Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Homoseksualiteit --- Transseksualiteit --- Holebi --- Seksualiteit --- Seksuele disfunctie --- Gender
Choose an application
Transseksualiteit --- Holebi --- Seksualiteit --- Seksuele disfunctie --- Gender
Choose an application
Homoseksualiteit --- Transseksualiteit --- Holebi --- Seksualiteit --- Seksuele disfunctie --- Adressen --- Onderwijs
Choose an application
Wat zeg je en wat doe je, als iemand bij jou als hulpverlener aanklopt met intimiteits- en seksualiteitsproblemen? In dit handzame en gemakkelijk te lezen boek worden heldere kaders gegeven voor hulpverlening bij problemen met intimiteit en seksualiteit.Over de inhoudHulpverlening bij intimiteits- en seksualiteitsproblemen bestaat uit vier delen, die steeds starten met de theorie en vervolgen met het toepassen van die theorie in de praktijk. Het boek gaat in op de anatomische en fysiologische kenmerken van beide seksen. Ook behandelt het de specifieke communicatieve vaardigheden en interventies die passen bij de verschillende seksualiteitsproblemen. Dankzij de vele praktijkvoorbeelden krijgt u een beeld van hoe de theorie er in het werkveld uitziet.Uniek aan dit boekAlle onderwerpen op het gebied van seksualiteit(sbeleving) komen onbevooroordeeld aan de orde; er zijn geen taboes.Aandacht voor alledaagse problemen waarvoor cliënten bij een hulpverleningsinstantie aankloppen (in plaats van focus op seksuele stoornissen volgens de DSM V).Behandelt hedendaagse problematiek zoals die voorkomt bij bijvoorbeeld swingers, BDSM, seksting of grooming en loverboys, transseksuele relaties en LGBT (lesbienne, gay, biseksuelen en transgender). Bespreekt ook het thema prostitutie.
seksualiteit --- 392.6 --- Sociaal werk --- Hulpverlening --- Seksualteit --- intimiteit --- individuele hulpverlening --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- relatieproblemen --- Hulpverlening ; methodiek --- Maatschappelijk werk --- Seksuele problemen --- Intimiteit --- seksuologie --- Sexology --- PXL-Healthcare 2018 --- seksuele problemen --- Seksualiteit --- Seksuele disfunctie
Choose an application
Vraagstukken rond seksualiteit dienen zich binnen de hulpverleningspraktijk in allerlei vormen aan. Van vragen en onzekerheden over ÿhoe het hoortÿ tot problemen naar aanleiding van een soa, een ziekte of een depressie. Ons seksleven wordt beÿloed door onze lichamelijke en geestelijke gesteldheid, en dat geldt ook andersom. Aan de professional in de zorg de taak om het gesprek met de cliÿ hierover aan te gaan en de juiste vragen te stellen.Het Handboek seksuele gezondheid is bedoeld voor professionals werkzaam in de gezondheidszorg op het terrein van zowel preventie als curatie, zowel in de eerste lijn als binnen zorginstellingen en in de openbare gezondheidszorg. Te denken valt aan consulenten seksuele gezondheid, (gespecialiseerde) verpleegkundigen, sociaal pedagogische hulpverleners, GGD-artsen, abortus- en jeugdverpleegkundigen, praktijkondersteuners, gz-agogen en anderen die in de genoemde echelons met jongeren en volwassenen werken.Het handboek leert professionals vragen en problemen op het gebied van seksualiteit te signaleren, het gesprek hierover aan te gaan, waar mogelijk informatie te geven en de cliÿ zo nodig adequaat te verwijzen. Professionals die zich bezighouden met preventie en gezondheidsbevordering leren daarnaast seksuele vraagstukken in organisaties te signaleren en bespreekbaar te maken.Dit boek biedt kennis over seksuele gezondheid in de volle breedte, en bevat praktische handvatten voor het voeren van een gesprek over seksualiteit. Ook krijgen visie en beleid binnen zorginstellingen de nodige aandacht.Het praktisch nut van dit boek wordt versterkt door uitgebreide beschrijvingen van casuÿiek en de additionele website www.seksueelgezond.nl met daarop literatuurverwijzingen en tips voor interessante boeken, videoÿs en websites.
