Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Die vorliegende empirische Studie untersucht selbstinitiierte und fremdinitiierte Selbstreparaturen in deutscher und russischer Kurznachrichtenkommunikation unter Anwendung von konversationsanalytischen und interaktionslinguistischen Methoden. Für die analysierten Daten aus den beiden Sprachen werden dabei u.a. die sequenzielle Organisation und Funktionen von Selbstreparaturen herausgearbeitet und miteinander kontrastiert. This empirical study examines self-initiated and other-initiated self-repairs in German and Russian SMS communication by applying methods from conversation analysis and interactional linguistics. It describes the sequential organization and functions of self-repairs in the analyzed data from the two languages and contrasts them with each other.
German. --- Russian. --- SMS. --- Self-repair. --- WhatsApp.
Choose an application
Spanish language --- Thematology --- SMS (short message service)
Choose an application
Marketing --- Direct marketing --- Sms --- Mobilofonie --- Marketingstrategie
Choose an application
Doelstelling: Het doel van deze scriptie is te onderzoeken waar en hoe SMS-taal precies verschilt van standaardtaal. Middelen of methode: Om dit te verwezenlijken werd een corpus van 500 sms'en of 6686 tokens samengesteld. Dit corpus dient als materiaal om kwalitatieve en kwantitatieve berekeningen op uit te voeren. Aan de hand van een literatuurstudie van linguïstiek van SMS-taal en normalisatiesystemen werd de nodige achtergrondinformatie verzameld. Resultaten: Het onderzoek wijst uit dat 21,94% van de tokens afwijkt van standaardtaal. Voor bepaalde leeftijdsgroepen, namelijk voor 12 tot 15 jarigen stijgt dit percentage tot 60,10%. Het minste aantal normalisaties deed zich voor bij 11 - en 25 tot 30 jarigen. Opvallend is ook dat sms'en van mannen de meeste normalisaties moeten ondergaan: 28,71% ten opzichte van 17,08% voor de vrouwen.
Nederlands. --- Normalisatie. --- SMS. --- Standaardtaal. --- User generated content. --- Vervuilde tekst.
Choose an application
Les clés pour que vos e-mails soient lus par vos destinataires Selon une récente étude, un salarié reçoit en moyenne 144 mails, ce chiffre est multiplié par 3 pour les dirigeants d'entreprise ; les managers reçoivent, quant à eux, 200 mails en moyenne hebdomadairement. Parmi ces messages nombreux sont ceux qui sont mal construits, qui contiennent des fautes d'orthographe et qui au final ne sont pas lus. Les points forts de cet ouvrage : 10 fiches pour captiver l'attention de vos destinataires dès le premier mot. Apprendre à structurer efficacement vos messages Utiliser des formules de politesse appropriées Maîtriser la ponctuation pour une lecture fluide Affiner la clarté et le style de votre écriture Captiver l'attention dès le début de votre e-mail
Messageries électroniques --- Courriels --- Langage SMS --- Communication dans les organisations
Choose an application
Marketing --- Reclame --- Interactieve marketing --- Sms --- Onlinemarketing --- Mobilofonie --- M-commerce
Choose an application
Video --- Interactiviteit --- Internet --- Blog --- Televisie --- Sms --- Interactieve marketing
Choose an application
Video --- Interactiviteit --- Internet --- Blog --- Televisie --- Sms --- Interactieve marketing
Choose an application
In dit boek komen retrotaal en SMS-taal aan bod als twee tegenpolen: retrotaal omvat de bestaande woorden met een nieuwe betekenis en SMS-taal de oude betekenissen met een nieuwe vorm. Wim Daniëls beschrijft beide jongerentalen, die verrassende dwarsverbanden blijken te hebben.
Lexicology. Semantics --- Dutch language --- Dialectology --- #KVHA:Jongerentaal. Woordenboeken. Nederlands --- #KVHA:SMS-taal. Woordenboeken. Nederlands --- Youth --- Slang --- Language --- jongerentaal --- SMS-taal
Choose an application
Jongeren hebben zich in een mum van tijd het sms’en en het chatten op internet eigengemaakt. Zij zijn de ervaringsdeskundigen bij uitstek, de echte experts in de ‘Short Messages Service’-vaardigheden.In ‘Messages’ staat de cultuur van sms’en en chatten van jongeren centraal. Wat is hun beleving van dit moderne medium?Uit het interview ‘Jongeren over intimiteit, sms’en en chatten’ blijkt dat jongeren door te sms’en en te chatten sneller iemand kunnen leren kennen en dat zij in geen tijd de meest intieme vragen aan elkaar durven stellen. Jongeren beschouwen sms’en en chatten als een spelend aftasten van het leven, als een uitzoeken van wat kan en wat niet kan.In het artikel ‘Praten uit het donker’ geeft Marc De Kesel, filosoof, een reflectie op de communicatiecultuur van jongeren. ‘Jongeren communiceren vanuit een fictief (virtueel) punt, van achter een masker met de wereld’, aldus Marc De Kesel. ‘Die positie laat hem toe de zotste dingen te zeggen en te doen. Maar die positie kan ook ondraaglijke pijn veroorzaken als het masker afgerukt wordt of als hij aan het masker verslaafd geraakt. Het is daarvoor dat volwassenen bij jongeren vrezen.’Het heeft echter weinig zin om ons uit angst tegen het medium (sms’en en chatten) te keren. Het komt erop aan om het in cultuur te brengen. En naarmate dat lukt, zijn wij meer in staat om anderen als mensen te ontmoeten.
Communicatiehulpmiddelen. --- Jeugd en cultuur. --- Jeugdcultuur. --- SMS. --- jongerencultuur --- chatten --- Age group sociology --- SMS (short message service) --- Mass communications --- Jongerencultuur --- SMS --- Chatten --- 308.4 --- jeugd --- jeugdcultuur --- sms'en --- 528.51 --- communicatie --- jeugdigen --- virtuele relaties --- cultuur --- messag.jpg --- sociale groepen - jeugd --- Raadplegen en gebruiken van internet --- 007 --- 008 --- 362.8 --- Communicatie --- Jeugd --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdsociologie --- Massamedia (media) --- Sms --- Jongere
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|