Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Une Amérique qui fait peur
Author:
ISBN: 2259181031 9782259181037 Year: 1995 Publisher: Paris Plon


Book
La source et l'horizon : le redressement de la société européenne
Author:
ISBN: 2801105791 9782801105795 Year: 1985 Volume: vol *27 Publisher: Paris ; Gembloux : Duculot,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Écrit par un ministre des Affaires Économiques, ce livre soutient que la crise prétendument économique cache en réalité une crise existentielle : le manque de foi de l'Européen en lui-même, son "complexe de l'huître", sa vision mécaniciste et horizontaliste du monde. L'homme occidental de cette fin de millénaire, obnubilé par la prétendue crise, est en fait la proie d'un mal que l'auteur tente de cerner au moyen d'un nouveau concept : l'"onisation" de la société. C'est ce mal, la dépersonnalisation de l'homme dans et par la société post-industrielle, que le premier chapitre illustre par l'apologue de la "conversion" d'un Prix Nobel de physique. Au deuxième chapitre, l'auteur analyse le double syndrome de l'"onisation" sociale et existentielle, tandis qu'au troisième, l'attention est portée sur le fonctionnement bancal de la démocratie politique et sur l'hypertrophie de l'État et de ses appareils. Le dernier chapitre identifie les signes de foi et d'espoir. L'auteur se dresse contre le catastrophisme. A ses yeux, ce qui est en jeu, ce n'est pas le déclin mais le regain du modèle qui sous-tend la société européenne : la source qu'il faut sans cesse redécouvrir en dépassant constamment l'horizon.


Book
Sustainability of Young Companies–Contemporary Trends and Challenges
Author:
ISBN: 3039211862 3039211854 Year: 2019 Publisher: MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ensuring the sustainability of early stage companies and increasing awareness of the need for balancing targets against different stakeholder groups among young companies are not well developed. Young companies, in the first place, want to achieve financial success very often without regard for aspects such as the environment, positive relationships with employees, suppliers or other stakeholder groups, fulfilling requirements of labor law, etc. Another issue is that of companies whose business models are based on actuarially-preferred concepts, such as sharing economy, sustainable development, e-comers, e-commerce, renewable energy, social media, and others. A key issue is the resignation of companies from an approach to business, based on the foundations of classical economics to the sharing economy. Theory and practice seek new solutions in the sphere of value sharing in these new areas of sharing, and innovative forms of its implementation. Intriguing is the relationship of these business models with sustainability issues, as well as wondering how technology can influence sustainability. A contemporary approach to consumer value fits in with the assumption of a shared economy. It is interesting how it affects the assumptions of sustainability of business. The ongoing changes in the value system of potential consumers create new conditions for the design of sustainability business models and creation of innovation.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by