Listing 1 - 10 of 65 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Het ergste is voorbij : wat te zeggen als ieder moment telt.
Authors: ---
ISBN: 9020260383 Year: 2003 Publisher: Deventer Ankh-Hermes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kijk op sterven : inzicht in vijf sterfstijlen van patiënten
Authors: ---
ISBN: 9789031381746 Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel mensen hebben aan het eind van hun leven zorg nodig en overlijden uiteindelijk in een zorgsetting. De persoonlijke wensen zijn dan niet altijd goed bekend of onvoldoende besproken. Men vraagt er niet naar of durft er niet over te beginnen. In dat vacuüm dreigt het medisch handelen te domineren. Sterven is gemedicaliseerd. Deze dvd met informatieboekje biedt u inzicht in de uiteenlopende manieren waarop mensen tijdens hun leven omgaan met de dood, en hoe ze over de dood willen praten (of niet). Het geeft een handreiking voor hoe u als zorgprofessional met verschillende wensen en communicatiebehoeften van uw patiënt om kunt gaan. Het geeft inzicht in uw eigen voorkeuren, en hoe die eigen voorkeuren van invloed zijn op hoe u als zorgprofessional met uw patiënt omgaat. Het is niet bedoeld om mensen in hokjes te stoppen. Het geeft aan dat mensen verschillend benaderd willen worden over het vaak lastige onderwerp van de dood en het geeft hier handvatten voor. Op deze dvd zijn de verschillende stijlen uitgespeeld door acteurs zodat u een beeld kunt krijgen hoe mensen uit deze segmenten er ‘in vlees en bloed’ uit zouden kunnen zien. Voor iedere stijl vindt u interviews met mensen die niet ziek zijn, mensen die wel ziek zijn, en een slecht-nieuwsgesprek krijgen en hun reactie daarop. Daarnaast vindt u situaties met mensen uit deze segmenten die lastig zijn voor verpleegkundige en arts, verschillende opties hoe daarmee om te gaan en de reacties die deze oproepen bij de patiënt.


Digital
Kijk op sterven : inzicht in vijf sterfstijlen van patiënten
Authors: ---
ISBN: 9789031381746 Year: 2011 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel mensen hebben aan het eind van hun leven zorg nodig en overlijden uiteindelijk in een zorgsetting. De persoonlijke wensen zijn dan niet altijd goed bekend. Stichting STEM (Sterven op je Eigen Manier) wil de dialoog openen tussen zorgvragers en zorgverleners over wat ze belangrijk vinden in de laatste levensfase. Op die manier kan de zorg beter worden afgestemd op de vraag.Wat deze dvd biedt is inzicht in de uiteenlopende manieren waarop mensen tijdens hun leven omgaan met de dood, en hoe ze al dan niet over de dood willen praten. Het geeft een handreiking voor hoe je als zorgprofessional met verschillende wensen en communicatiestijlen van jouw patiënt kunt omgaan en hoe jouw eigen voorkeuren van invloed zijn. Voor ieder segment vind je intervews met mensen die niet ziek zijn, mensen die wel ziek zijn, en een slecht-nieuwsgesprek krijgen en hun reactie daarop. Daarnaast ook situaties met mensen uit deze segmenten die lastig zijn voor verpleegkundige en arts, verschillende opties om daarmee om te gaan en de reacties die deze oproepen bij de patiëntBOEK + DVD


Book
Beter functioneren en beoordelen : voor leidinggevende en medewerker
Author:
ISBN: 9789058712431 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boekje in de vorm van een dialoog tussen een manager en enkele van zijn (naaste) medewerkers dat alle (met name psychologische en communicatieve) aspecten, verbonden aan het beoordelen van het functioneren van medewerkers, behandelt. Door de gekozen vorm (vaak vraag en antwoord-situaties) wordt de inhoud directer en concreter dan in menig andere uitgave over ditzelfde onderwerp. De betreffende manager stelt zich op als coach en leidt de betrokken 'pupillen' langs alle klippen en kloven door geven van een tips, noemen van voorbeelden, beginnersfouten, valkuilen etc.


Book
De verfrissende smaak van zure appels : pijnmanagement : onmisbaar voor succesvol leiderschap
Author:
ISBN: 9789089655592 Year: 2021 Publisher: [Culemborg] Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handreiking voor managers over het omgaan met moeilijke situaties zoals reorganisaties, ongewenst gedrag of ontslag van medewerkers en verbetering van hun gedrag.R.J. BlomDe auteur stelt dat zakelijke pijn belangrijk is om gedrag te veranderen. Pijnsituaties kunnen reorganisaties zijn of ontslag. Ondernemers neigen ernaar om pijn niet te zien of er effectief mee om te gaan. We denken alleen aan de 'gelukseconomie' en een afnemende pijntolerantie. We accepteren dus slecht gedrag of strategieën die pijn veroorzaken. Voor de auteur is deze pijn juist aanleiding om te analyseren en te streven naar verbetering, zodat de pijn afneemt. Ga op zoek naar problemen in de organisatie en de ongewenste effecten. Vervolgens gaat het om observeren, ontrafelen en realiseren. De pijn kan zich op meerdere manieren manifesteren, bijvoorbeeld als gevolg van slecht nieuws, uitblijven van succes, pijn door zakelijk verlies, inkrimping en een slechte sfeer. Het boek is weliswaar vernieuwend, maar de adviezen zijn niet onmiddellijk toepasbaar. Er is wel een zekere cultuurverandering voor nodig in het bedrijf. Het boek is prettig en overzichtelijk geschreven. Met verwijzingen naar bronnen in eindnoten.© NBD Biblion


