Listing 1 - 10 of 148 << page
of 15
>>
Sort by
Emotainment - Journalismus am Scheideweg : der Fall Sebnitz und die Folgen
Author:
ISBN: 3825854507 Year: 2001 Publisher: Münster : Lit-Verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Family newspapers? Sex, private life, and the British popular press 1918-1978
Author:
ISBN: 9780199279586 Year: 2009 Publisher: Oxford : Oxford university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Le Voleur illustré : cabinet de lecture universel.
ISSN: 20224966 Year: 1856 Publisher: Paris : [publisher not identified],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mapping the cultural space of journalism : how journalists distinguish news from entertainment
Authors: ---
ISBN: 9780275964672 Year: 1997 Publisher: Westport, Conn. : Praeger,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Télévision, presse people : les marchands de bonheur
Authors: ---
ISBN: 2807353223 2807305202 Year: 2008 Publisher: Brussels, Belgium : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Comment les médias prescrivent-ils le bonheur à leur public ? L'analyse des programmes de télévision et des magazines people montre comment les médias de l'image prétendent changer la vie de leurs téléspectateurs ou de leurs lecteurs.

Grossed-out surgeon vomits inside patient! An insider's look at supermarket tabloids
Author:
ISBN: 0922915423 Year: 1997 Publisher: Venice Feral house

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Co je bulvár, co je bulvarizace
Authors: --- ---
ISBN: 8024632608 9788024632605 9788024632292 8024632292 Year: 2016 Publisher: Praha

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Graphic news
Author:
ISBN: 0252051831 9780252051838 9780252042980 0252042980 0252084837 9780252084836 Year: 2020 Publisher: Urbana

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"You furnish the pictures and I'll furnish the war." This famous but apocryphal quote, long attributed to newspaper magnate William Randolph Hearst, encapsulates fears of the lengths to which news companies would go to exploit visual journalism in the late nineteenth century. From 1870 to 1900, newspapers disrupted conventional reporting methods with sensationalized line drawings. A fierce hunger for profits motivated the shift to emotion-driven, visual content. But the new approach, while popular, often targeted, and further marginalized, vulnerable groups. The author examines the ways sensational images of pivotal cultural events-obscenity litigation, anti-Chinese bloodshed, the Ghost Dance, lynching, and domestic violence-changed the public's consumption of the news. Using intersectional analysis, Frisken explores how these newfound visualizations of events during episodes of social and political controversy allowed newspapers and social activists alike to communicate-or challenge-prevailing understandings of racial, class, and gender identities and cultural power.


Book
La société d'excommunication : Salvan, les médias et l'Ordre du Temple solaire : essai sociologique
Authors: ---
ISBN: 2883410550 9782883410558 Year: 1996 Publisher: Sierre: Monographic,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Regard sociologique sur la presse people : dispositifs photographiques et logique du commérage
Author:
ISBN: 9782343206790 Year: 2020 Publisher: Paris : l'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La présente recherche pose la question du contenu de la presse people. Au-delà de l'actualité des célébrités dont on sait qu'elle occupe couramment ses pages, que nous apprend la presse people en vérité? Pour répondre à cette question, l'auteur fait le pari méthodologique de s'appuyer sur une base documentaire pour faire de la sociologie. Voici, Close r, Paris Match, Gala, Point de Vue et Ici Paris : c'est en parcourant directement les dizaines de pages d'un échantillon de trente magazines qu'on peut s'attacher à décrire les thématiques qui y occupent une place centrale.C'est surtout l'occasion de mettre au jour la dimension normative qui irrigue cette presse et, plus avant, d'esquisser le principe et les contours d'une logique sociale : le commérage. L'analyse des clichés utilisés par la presse people ouvre en outre la voie à l'interrogation sociologique du moment photographique : qu'est-ce que l'usage d'un appareil photographique en société fait subir à l'ordre des interactions, notamment en termes de présentation de soi ?

Listing 1 - 10 of 148 << page
of 15
>>
Sort by