Narrow your search

Library

KBR (1)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

RoSa (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

English (3)


Year
From To Submit

2020 (1)

2014 (1)

1999 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
We built reality : how social science infiltrated culture, politics, and power
Author:
ISBN: 9780190087371 9780190087388 9780190087401 9780190087395 9780190087418 0190087404 0190087382 0190087374 0190087390 0190087412 Year: 2020 Publisher: New York, NY : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Popular culture is saturated with claims about a science of human life. Demographics are said to predict how we will vote; chemicals in our brains, who we'll date; game-like scenarios, how we'll spend our money; and genes, what we will think. This text explores this flood of scientism as it has spread in the last fifty years into almost all facets of daily existence. Readers will discover how popular pseudoscience has radically changed the world we live in, including spheres as different as dating, economics, politics, and artificial intelligence.


Book
Educating about social issues in the 20th and 21st centuries
Authors: ---
ISBN: 162396525X 9781623965259 9781617355745 1617355747 9781623961640 1623961645 9781623965235 1623965233 9781623965242 1623965241 Year: 2014 Publisher: Charlotte, NC

"Bending the future to their will" : civic women, social education, and democracy
Authors: ---
ISBN: 0847691128 Year: 1999 Publisher: Lanham Rowman & Littlefield

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De opvoeding en vorming van mensen tot bewuste burgers in een democratie is de rode draad doorheen dit boek. Het aandeel van vrouwelijke pedagogen in de theorievorming hierover wordt extra beklemtoond. De meeste vrouwen die hier aan bod komen, kregen eigenlijk nooit de aandacht die ze verdienden. Hun bijdrage tot het onderwijs en sociale wetenschappen wordt/werd eerder geklasseerd als 'praktijkervaring' (lees ook: een lagere status) dan als theoretische bijdrage (lees ook: hogere status). De visie op opvoeding van Jane Addams bijvoorbeeld, , zou gebaseerd zijn op John Dewey's theorieën. Recent onderzoek toont echter aan dat zij tot zijn ideeën heeft bijgedragen en niet andersom.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by