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L'auteur présente la société américaine fragmentée, marqueé par une "spiralede déclin" en cette fin de vingtième siècle.
Political philosophy. Social philosophy --- United States --- Social values --- Sociale waarden --- Valeurs sociales --- Political correctness --- Social problems --- 316 <73> --- 316 <73> Sociologie --(algemeen)--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- Sociologie --(algemeen)--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- Problèmes sociaux --- Etats-Unis --- Social conditions --- Civilization --- Conditions sociales --- Civilisation --- États-Unis --- Social problems - United States --- Political correctness - United States --- United States of America --- Climat social --- États-Unis d'Amérique (USA) --- Maatschappelijk klimaat --- Social climate --- United States of America (USA) --- Verenigde Staten van Amerika (VS - USA)
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Écrit par un ministre des Affaires Économiques, ce livre soutient que la crise prétendument économique cache en réalité une crise existentielle : le manque de foi de l'Européen en lui-même, son "complexe de l'huître", sa vision mécaniciste et horizontaliste du monde. L'homme occidental de cette fin de millénaire, obnubilé par la prétendue crise, est en fait la proie d'un mal que l'auteur tente de cerner au moyen d'un nouveau concept : l'"onisation" de la société. C'est ce mal, la dépersonnalisation de l'homme dans et par la société post-industrielle, que le premier chapitre illustre par l'apologue de la "conversion" d'un Prix Nobel de physique. Au deuxième chapitre, l'auteur analyse le double syndrome de l'"onisation" sociale et existentielle, tandis qu'au troisième, l'attention est portée sur le fonctionnement bancal de la démocratie politique et sur l'hypertrophie de l'État et de ses appareils. Le dernier chapitre identifie les signes de foi et d'espoir. L'auteur se dresse contre le catastrophisme. A ses yeux, ce qui est en jeu, ce n'est pas le déclin mais le regain du modèle qui sous-tend la société européenne : la source qu'il faut sans cesse redécouvrir en dépassant constamment l'horizon.
Europa --- Europe --- Politiek --- Politique --- Depersonalization --- Depressions --- Dépersonnalisation --- Crises économiques --- Civilization --- Economic conditions --- Civilisation --- Conditions économiques --- 304 --- Philosophie Filosofie --- Economie Economie --- Politique Politiek --- Culture Cultuur --- Société Maatschappij --- crise economique --- developpement economique --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- 201 --- Trad. du néerlandais. --- 301 --- economische crisis --- economische ontwikkeling --- Sociologie: algemeenheden. --- Social sciences Sociology and anthropology --- Dépersonnalisation --- Crises économiques --- Conditions économiques --- Politics and government --- Trad. du néerlandais --- Sociologie: algemeenheden --- Climat social --- Crise économique --- Développement Economique --- Economic crisis --- Economic Development --- Economische crisis --- Economische ontwikkeling --- Europe de l' ouest --- Maatschappelijk klimaat --- Social climate --- Western Europe --- West-Europa
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Ensuring the sustainability of early stage companies and increasing awareness of the need for balancing targets against different stakeholder groups among young companies are not well developed. Young companies, in the first place, want to achieve financial success very often without regard for aspects such as the environment, positive relationships with employees, suppliers or other stakeholder groups, fulfilling requirements of labor law, etc. Another issue is that of companies whose business models are based on actuarially-preferred concepts, such as sharing economy, sustainable development, e-comers, e-commerce, renewable energy, social media, and others. A key issue is the resignation of companies from an approach to business, based on the foundations of classical economics to the sharing economy. Theory and practice seek new solutions in the sphere of value sharing in these new areas of sharing, and innovative forms of its implementation. Intriguing is the relationship of these business models with sustainability issues, as well as wondering how technology can influence sustainability. A contemporary approach to consumer value fits in with the assumption of a shared economy. It is interesting how it affects the assumptions of sustainability of business. The ongoing changes in the value system of potential consumers create new conditions for the design of sustainability business models and creation of innovation.
social enterprise --- entrepreneurship-specific human capital --- social capital --- young companies --- value capture --- sustainable enterprises --- digitalization --- corporate social responsibility --- value creation --- start-ups --- medical device industry --- incubator --- data envelopment analysis --- China --- social value --- railway companies --- network involvement --- creativity --- value migration --- role breadth self-efficacy --- business model --- Korea --- tenants’ graduation --- efficiency --- socially responsible human resource management --- mutual support --- social enterprises --- performance evaluation --- sustainability development --- opportunity recognition and evaluation --- young firms --- job performance --- social climate --- success factor --- sustainable business model innovation --- social aspects --- green human resource management --- medical device start-ups --- product innovation --- digital economy --- analytical hierarchy process --- sustainable business model --- coworking space --- incubation services
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