Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Carla Cobbaut werkt al 20 jaar voor de dienst Slachtofferbejegening van de politie. Het is haar taak om slecht nieuws (dood of ongeval in het verkeer, zelfmoord of moord) te gaan melden aan de familie. Elke keer weer: aanbellen, in iemands nieuwsgierige ogen kijken en de vreselijke tijding brengen. Hoe reageren mensen wanneer ze dergelijk dramatisch nieuws te horen krijgen? Hoe kan Carla, vanuit haar ervaring, troost en steun bieden? Wat is de beste manier om slecht nieuws te brengen? Wat heeft ze geleerd over verdriet en wanhoop, maar ook over hoe mensen overleven en hun weerbaarheid en kracht terugvinden, ook in het donkerste van de tunnel? Een ontroerend en toch ook hartversterkend relaas van een grote dame.
Politie ; België --- Slachtofferhulp --- Gesprekstechnieken --- slecht-nieuwsgesprek --- slachtofferhulp --- gesprekstechnieken --- 499.4 --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- 364.4 --- 343.9 --- Mondelinge communicatie --- Politie ; België
Choose an application
042
305.8 --- 499.4 --- clientoverleg --- coaching --- gesprekstechnieken --- informatieoverdracht* --- slecht-nieuwsgesprek --- communicatie mondeling --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Verpleegkunde
Choose an application
Communiceren is de belangrijkste vaardigheid die je als mens te leren hebt. Als er ergens iets misgaat tussen mensen, is het altijd de communicatie die niet goed zit. Je bent je er vaak niet bewust van hoe je dit kunt beïnvloeden. Je denkt dat de ander iets verkeerd zegt, zonder te kijken naar je eigen gewoonten en patronen in het gesprek. Dit boek is geschreven voor iedereen die gemakkelijker gesprekken wil kunnen voeren. Het onthult een eenvoudig maar effectief systeem waarmee je verbinding, duidelijkheid en respect in gesprekken kunt creëren. Elk succesvol gesprek - met collega's, leidinggevenden, partner, kinderen, vrienden - volgt hetzelfde proces. Je leert hoe je elke stap kunt beheersen met minimale inspanning en energie, en maximale resultaten. Wanneer je begrijpt hoe je elk gesprek positief kunt be?nvloeden, heb je de succesformule in handen en kun je elke relatie bewust sturen, zodat je je doelen gemakkelijk bereikt.
Personnel management --- Mass communications --- Gesprekstechnieken --- 499.4 --- slecht-nieuwsgesprek --- Mondelinge communicatie --- Gesprekstechniek
Choose an application
366.4 --- bedrijfseconomie --- coaching --- conflicthantering --- delegeren --- economie --- feedback --- functioneringsgesprekken --- leiding geven --- management --- motiveren --- onderhandelen --- presentaties --- probleemoplossing --- samenwerken --- slecht-nieuwsgesprek --- stressmanagement --- time-management --- vergadertechnieken --- Management
Choose an application
1. Inleiding2. Bij wie ligt het probleem3. Interviewen4. Duidelijke communicatie5. Grenzen stellen6. Luisteren7. Helpende gesprekken8. Adviesgesprekken9. Slechtnieuws- en verwijsgesprekken10. Agressieve cliënten en patiënten
305.8 --- 499.4 --- communicatie --- gesprek --- gesprekstechnieken --- interview* --- luisteren --- slecht-nieuwsgesprek --- Sociology of social care --- Social medicine --- Mass communications --- sociaal werk --- mondelinge communicatie --- slechtnieuwsgesprekken
Choose an application
In de dagelijkse praktijk voert de verloskundige als autonome beroepsbeoefenaar regelmatig allerlei soorten gesprekken. In de opleiding tot verloskundige wordt daarom ruime aandacht besteed aan het aanleren en verbeteren van communicatieve vaardigheden. Dit boek behandelt de basale gespreksvaardigheden in drie hoofdgroepen: de luistervaardigheden, de zendervaardigheden en de regulerende vaardigheden. Daarnaast komt het hanteren van de zo belangrijke vertrouwensrelatie aan bod. De gesprekken die de verloskundige in de uitoefening van haar beroep voert, zijn te herleiden tot vijf gespreksmodellen die worden besproken en uitgewerkt. In heldere bewoordingen en met veel sprekende voorbeelden biedt dit boek handvatten om de gespreksvaardigheden in de dagelijkse verloskundige praktijk toe te passen. Het is daarom uitermate geschikt voor gebruik tijdens de verloskundige beroepsopleiding. Daarnaast is het zeer aan te bevelen voor de verloskundige die haar gespreksvaardigheden wil verbeteren.
