Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Hete, fluisterende 'tienermeisjes' op tv, female chauvinist pigs, vrouwonvriendelijke videoclips en seks als consumptieartikel. Viagrapillen, vaginacorrecties en pornofilms in ieder denkbaar genre, gratis op internet. Wat betekent het om op te groeien in een samenleving waar seks je via alle media om de oren vliegt? Met een in NRC Handelsblad verschenen artikel over de invloed van videoclips op jongeren stond journaliste Myrthe Hilkens (1979) aan de wieg van het inmiddels breed gevoerde debat over seksualisering. Hilkens betoogde dat de generatie die opgroeit in het nieuwe millennium een verknipt beeld van seksualiteit krijgt. De media moeten hun verantwoordelijkheid nemen, maar politici en beleidsmakers ook. De noodkreet van Hilkens vormde de aanzet voor een tegenbeweging die uitmondde in de documentaire Beperkt Houdbaar, het door meer dan tienduizend mensen ondertekend manifest 'Sex moet weer haute couture worden' en de emancipatienota van minister Plasterk. In McSex schetst Myrthe Hilkens een grondig gedocumenteerd beeld van de seksuele verwarring waaraan met name de jeugd in ons land ten prooi is gevallen, en tegelijkertijd pleit ze voor herwaardering van de seksualiteit en het vrouwbeeld. (bron: covertekst)
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- Boutiques pornographiques --- Boutiques érotiques --- Commerce pornographique --- Commerce sexuel --- Commercial sex --- Industrie du sexe --- Industrie pornographique --- Industries du sexe --- Messageries roses --- Porno business --- Pornografie --- Pornografie in de massamedia --- Pornographie --- Pornographie -- Industrie et commerce --- Pornographie dans les médias --- Pornography --- Pornography in mass media --- Seksindustrie --- Sex business --- Sex businesses --- Sex in de massamedia --- Sex in mass media --- Sex industry --- Sex oriented businesses --- Sex related businesses --- Sex shops --- Sex-oriented businesses --- Sexe -- Commerce --- Sexe -- Industrie et commerce --- Sexe dans les médias --- Sexualité -- Industrie et commerce --- Sexually oriented businesses --- S20090703.JPG --- pornografie --- 392.65 --- Provincie West-Vlaanderen --- Attitudes --- Sexuality --- Images of women --- Book
Choose an application
Popular media present a vast array of stories about women and men. What impact do these images and ideas have on people's identities? The new edition of "Media, Gender and Identity" is a highly readable introduction to the relationship between media and gender identities today. Fully revised and updated, including new case studies and a new chapter, it considers a wide range of research and provides new ways for thinking about the media's influence on gender and sexuality.David Gauntlett discusses movies such as "Knocked Up" and "Spiderman 3", men's and women's magazines, TV shows, self-help books, YouTube videos, and more, to show how the media play a role in the shaping of individual self-identities. The book includes: a comparison of gender representations in the past and today, from "James Bond" to "Ugly Betty"; an introduction to key theorists such as Judith Butler, Anthony Giddens and Michel Foucault; and an outline of creative approaches, where identities are explored with video, drawing, or Lego bricks.
Mass media and sex. --- Sex differences in mass media. --- Sex role in mass media. --- Mass media and culture. --- Médias et sexualité --- Différences entre sexes dans les médias --- Rôle selon le sexe dans les médias --- Médias et culture --- #SBIB:309H1024 --- #SBIB:309H521 --- #KVHA:Media --- #KVHA:Gender --- #KVHA:Identiteit --- Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) --- Audiovisuele communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen --- Médias et sexualité --- Différences entre sexes dans les médias --- Rôle selon le sexe dans les médias --- Médias et culture --- Philosophical anthropology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Mass communications --- Mass media and culture --- Mass media and sex --- Sex differences in mass media --- Sex role in mass media --- Mass media --- Sex and mass media --- Sex --- Culture and mass media --- Culture --- IDENTITE SEXUELLE --- ROLE SELON LE SEXE --- DANS LES MEDIAS
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|