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Book
The bloodiest thing that ever happened in front of a camera : conservative politics, 'porno chic' and snuff
Author:
ISBN: 9781909394087 1909394084 Year: 2015 Publisher: London : Headpress,

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Abstract

In the early 1970s, outrageous claims were made of a new blood-spattered cinematic extreme. This was the legend of the 'snuff movie', which promoted the inhuman notion that a woman had been murdered to satisfy the sexual appetite of a jaded public. The story was produced by a kind of madness incarnate, but it reflected the desperation of America in cultural turmoil.'Snuff' was a backlash against the naa¯ve liberalism of the counterculture, embraced by people who preferred to believe the worst about their society. Once unleashed the concept was embraced and manipulated by the tabloid media and a variety of political and social crusaders, each using it to further their own cause.Brutal, evil, ghastly beyond belief, snuff became an iconic urban legend. This book is the true, startling and hideously exploitative history of that legend and how it was created.


Book
Les dossiers Sadique-master : dissection du cinéma underground extrême
Author:
ISBN: 9782357799363 Year: 2017 Publisher: Rosières-en-Haye (Meurthe-et-Moselle) : Camion blanc,

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Abstract

Rétrospective du cinéma underground, expérimental voire déviant consacrée à tous les styles, du gore allemand aux snuff movies, s'appuyant sur l'analyse de films comme Subconcious cruelty, Begotten ou Melancholie der Engel. Elle recense les cinéastes censurés et délaissés qui ont choisi de transgresser les conventions afin d'exprimer leur vision de ce genre. ©Electre 2017 Nous savons déjà que les comédies sont conçues pour faire rire, que l'action se doit de divertir, que l'horreur procure frissons et angoisses, que le porno excite, que le drame provoque des larmes. Mais que sait-on d'oeuvres comme Subconcious Cruelty, Begotten ou Melancholie der Engel ? Absolument rien. C'est l'étrangeté totale, l'expérience de l'inconnu. C'est cette ascension vers un ailleurs mental qui rompt avec toutes les conventions cinématographiques et artistiques, en les transgressant. Plusieurs questions s'imposent : qu'est-ce qui a pu contribuer à la création et à l'évolution d'un tel cinéma ? Et pourquoi aimons-nous cet art si singulier, sensé nous inspirer de la répulsion ? Pourquoi exerce-t-il chez nous une telle attraction ? Les réponses se trouvent dans ce livre. Rétrospectives et dissections sont les méthodes appliquées pour explorer tous les horizons possibles et imaginables d'un certain cinéma extrême, allant du gore allemand aux films undergrounds new-yorkais des années 80, au Bis d'exploitation crasseux et immoral, aux OFNI expérimentaux les plus déments, jusqu'à l'intégration de la pornographie dans le cinéma déviant. Nous analyserons les éléments majeurs de cet art si fascinant, les cinéastes bafoués, censurés, relégués dans leur microcosme, ceux qui ont osé. Nous aborderons le mythe du snuff movie, explorerons les oeuvres trop ambigües pour être évoquées ailleurs, les inabordables, les inaccessibles, celles dont personne ne veut parler et qui, à ce jour, demeurent encore inconnues pour d'obscures raisons.

The Illuminati.Facts & Fiction
Authors: ---
ISBN: 0967346657 Year: 2009 Publisher: San Diego, CA Mark Dice / The Resistance


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Tod im Kino : Indexikalisches Sterben in ikonisch-symbolischen Ordnungen des kinematographischen Diskurses
Author:
ISBN: 3963178450 3963172991 9783963172991 9783963178450 Year: 2022 Publisher: Büchner-Verlag

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Abstract

In his doctoral dissertation, Christoph Seelinger provides an overview of strategies for legitimizing and functionalizing documentary death scenes in narrative cinema. Seelinger's chronological arc begins with the earliest animal deaths on camera, such as the filmed execution of the female elephant Topsy in »Electrocuting an Elephant – Thomas A. Edison« (1903), and it continues to the glossy snuff videos of the Islamic State's media department in the 2010s. Between these two poles, the author – with the same academic scrutiny – looks at established arthouse films, but all also at countless representations of station cinema that have been dismissed as trash and exploitation and have so far eluded academic research. The result is a foray through the more ostracized regions of cinema history and, in the process, nothing less than the first detailed history of the intrusion of real depictions of death into the fiction of the feature film. Christoph Seelinger liefert in seiner Promotionsschrift einen Überblick über Legitimations- und Funktionalisierungsstrategien dokumentarischer Toten- und Todesszenen im Erzählkino. Seelingers chronologischer Bogen beginnt bei den frühesten animalischen Toden vor laufender Kamera wie beispielsweise der filmisch festgehaltenen Hinrichtung des Elefantenweibchens Topsy in »Electrocuting an Elephant – Thomas A. Edison« (1903) und er führt bis zu den Hochglanz-Snuff-Videos der Medienabteilung des Islamischen Staates in den 2010er Jahren. Zwischen diesen beiden Polen betrachtet der Autor mit derselben medienwissenschaftlichen Hinwendung arrivierte Arthouse-Filme, vor allem aber auch zahllose als Trash und Exploitation abqualifizierte Vertreter des Bahnhofskinos, die einem akademischen Zugriff bislang entzogen waren. Das Ergebnis ist ein Streifzug durch die verfemteren Regionen der Kinogeschichte und dabei nichts weniger als die erste auführliche Geschichte des Einbruchs realer Todesdarstellungen in die Fiktion des Spielfilms.

Keywords

Experimental films --- Humanities --- Benjamin, Walter, --- Kracauer, Siegfried, --- Germany --- death and cinema --- death and photography --- snuff films --- death in film --- Learning and scholarship --- Classical education --- Avant-garde films --- Experimental videos --- Personal films --- Underground films --- Motion pictures --- Video art --- Ginster, --- Kracauer, S. --- Krakauėr, Z. --- Krakauėr, Zigfrid --- Banyaming, --- Benjamin, W. --- Benʼyamin, Varutā, --- Binyamin, Ṿalṭer, --- Holz, Detlef, --- Peñcamin̲, Vālṭṭar, --- Penyamin, Palt'ŏ, --- Alemania --- Ashkenaz --- BRD --- Bu̇gd Naĭramdakh German Uls --- Bundesrepublik Deutschland --- Deguo --- Deutsches Reich --- Deutschland --- Doitsu --- Doitsu Renpō Kyōwakoku --- Federal Republic of Germany --- Federalʹna Respublika Nimechchyny --- FRN --- Gėrman --- German Uls --- Germania --- Germanii︠a︡ --- Germanyah --- Gjermani --- Grossdeutsches Reich --- Jirmānīya --- KhBNGU --- Kholboony Bu̇gd Naĭramdakh German Uls --- Nimechchyna --- Repoblika Federalin'i Alemana --- República de Alemania --- República Federal de Alemania --- Republika Federal Alemmana --- Vācijā --- Veĭmarskai︠a︡ Respublika --- Weimar Republic --- Weimarer Republik --- Germany (East) --- Germany (West) --- Europe --- Film theory & criticism --- Film: styles & genres --- Death and cinema; Mondo; experimental cinema; death and photography; grindhouse; Walter Benjamin; genre cinema; crossing borders; transgression; Siegfried Kracauer; Georges Bataille; dying in film; snuff; fairground cinema; exploitation cinema; staging death; film history; death scenes; death in film --- Germany.

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