Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
'De geschiedenis van mijn seksualiteit' luidt: dat ik altijd op zoek ben geweest naar iemand die de deuren en ramen zou sluiten, zou zeggen: en nu is het goed. Meer concreet viel ik eerst op mannen en toen op vrouwen, natuurlijk altijd al op vrouwen, op Muriël de roodharige bijlesdocente met de lange benen, op wie niet, maar ik hield mijn ogen of iets anders erg cruciaals ongeopend. Dat doet ook eigenlijk weinig ter zake.'De geschiedenis van mijn seksualiteit'is het messcherpe en onconventionele romandebuut van Tobi Lakmaker, ooit tot muze verklaard en later tot lesbische fundamentalist. Een essentieel werk, gedurfder geschreven dan Frenkie de Jong voetbalt. Over het genie dat Tobi Lakmaker is, was of had moeten zijn.https://dasmag.nl/shop/tobi-lakmaker-de-geschiedenis-van-mijn-seksualiteithttps://dasmag.nl/shop/tobi-lakmaker-de-geschiedenis-van-mijn-seksualiteit
Dutch literature --- Jeugd --- Seksuele ontwikkeling --- Voetbal (sport) --- Identiteitsontwikkeling --- Identiteit --- Homoseksualiteit --- Gender --- Romans --- Jongere
Choose an application
Mensen willen graag fijne seks en fijne relaties, maar dat blijkt beslist niet gemakkelijk. Kennis helpt empathischer te worden in seks en daar meteen de prettige vruchten van te kunnen plukken.Anders dan in de serie 'Seksuele voorlichting en vorming' die Martine Delfos schreef, richt ze zich in Kun je vrijen leren? daarom nadrukkelijk tot adolescenten en volwassenen. Haar jarenlange ervaring op dit gebied en jarenlange begeleiding van deze doelgroep, maar ook en vooral de jarenlange ervaring met relatietherapie, leidde ertoe dit boek voor hen te schrijven.https://www.standaardboekhandel.be/p/kun-je-vrijen-leren-9789085603368
Relationele en seksuele vorming --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Adolescent --- Volwassene --- Relatievorming --- Seksualiteit --- Seksuele ontwikkeling
Choose an application
Dit bordspel is voor jongens van 10 tot 16 jaar, die in de bovenbouw van het basisonderwijs, VMBO of het (voortgezet) speciaal onderwijs zitten.Het biedt docenten een handvat om jongens met elkaar in gesprek te laten gaan over seksualiteit, intimiteit en relaties.Jongens doen vaak alsof ze alles al weten over seks, maar stiekem hebben zij er ook vragen over en weten ze echt niet alles. Ze weten bijvoorbeeld vaak weinig over meisjes en het vrouwelijk lichaam.Met dit spel worden jongens bewust gemaakt van het belang van veilige, prettige, gewenste en gelijkwaardige seksuele en relationele contacten, zodat zij leren om weloverwogen en onafhankelijke keuzes te maken en hun eigen seksualiteit te ontdekken en te ontwikkelen zonder overschrijding van grenzen.Het spel heeft 5 pionnen. De begeleider kan ervoor kiezen de spelers in groepjes van twee te laten spelen. Op deze manier kan het spel met een groep van maximaal tien deelnemers gespeeld worden. De begeleider kan er ook voor kiezen om zonder bord te spelen en alleen de kaartjes met opdrachten te gebruiken, dan kan het met grotere groep gespeeld worden.Omvat:Twee bordvarianten: één voor jongens van 10 tot 13 jaar en één voor jongens van 13 jaar en ouder.Verschillende soorten opdrachten: kennisvragen, meningsvragen en doe-opdrachten in de categorieën: 'vrienden', 'meisjes', 'ik' en 'omgeving'Een docentenhandleiding met achtergrondinformatie en didactische aanwijzingen 'Boys R Us' kent twee spelniveaus en is gericht op kennis, zelfreflectie, het begrijpen van de invloed van vrienden en de media, het omgaan met relaties, communiceren met meisjes, voorkeuren, wensen en grenzen en het leren praten over intimiteit, seksualiteit en relaties.(https://shop.rutgers.nl/nl/webwinkel/boys-r-us/15237)
Jongen --- Seksualiteit --- Relationele en seksuele vorming --- Seksuele ontwikkeling --- Voorlichting --- Gezondheidsopvoeding --- Intimiteit
Choose an application
Autismespectrumstoornis --- Kind --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Relationele en seksuele vorming --- Seksuele ontwikkeling --- Methodiek
Choose an application
Relationele en seksuele vorming --- Seksuele ontwikkeling --- Jongere --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Residentiële jeugdzorg
Choose an application
Deze bundel is in de eerste plaats bedoeld ter ondersteuning van basisscholen die het lessenpakket Leefvormen willen inzetten, maar kan ook zelfstandig worden gebruikt als achtergrondinformatie door al wie aandacht wil besteden aan homoseksualiteit binnen een diversiteitsperspectief. In het eerste hoofdstuk ("Hoe legitimeren wij ons?") vinden leraren de fundamenten waarop de school het beleid rond diversiteit en discriminatie kan baseren. In hoofdstukken 2 ("Wanneer zijn we effectief?") en 3 ("Hoe geven we les?") wordt het duidelijk waarom de gekozen methoden werkelijk bijdragen tot een afname van discriminatie. In hoofdstuk 4 worden suggesties gegeven over het implementeren van de methodiek kringgesprekken. In hoofdstukken 5 en 6 leest u hoe er voor deze gevoelige onderwerpen een draagvlak kan gecreëerd worden binnen de school en onder de ouders.
Diversiteit --- Kringgesprek --- Leefvormen --- Relationele ontwikkeling --- Seksuele ontwikkeling --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactics of social education
Choose an application
Educational sciences --- Ontwikkeling --- Kind --- Opvoeding --- Onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- 433 --- emotionele ontwikkeling --- opvoedingsstijlen --- seksuele ontwikkeling --- Opvoeding in de praktijk
Choose an application
Met de Flirtertwister kan je met leerlingen situaties rond seksueel grensoverschrijdend gedrag bespreken.Leg de Flirtertwister op een goed zichtbare plaats. Laat drie personen elk aan een twister draaien. Lees de de verkregen situatie luidop voor zodat heel de klas het hoort. Bijvoorbeeld: 'Een vriend van een vriend fluit je na in het zwembad'.Vraag aan de leerlingen die aan de twister draaiden of ze dit oké vonden of niet. Laat hen beargumenteren wat maakt of ze een situatie oké zouden vinden of niet:Maakt het een verschil of ze alleen in het zwembad zijn of met vrienden? Zijn er andere manieren van aandacht krijgen die ze leuker of vervelender vinden? ...Hou zouden de leerlingen op deze situatie reageren? Zouden ze willen dat er iemand tussenkomt als er mensen in de buurt zijn? Hou zouden ze dan willen dat omstaanders reageren? ...Bevraag hierna de mening van de rest van de klas. Herhaal dit enkele keren met andere leerlingen die aan de twister draaien.(https://www.sensoa.be/materiaal/flirtertwister-spel)
Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|