sociaal-emotionele opvoeding --- didactiek --- C3 --- spelmateriaal --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Kunst en cultuur --- Games
Choose an application
Een geheim bewaren kan leuk zijn als je er anderen mee kan verrassen of mee kan helpen. Maar een geheim kan ook een slecht geheim zijn wanneer het je verdrietig maakt of bang. Wanneer je een slecht geheim hebt moet je het zeker aan iemand vertellen die je vertrouwt. Een slecht geheim aan een volwassene vertellen kan ook moeilijk zijn, maar alleen door het aan iemand te vertellen, kan je probleem opgelost worden.
471.44 --- Geheimen --- Kindermishandeling --- Prentenboeken --- Seksueel misbruik --- Sociale vaardigheden --- Geheim: prentenboek --- Kinderen --- Prentenboek --- kwaad: prentenboek --- verdriet: prentenboek --- verrassing: prentenboek --- prentenboeken --- geheimen --- Sociale en emotionele opvoeding --- kindermisbruik --- kindermishandeling --- Social psychology --- Spanish literature
Listing 1 - 10 of 154 | << page >> |
Sort by
|