Listing 1 - 10 of 487 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In The Thirteenth-Century Notion of Signification , Ana María Mora-Márquez presents an exhaustive study of the three 13th-century discussions explicitly dealing with the notion of Significatio . Her study aims to show that the three discussions emerge because of apparently opposite claims about the signification of words in the authoritative literature of the period, namely in Aristotle, Boethius and Priscian. It also shows that the three discussions develop in the same direction – towards a unified use of the notion of signification, which keeps its explanatory role in semiotics, but loses its role in grammar and logic. Mora-Márquez offers us the first exhaustive analysis of the scholarly discussions around the notion of signification in the pre-nominalist medieval tradition.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Question vive en sciences humaines et sociales aujourd'hui, la signification est interrogée dans cet ouvrage à partir du champ disciplinaire des sciences de l'éducation. Elle est envisagée dans le cadre de la situation éducative sous l'angle de sa dynamique de développement. En tant que champ de pratiques sociales au sein duquel se déroulent les processus d'apprentissage et de construction de connaissances, la situation éducative s'institue en effet comme un lieu majeur de partage, de modification et d'appropriation des significations. Les questions qui animent le débat abordent certains des grands enjeux afférant à l'approche des conduites humaines par la signification. Ce texte propose un repérage - au sein des recherches actuelles - des travaux portant sur la construction et la reconstruction des significations dans les situations éducatives. Les diverses contributions permettent tour à tour d'identifier les objets et les champs de problématiques relatifs à la question de la signification en sciences de l'éducation, d'en expliciter les caractéristiques théoriques et méthodologiques ainsi que d'en élaborer les épistémologies sous-jacentes. L'ouvrage s'adresse aux étudiants, aux enseignants et aux chercheurs en sciences de l'éducation, aux pédagogues ainsi qu'aux formateurs de formateurs.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
"The central argument of the book is that the world is full of meaning, that everything is meaningful, and understanding this key fact in some interconnected detail can help us realize a better society, even a partial utopia, if certain preconditions are satisfied. This requires spelling out in a foundational way what meaning is, what society is, what a better society might be, and what its preconditions are"--
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 487 | << page >> |
Sort by
|