Dissertation
Slechtnieuwsgesprek met kinderen : hoe kan je, als slachtofferbejegenaar binnen de sociale dienst van de politie, een slechtnieuwsgesprek voeren met kinderen
Author:
Year: 2010 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The mind gym : denk buiten de kaders
ISBN: 9789022991619 Year: 2007 Publisher: Utrecht Bruna

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Mind gym' is het ontwikkelen van de geest volgens het sportschoolprincipe. De auteurs gaan ervanuit dat de hersenen effectiever gebruikt kunnen worden door het ontwikkelen van mentale kracht. Veel trainen volgens een vast schema en je denken over zaken wordt steeds effectiever. De 5 hoofdonderwerpen zijn: touwtjes in handen nemen, juiste indruk, moeilijke gesprekken, stress en ontspanning, creativiteit. Die zijn onderverdeeld in deelonderwerpen en bij elk onderwerp staan een of meer oefeningen. Afhankelijk van de gestelde doelen kan de lezer een eigen plan samenstellen. Elk doel heeft een eigen trainingsschema. Wil je leren hoe je kunt krijgen wat je wilt, volg je route A; als je wilt leren om gerespecteerd te worden dan volg je route F. Ook bestaat de mogelijkheid om middels een test te achterhalen wat de te trainen onderdelen zijn voor een betere manier van denken. Uiteraard mag je ook mindhoppen in het boek en zo kennis maken met de inhoud


Book
Effectief in cruciale gesprekken : de vier eigenschappen van een succesvol gesprek over lastige kwesties
Author:
ISBN: 9789462200883 Year: 2014 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Overal waar gewerkt wordt, gaan dingen nodeloos mis: deals blijken uiteindelijk niets op te leveren, projecten mislukken, promotiekansen worden gemist, fusies gaan niet door of mislukken, er gebeuren bedrijfsongevallen die te voorkomen waren geweest, intelligente mensen nemen gezamenlijk toch domme beslissingen, naar verstandige mensen wordt niet geluisterd, enzovoort. Achteraf blijkt vaak dat dergelijke missers, ongelukken en misstanden één oorzaak met elkaar gemeen hebben: belangrijke feiten en inzichten zijn niet goed besproken. Veel van wat er misgaat in bedrijven, projecten en loopbanen is dan ook te wijten aan het slecht voeren (of helemaal niet voeren) van cruciale gesprekken. Effectief in cruciale gesprekken laat je op een praktische en onderhoudende manier zien welke vier eigenschappen nodig zijn om gesprekken over lastige kwesties wél tot een succesvol einde te brengen. Dankzij de inzichten, tips en praktijkvoorbeelden treed je cruciale gesprekken voortaan met vertrouwen tegemoet. Als je een cruciaal gesprek goed voert, maak je bovendien veel beter gebruik van de kennis, ervaringen en inzichten van de mensen met wie je (samen)werkt, zodat je uiteindelijk de best haalbare resultaten boekt. John Manschot is gespreksleider, onderhandelaar, trainer en (gedrags)veranderaar. In zijn visie worden de beste oplossingen, de beste inzichten, de beste beslissingen en de beste deals bereikt in dialogen en samenwerking. Johns visie en aanpak zijn ontstaan gedurende meer dan 25 jaar werkervaring in sales, business development,(verander)projecten en leidinggeven. Meer informatie over zijn aanpak en dienstverlening is te vinden op www.borgruit.nl.Bron : http://www.bol.com


Book
De alles-arts : communicatie in complexe situaties
Authors: --- ---
ISBN: 9789085621539 Year: 2018 Publisher: Maarn Prelum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe handel je het best in conflictsituaties met patiënten, collega?s of familie van patiënten? Op welke manier kun je het slimst onderhandelen met de patiënt of een collega bij ingewikkelde problemen? Wat doe je wanneer je wordt benaderd door een boze, agressieve patiënt? Hoe krijg je een onwillige collega in beweging? Op welke manier stuur je in een complexe casus een multidisciplinair team het best aan zonder daarbij de regie uit handen te geven, of op welke manier zorg je er juist voor dat een collega zijn verantwoording neemt voor de zorg van een patiënt?Dit is een kleine greep van vragen uit de praktijksituaties waarop De alles-arts op een multidimensionale manier antwoord geeft. De alles-artsgeeft je praktische handvatten en oplossingen voor deze lastige situaties.In het eerste deel wordt de ziekenhuisarena geschetst met de verschillende aspecten van de cultuur binnen een ziekenhuis. Het tweede deel bespreekt in kort bestek de theorie en tools die je kunt gebruiken in de communicatie bij het oplossen van complexe situaties. Er wordt gereedschap aangereikt in de vorm van niet-technische-vaardigheden zoals situatiebewustzijn, zelfbewustzijn, communicatie, samenwerken en leiderschap. Het derde deel behandelt een groot aantal herkenbare vlot geschreven praktijkverhalen, bekeken vanuit het perspectief van de patiënt, van de arts of van de collega. Ieder hoofdstuk heeft een vaste heldere structuur: casus, diagnose en recept. De concrete tips en leerpunten aan het eind van een hoofdstuk geven bruikbare handvatten die direct in te zetten zijn in de praktijk.(bron: https://www.prelum.nl)


Book
Praktische gespreksvoering
Authors: ---
ISBN: 9789024457595 Year: 2024 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 65 << page
of 7
>>
Sort by