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Comment les médias prescrivent-ils le bonheur à leur public ? L'analyse des programmes de télévision et des magazines people montre comment les médias de l'image prétendent changer la vie de leurs téléspectateurs ou de leurs lecteurs.
Sensationalism on television. --- Television programs --- Sensationalism in journalism --- Happiness
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Journalism --- Journalism. --- Sensationalism in journalism --- Sensationalism in journalism. --- Sensationalism in newspapers --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news
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"You furnish the pictures and I'll furnish the war." This famous but apocryphal quote, long attributed to newspaper magnate William Randolph Hearst, encapsulates fears of the lengths to which news companies would go to exploit visual journalism in the late nineteenth century. From 1870 to 1900, newspapers disrupted conventional reporting methods with sensationalized line drawings. A fierce hunger for profits motivated the shift to emotion-driven, visual content. But the new approach, while popular, often targeted, and further marginalized, vulnerable groups. The author examines the ways sensational images of pivotal cultural events-obscenity litigation, anti-Chinese bloodshed, the Ghost Dance, lynching, and domestic violence-changed the public's consumption of the news. Using intersectional analysis, Frisken explores how these newfound visualizations of events during episodes of social and political controversy allowed newspapers and social activists alike to communicate-or challenge-prevailing understandings of racial, class, and gender identities and cultural power.
Journalism, Pictorial --- Sensationalism in journalism --- History
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Press --- Sensationalism in journalism --- Salvan (Switzerland)
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La présente recherche pose la question du contenu de la presse people. Au-delà de l'actualité des célébrités dont on sait qu'elle occupe couramment ses pages, que nous apprend la presse people en vérité? Pour répondre à cette question, l'auteur fait le pari méthodologique de s'appuyer sur une base documentaire pour faire de la sociologie. Voici, Close r, Paris Match, Gala, Point de Vue et Ici Paris : c'est en parcourant directement les dizaines de pages d'un échantillon de trente magazines qu'on peut s'attacher à décrire les thématiques qui y occupent une place centrale.C'est surtout l'occasion de mettre au jour la dimension normative qui irrigue cette presse et, plus avant, d'esquisser le principe et les contours d'une logique sociale : le commérage. L'analyse des clichés utilisés par la presse people ouvre en outre la voie à l'interrogation sociologique du moment photographique : qu'est-ce que l'usage d'un appareil photographique en société fait subir à l'ordre des interactions, notamment en termes de présentation de soi ?
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