seksuologie --- seksualiteit --- Sexology --- hulpverlening --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- seksuele vorming --- PXL-Healthcare 2018 --- gezondheidszorg --- leeftijdsgroepen --- 605.7 --- Seksuologie --- Seksualiteit --- 614.1 --- medische seksuologie --- Medische seksuologie --- Seksuele problemen --- Hulpverlening --- Intimiteit --- Zwangerschap --- Geboorteregeling --- Seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA) --- Aids --- Seksverslaving --- Ouderen --- Seksuele disfunctie --- Seksueel overdraagbare aandoening --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Spiraal (voorbehoedsmiddel)
Choose an application
Ontwikkelingspsychopathologie over de 'abnormale' ontwikkeling bevat een uitgebreid overzicht van de verschillende stoornissen die gedurende de ontwikkeling van een kind kunnen optreden. In detail wordt ingegaan op de belangrijkste stoornissen. De verschillende bronnen die aan het ontstaan van stoornissen ten grondslag liggen - aanleg, rijping en omgevingsfactoren - worden uitvoerig besproken. De beschrijving van de stoornissen is gebaseerd op de DSM-IV-TR, invloedrijke handboeken en recent wetenschappelijk onderzoek. Het boek bestaat uit drie onderdelen. Het eerste deel geeft een overzicht van de normale ontwikkeling, noodzakelijk om de verstoorde ontwikkeling te kunnen begrijpen. In het tweede deel komen de verschillende bronnen van verstoorde ontwikkeling aan bod - zo wordt onder andere ingegaan op de lichamelijke ontwikkeling, rijping van het centrale zenuwstelsel, psychotrauma's, seksueel misbruik, culturele factoren en de rol van de opvoeding. Het derde deel gaat in op de problematiek van de diagnostiek, de hulpverlening en het speciaal onderwijs. Het boek loopt vooruit op de publicatie van de DSM-V in de zin dat het dimensies hanteert, en geen NOS/NAO (behalve PDD-NOS) en een kader met verschillende dimensies om de stoornissen heen plaatst. Hierdoor gaat het verder dan een beschrijving van de DSM-IV-TR en geeft het inzicht in de aard en de oorsprong van de diverse problematiek. Ontwikkelingspsychopathologie (voorheen: Kinderen in Ontwikkeling, stoornissen en belemmeringen) is deel 2 van een serie van vier delen over de ontwikkeling van kinderen: Ontwikkelingspsychologie en psychopathologie. In deel 1 (Ontwikkeling in vogelvlucht) wordt de normale ontwikkeling beschreven. In deel 2 (Ontwikkelingspsychopatologie) wordt de abnormale ontwikkeling beschreven. In deel 3, (Kinderen en gedragsproblemen. Aanleg, omgeving, rijping?) wordt een model geboden waarin de drie factoren aanleg, omgeving en rijping uiteengerafeld worden. Toegepast op angst, agressie, depressie en ADHD. Met handvatten voor diagnostiek en behandeling. In deel 4 (Psychologie van de adolescentie) wordt de ontwikkeling van het puberbrein in de leeftijd van 12 tot 25 jaar beschreven.
ontwikkelingspsychologie --- Neuropathology --- Developmental psychology --- psychopathologie --- ontwikkelingsstoornissen --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychopathologie --- Ontwikkelingsproblemen --- Eetstoornissen --- Slaapproblemen --- Motorische stoornissen --- Zindelijkheidsstoornissen --- Taalproblemen --- Concentratieproblemen --- Leerproblemen --- Seksuele problemen --- Gedragsproblemen --- Agressie --- Angsten --- Stemmingsproblemen --- Neurosen --- Psychotische stoornissen --- Borderlinestoornis --- Autisme --- Hechtingsproblemen --- Psychosomatiek --- Trauma --- Psychotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Angst --- #KVHB:Ontwikkelingspsychopathologie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Kinderpsychopathologie --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- Ontwikkelingsprobleem --- Eetstoornis --- Slaapprobleem --- Motorische stoornis --- Zindelijkheid --- Taalprobleem --- Concentratieprobleem --- Leerprobleem --- Seksuele disfunctie --- Gedragsprobleem --- Stemmingsstoornis --- Neurose --- Psychotische stoornis --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- Hechtingsprobleem --- Psychotrauma --- Stoornis --- Gedragsstoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Klinische