vroedvrouwen --- mondelinge communicatie --- patiëntenbegeleiding --- perinatale zorg --- gesprekstechnieken --- Mass communications --- 305.8 --- 499.4 --- 610 --- adviesgesprekken --- communicatie --- communicatieve vaardigheden --- gespreksvaardigheden --- luistervaardigheden --- obstetrie --- slecht-nieuwsgesprek --- vroedkunde --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Verloskunde --- communicatie (leesbaarheid) --- luisteren --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Mondelinge communicatie --- Vroedkunde --- (zie ook: kraamverpleegkunde) --- Vroedvrouwen --- Communicatie en patienten --- Gynaecology. Obstetrics --- gynaecologie --- Gesprekstechniek --- Vroedvrouw
Choose an application
In dit boek met als centraal thema communicatie in de palliatieve fase probeer ik vooreerst een beeld te schetsen voor een goede communicatie met patiënten en hun families.Daarom is het noodzakelijk eerst even stil te staan bij algemene regels in de communicatie, om nadien te komen tot de essentiële elementen die zeker in de palliatieve fase gerespecteerd moeten worden: actief luisteren, verder in gesprek treden met mensen en hierbij streven naar omgaan in waarheid. In de palliatieve fase kunnen emoties als angst, hoop en agressie de communicatie sterk beïnvloeden, zodat deze ook speciale aandacht krijgen in het boek.In het tweede deel wordt beschreven hoe palliatieve zorg pas echt vorm kan krijgen, nl. via het werken in een interdisciplinair team. Ook hier is goede communicatie de basis voor een goedwerkend team. Daarbij zijn het geven en ontvangen van feedback en het werken met kernkwaliteiten solide bouwstenen.
Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Palliatieve zorg. --- Gezondheidszorg. --- teamverpleegkunde --- 605.7 --- multidisciplinair team --- Geriatrics --- palliatieve zorgen --- stervensbegeleiding --- communicatie (leesbaarheid) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- familiebegeleiding --- gesprekstechnieken --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- samenwerking --- palliatieve zorg --- 603.2 --- communicatie --- kwaliteitsbewaking --- slecht-nieuwsgesprek --- (zie ook: dood, euthanasie, palliatieve zorgen, rouw, terminale zorgen) --- (zie ook: informed consent)
Choose an application
499.4 --- 603.3 --- arts-patiënt relatie --- gesprekstechnieken --- gespreksvaardigheden --- patiënt-verpleegkundige relatie --- slecht-nieuwsgesprek --- Mondelinge communicatie --- De arts; beroep en opleiding --- slechtnieuwsgesprekken --- Professional ethics. Deontology --- Gesprekstechnieken --- Patiëntenbegeleiding. --- Gezondheidszorg. --- Verpleegkunde. --- communicatie --- gesprekstherapie --- sociale vaardigheden
Choose an application
#gsdb6 --- C1 --- zingeving --- spiritualiteit --- kanker (x) --- lijden [theologie] --- dood --- hulpverlening --- patiënten --- 605.91 --- kwaadaardige gezwellen (kanker, sarcoom) --- oncologie (gezwelziekten) --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- ziektebeleving --- Kerken en religie --- (zie ook: endocrinologie, gynecologie, hematologie)
Choose an application
Effectief omgaan met agressie en zinloos geweld leert je wat agressie is en hoe je er het beste mee kunt omgaan om calamiteiten te voorkomen. Mocht zich toch een calamiteit voordoen, dan biedt dit boek hulp bij het verwerken ervan en leert het je hoe je anderen daarbij kunt helpen. De theorie die wordt besproken, wordt toegelicht met herkenbare voorbeelden. Dit is een unieke combinatie van boek en website. Het boek bespreekt de theorie, aangevuld met actualiteit op www.agressieindegezondheidszorg.nl. Het boek is verdeeld in drie delen: Deel 1 leert je hoe je professioneel kunt omgaan met agressie en geweld. Hierdoor neemt de kans af dat je slachtoffer wordt van de situatie. In dit deel wordt ingegaan op het ontstaan en de oorzaken van agressie, evenals de invloed van stress en emoties op agressie. Het thema 'zinloos geweld' wordt uitvoerig besproken. Deel 2 geeft uitleg over calamiteiten in een instelling en de verwerking daarvan door het slachtoffer. Onbegrip, frustratie en stress zijn Factoren die agressie in de hand kunnen werken. Hoe kun je deze factoren op je werk benvloeden? Wat gebeurt er met je na een ingrijpende gebeurtenis en hoe kun je dit een plaats geven in je leven? Deel 3 behandelt de rol van de omgeving na een ingrijpende gebeurtenis. De opvang, de sociale steun en de communicatie na een ingrijpende gebeurtenis zijn van groot belang. Je leert hoe je iemand anders het best kunt begeleiden als hij slachtoffer is geworden van agressie, (zinloos) geweld of een andere calamiteit. Dit boek is bestemd voor iedereen die in de zorgverlening met agressie in aanraking kan komen, bijvoorbeeld verpleegkundigen en baliemedewerkers. Daarnaast is het ook geschikt om te gebruiken in het onderwijs, als zelfstudiemateriaal en bij trainingen in het bedrijfsleven Inhoudsopgave : Deel 1 De gebeurtenis 1. Conflicten en agressie 2. Stressreacties 3. Omgaan met conflicten en agressie 4. Omgaan met geweldssituaties 5. Zinloos geweld 6. Calamiteiten Deel 2 De verwerking 7. Gevolgen Van calamiteiten 8. Verwerking Deel 3 De omgeving 9. Opvang 10. Sociale steun 11. Slechtnieuwsgesprek
Agressie --- hulpverlening --- 415.3 --- 613.21 --- agressiviteit --- conflicten --- geweld --- preventie --- stress --- verpleegkunde --- verwerkingsproces --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- coping --- posttraumatische stressstoornis --- rampen --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Uitvoerende functies --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- (zie ook: criminaliteit) --- hulpverlening. --- Hulpverlening. --- geweldbeheersing --- agressie --- Psychology
Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|