Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

PXL (1)

RoSa (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2008 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Seksistische reclame : dromen van een betere wereld voor m/v met talent
Author:
ISBN: 9789033469022 Year: 2008 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Is dit niet een beetje seksistisch, vraagt een collega en duwt je een advertentie uit een tijdschrift onder de neus. Het feit dat het moet worden gevraagd, zegt veel. Over wat seksistische reclame is, bestaat geen consensus. Velen voelen aan dat er iets niet klopt. Maar een voor iedereen duidelijk kader om met zekerheid te zeggen dit is seksistische reclame en dat niet, is er niet. Het boek neemt je mee op een boeiende en hilarische ontdekkingsreis doorheen een halve eeuw kijken naar vrouwen en mannen in reclame. Is seksistische reclame wel zo seksistisch, vrouwvriendelijke reclame wel zo vriendelijk? En wat denken van male-bashing in reclame? Aan de hand van recent onderzoek naar de representatie van huishoudelijke en professionele arbeid in televisiereclame wordt gezorgd voor een aantal verrassende vaststellingen. Reclamemakers blijken niet de enigen die teruggrijpen naar stereotypen. Ook wie naar reclame kijkt houdt vast aan stereotype ideeën en verwachtingen

Listing 1 - 1 of 1
Sort by