psychologie --- Psychotherapie. --- #KVHB:Psychotherapie --- #KVHB:Rationeel-emotieve therapie --- rationeel-emotieve therapie --- gedragstherapie --- 607.33 --- 433.1 --- Angst --- Depressies --- Dood --- Opvoedingsstijlen --- Rationeel-emotieve therapie --- Therapie --- Verslaving --- gedragstherapie, assertiviteitstraining --- Psychotherapie --- RET: Rationeel Emotieve Therapie --- Seksuele problemen --- Gezinsmoeilijkheden --- Depressie --- Angsten --- Opvoeding en onderwijs --- Seksuele disfunctie --- Gezinsproblemen --- Opvoeding --- Kind --- ouder --- Kunst --- Gokken --- Internet --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Onderwijs --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Er is dringend behoefte aan een andere vorm van diagnostiek. Niet meer gebaseerd op het onderzoeken van classificaties om die om te zetten in diagnoses, maar om de mens als geheel in beeld te zien met alles wat bijdraagt en heeft bijgedragen aan het zijn nu en de problematiek waar men tegenaan loopt. Een omvattende diagnostiek van een kind of jongere: dat is het doel van dit boek. Vanaf het begin als zodanig opgesteld, maar in deze achtste druk daadwerkelijk een grondig diagnostisch alternatief biedend.Ontwikkelingspsychopathologie over de 'abnormale' ontwikkeling bevat een uitgebreid overzicht van de verschillende stoornissen en belemmeringen die gedurende de ontwikkeling van een kind kunnen optreden. Niet alleen beschrijvingen van stoornissen, maar ook en vooral in-diepte beschrijving van de problematiek die eraan ten grondslag ligt, van ontwikkelingsstoornissen tot aan seksueel misbruik. De verschillende bronnen die aan het ontstaan van stoornissen en belemmeringen ten grondslag liggen "aanleg, rijping en omgevingsfactoren"worden uitvoerig besproken. De beschrijving van de stoornissen is gebaseerd op de vijfde versie van de DSM, invloedrijke handboeken en recent wetenschappelijk onderzoek. Dit geldt voor ook voor belemmeringen.Het boek bestaat uit drie onderdelen. Het eerste deel geeft een samenvattend overzicht van de normale ontwikkeling, noodzakelijk om de verstoorde ontwikkeling te kunnen plaatsen en begrijpen. In het tweede deel komen de verschillende bronnen van verstoorde ontwikkeling aan bod. Zo wordt onder andere ingegaan op de lichamelijke ontwikkeling, rijping van het centrale zenuwstelsel, psychotrauma's, seksueel misbruik, culturele factoren en de rol van de opvoeding en het hoofdstuk met en over de classificaties van de vijfde DSM. Het derde deel gaat in op de problematiek van de diagnostiek, hulpverlening en het (speciaal) onderwijs. Het boek geeft het inzicht in de aard en de oorsprong van de diverse problematiek, maar vooral hoe het netwerk aan beïnvloedende factoren in een mens te plaatsen.https://www.swpbook.com/boeken/80/opvoeden/2213/ontwikkelingspsychopathologie
Ontwikkelingspsychologie --- Psychopathologie --- Ontwikkelingsproblemen --- Eetstoornissen --- Slaapproblemen --- Motorische stoornissen --- Taalproblemen --- Concentratieproblemen --- Leerproblemen --- Seksuele problemen --- Gedragsproblemen --- Stemmingsstoornissen --- Borderlinestoornis --- Agressie --- Angststoornissen --- Autisme --- Hechtingsproblemen --- Trauma --- Mishandeling --- Psychotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Nature/nurture --- DSM-V --- Holisme --- Developmental psychology --- Neuropathology --- ontwikkelingsstoornissen --- adolescenten --- kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- psychopathologie --- Ontwikkelingsprobleem --- Eetstoornis --- Slaapprobleem --- Motorische stoornis --- Taalprobleem --- Concentratieprobleem --- Leerprobleem --- Seksuele disfunctie --- Gedragsprobleem --- Stemmingsstoornis --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- Angststoornis --- Hechtingsprobleem --- Psychotrauma --- Nature-nurture-debat --- DSM-5 --- Diagnose --- Seksueel misbruik --- Kindermishandeling --- Leerstoornis --- Kind --- Jongere --- Jeugd --- Gedragsstoornis --- Autismespectrumstoornis --- Diagnostiek
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|