Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Public services (Libraries) --- Bibliothèques --- Services aux usagers --- United States.
Choose an application
Public services (Libraries) --- Bibliothèques --- Periodicals --- Services aux usagers --- Périodiques --- United States. --- Public administration
Choose an application
Public services (Libraries) --- Bibliothèques --- Public services (Libraries) --- Services aux usagers --- United States.
Choose an application
This book reviews the quality and evolution of academic library services. It revises service trends offered by academic libraries and the challenge of enhancing traditional ones such as: catalogues, repositories and digital collections, learning resources centres, virtual reference services, information literacy and 2.0 tools.Studies the role of the university library in the new educational environment of higher educationRethinks libraries in academic contextRedefines roles for academic libraries
Academic libraries. --- Public services (Libraries) --- Bibliothèques universitaires --- Bibliothèques --- Services aux usagers --- Libraries and society. --- Library science. --- Academic libraries
Choose an application
Trained library support staff is critical in assisting the user in locating and interpreting the resources available in libraries. To do so requires the knowledge and practice of library missions and roles in different types of libraries and the delivery of that information to an increasingly diverse clientele. The plethora of resources available today requires that support staff understand and implement the basic principles of information services as well as the responsibility and relationships among library departments and functional areas. Foundations of Library Services is both a text for professors who teach in library support staff programs and an introductory reference manual for support staff who work in libraries. This book will guide the LSS to be able to: Understand the mission and role of the library in its community Be familiar with the ethics and values of the profession, including those of the Library Bill of Rights, the ALA Code of Ethics, freedom of information, confidentiality of library records and privacy issues Know the responsibility and relationships among library departments Practice the basic principles of circulation, including interlibrary loan; current cataloging and classification systems; and acquisitions and collection development policies. Understand how libraries are governed and funded within their organizations or government structures Realize the value of cooperation to enhance services Practice quality customer service Communicate and promote the library?s values and services Recognize and respond to diversity in user needs
Library science --- Public services (Libraries) --- Library technicians --- Bibliothéconomie --- Bibliothèques --- Techniciens en documentation --- Services aux usagers
Choose an application
Avant. Pendant. Après. Ce rythme à trois temps scande cet ouvrage collectif qui propose des réponses concrètes aux interrogations qui ne manquent jamais de survenir lors de formations à l’accueil. Former, c’est faire faire, plus que faire. La pratique, les techniques n’ont de sens qu’assises sur une réflexion éthique qui les fondent en humanité. Car à tout prendre, pourquoi former ? C’est presque toujours d’un déséquilibre, d’une crise que naît la nécessité de mettre en place une formation. Il y a un avant de la formation : le temps de la constatation d’un changement nécessaire, de l’examen, d’une prise de conscience que l’accueil pourrait être meilleur. Meilleur en soi ? Par rapport à quoi ? Pour qui ? Comment faire ? La première partie de ce volume examine la mise en place de l’objectif de la formation. Il y a aussi un pendant. Le moment le plus fragile sans doute, parce qu’il met en présence des subjectivités, des personnalités. Et dans ce domaine, rien n’est jamais simple. Les commanditaires, les formateurs, les prescripteurs, les stagiaires investissent, chacun, leur être, leurs faiblesses, leurs savoirs, leurs ignorances, leurs ambitions, leurs limites. Tout cela est fragile et forme un milieu propice aux tempêtes. Il y a aussi un après. Le temps de l’évaluation, du retour au travail, nanti du savoir et de la pensée créés lors de la formation proprement dite. L’évaluation, procédure indispensable après la formation, et qui doit prendre de multiples formes. Toute formation à l’accueil ne peut être satisfaisante que si toute la chaîne des intervenants est parcourue par des considérations déontologiques et éthiques. Cet ouvrage, qui fait suite à celui précédemment paru, chez le même éditeur, sous le titre : Accueillir les publics : comprendre et agir, permet à toutes les personnes concernées de près ou de loin de mieux comprendre les enjeux d’une formation à l’accueil, à la fois pour la bibliothèque, pour eux-mêmes et pour les lecteurs.
Librarians education --- Public services (Libraries) --- Bibliothécaires --- Bibliothèques --- Handbooks, manuals, etc. --- Formation --- Guides, manuels, etc. --- Services aux usagers --- Bibliothécaires --- Bibliothèques
Choose an application
Cette étude a pour objet la pratique du conte en bibliothèque à partir de théories sociologiques et de méthodes d'entretiens. Après un bref exposé du conte dans ses dimensions littéraires, ethnologiques, psychologiques et psychanalytiques, l'auteure replace le conte dans la dimension communicationnelle de la bibliothèque : l'heure du conte et ses dérivés, les activités liées aux fonds.
Children's libraries --- Public services (Libraries) --- Storytelling --- Bibliothèques pour enfants --- Bibliothèques --- Art de conter --- Activity programs --- Activités --- Services aux usagers
Choose an application
Library employees --- Public services (Libraries) --- Customer services. --- Bibliothèques --- Bibliothèques --- Service à la clientèle --- In-service training. --- Personnel --- Formation en cours d'emploi --- Services aux usagers
Choose an application
Public services (Libraries) --- Books and reading --- Library science --- Bibliothèques --- Livres et lecture --- Bibliothéconomie --- Handbooks, manuals, etc. --- Services aux usagers --- Guides, manuels, etc.
Choose an application
Adult education. --- Adult education. --- Bibliothèques --- Public services (Libraries). --- Public services (Libraries). --- bibliothèque --- bibliothèque --- bibliothèque. --- Éducation des adultes. --- Services aux usagers. --- éducation des adultes. --- éducation des adultes.
Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|