Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kind --- Sociale achtergrond --- Opvoedingsprobleem --- Opvoedingsondersteuning
Choose an application
Eenzaamheid --- Oudere --- Sociale achtergrond --- CM, St. Denijs-Westrem
Choose an application
Eén vraag kwam centraal te staan in mijn leven, vormde het middelpunt van al mijn gedachten, nam alle momenten in beslag waarop ik alleen was met mezelf: hóe kon ik revanche nemen, met welke middelen?Jarenlang heeft Édouard Louis slechts één alomvattende wens: hij wil ontsnappen aan zijn verstikkende en achtergestelde jeugd in Noord-Frankrijk. Hij droomt ervan om rijk te zijn en op straat herkend te worden, en om dat te bereiken zal hij tot tweemaal toe zijn leven totaal veranderen; hij laat zijn kansarme geboortedorp achter voor een nieuw leven op de middelbare school in Amiens, om daar vervolgens zijn beste vriendin in de steek te laten om toegang te krijgen tot de elite van Parijs.Maar nu, op het moment dat hij wereldwijd succesvol is, wil hij eigenlijk alleen maar in een hoekje blijven liggen, weg van alles. Een gat graven en erin verdwijnen om nooit meer te hoeven spreken en bewegen.In Veranderen: methode vertelt Édouard Louis zijn eigen verhaal, zijn odyssee, op nietsontziende wijze. Hij bewijst hiermee eens te meer waarom hij een van de belangrijkste en meest toonaangevende schrijvers van zijn generatie is.https://www.debezigebij.nl/boek/veranderen-methode/
Autobiografie --- Homoseksualiteit --- Identiteitsontwikkeling --- Sociale achtergrond --- Persoonlijke ontwikkeling --- Maatschappelijke positie --- French literature
Choose an application
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jonge veelplegers zo snel mogelijk stoppen met hun criminele routine? Voor een vruchtbare aanpak blijkt het cruciaal om onderscheid te maken naar de ontwikkelingsfase waarin de bewuste jongere zich bevindt. Vindt hij het allemaal best en is hij helemaal niet van plan om te stoppen? Twijfelt hij en wil hij niet eindeloos op dit pad doorgaan, maar ziet hij geen ander perspectief? Of zet hij al echte stappen in een andere richting en valt hij af en toe nog eens terug? Elk van deze verschillende fasen behoeft een eigen aanpak.Ido Weijers biedt een indringend inkijkje in de leef- en denkwereld van jonge recidivisten, hun achtergronden en motieven. Voor deze studie is jarenlang een grote groep jonge veelplegers gevolgd. Centraal staan de bevindingen uit de uitvoerige gesprekken die we de afgelopen jaren met in totaal vijftig jonge (ex-)veelplegers hebben gevoerd. Deze bevindingen leveren nieuwe inzichten op in wat hen blijkt te motiveren om te stoppen met hun criminele levenswijze. Ten slotte worden onderbouwde voorstellen gedaan om deze ontwikkeling te stimuleren.https://www.standaardboekhandel.be/p/kansen-bieden-kansen-pakken-9789085602118
Criminology. Victimology --- jongerencriminaliteit --- ouders-kind relatie --- Veelpleger --- Criminaliteit --- Jeugdcriminaliteit --- Recidivisme --- Profiel --- Sociale achtergrond
Choose an application
Het Diversiteit & Inclusie Kompas is een navigatie-instrument met 8 sleutels naar verbinding in diversiteit. Het helpt je een inclusieve werkplek te creëren. Je kan het inzetten in je 1-op-1 communicatie, bij de aansturing van je team of bij de ontwikkeling van je Diversiteit & Inclusiebeleid. Zo slaag je er beter in te excelleren in teamwerk, elk talent te benutten en optimaal toegankelijk te zijn voor je doelpubliek.Bron: https://www.diversiteitsacademie.be/di-kompas/
Diversiteit --- Inclusie --- Gelijkwaardigheid --- Standaardisatie --- Samenleving --- Oplossingsgericht werken --- Gender --- Seksualiteit --- Leeftijd --- Sociale achtergrond --- Team --- Verbindend werken
Choose an application
In deze masterproef wordt onderzocht wat de invloed van de socio-economische achtergrond op de onderwijsresultaten van een leerling die les volgt in het Vlaams secundair onderwijs is. Elke leerling is uniek en komt uit een andere sociale achtergrond. Tegenwoordig zou in ons algemeen Vlaams onderwijssysteem elke Vlaamse student dezelfde kansen moeten hebben, ongeacht de sociale achtergrond. Maar heeft de sociaaleconomische achtergrond dan totaal geen invloed meer op de schoolcarrière van een leerling? Kan een leerling zijn privé leven en schoolcarrière zodanig scheiden dat het ene geen invloed heeft op het andere? Deze en vele andere vragen omtrent onderwijs worden, zowel dankzij de bevindingen in de literatuur als in ons eigen onderzoek, beantwoord in deze masterproef. In deze masterproef wordt onderzocht wat de invloed van de socio-economische achtergrond op de onderwijsresultaten van een leerling, die les volgt in het Vlaams secundair onderwijs, is. Elke leerling is uniek en komt heeft een andere sociale achtergrond. Tegenwoordig zou in ons algemeen Vlaams onderwijssysteem elke Vlaamse leerling dezelfde kansen moeten krijgen, ongeacht de sociale achtergrond. Maar heeft de sociaaleconomische achtergrond dan totaal geen invloed meer op de schoolcarrière van een leerling? Kan een leerling zijn privé-leven en schoolcarrière zodanig scheiden dat het ene geen invloed heeft op het andere? Deze en vele andere vragen omtrent onderwijs worden, zowel dankzij de bevindingen in de literatuur als in ons eigen onderzoek, beantwoord in deze masterproef.
Choose an application
Geschiedenis --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Sociale achtergronden --- #BSCH: vak: geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociale achtergrond --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
36 p.
Thuisblijvers --- Gezinnen --- Thuismilieu --- Jeugd --- Z392.34 --- Z++95/08 --- Hotel mama (uitdrukking) --- Gezin --- Sociale achtergrond --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Jongere
Choose an application
Amerika --- Zwarten --- Sociale achtergronden --- Discriminatie --- Onrechtvaardigheid --- Rassendiscriminatie --- Racisme --- American literature --- Zwarte mensen --- Sociale achtergrond --- Kunst --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Beschrijving van een methode voor leraren in het basisonderwijs om samenwerkingsrelaties met ouders op te bouwen om de taalontwikkeling van jonge kinderen te verbeteren en kansenongelijkheid te verkleinen. 'Thuis in Taal' wil leraren inspireren en begeleiden in het aangaan van relaties met ouders ter ondersteuning van de taalontwikkeling van jonge kinderen, met een focus op ouders met een lagere opleiding en minder toegang tot hulpbronnen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en wetenschappelijke inzichten presenteert Martine van der Pluijm zeven stappen voor professionals om een relatie op te bouwen met ouders die bijdraagt aan een rijkere taalomgeving voor kinderen.© NBD Biblion
Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- Kindergarten --- ouders-school relatie --- taalverwerving --- taalopvoeding --- Ouderparticipatie ; basisonderwijs ; Nederland --- Taalverwerving ; kinderen --- Ouderparticipatie --- Basisonderwijs --- Nederland --- Taalverwerving --- Kind --- Ouderbetrokkenheid --- Taalondersteuning --- Taal --- Lager onderwijs --- Taalstimulering --- Sociale achtergrond --- Leeromgeving --- Relatie school - ouder --- Inclusief onderwijs --- Kansenongelijkheid
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|