Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Secundair onderwijs en hoger onderwijs aansluiting Vlaanderen --- 373.512.127 --- #SBIB:316.334.1O290 --- #SBIB:316.334.1O410 --- Academic collection --- C6 --- onderzoeksrapport --- secundair onderwijs --- verslaggeving --- 489.51 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- overgangsproblematiek --- 489.51 )* Overgangen binnen hoger onderwijs --- overgang s.o.-h.o. --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Abiturienten --- Evaluatie: secundair onderwijs --- Studiekeuze: hoger onderwijs --- studieresultaten --- leerlingen --- vrij onderwijs --- selectie van leerlingen --- studiekeuze --- Schoolloopbaan middelbaar onderwijs --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- 371.21 --- 371.1 --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 373.512.127 Schoolloopbaan middelbaar onderwijs --- Algemeen. --- universitair onderwijs --- studenten --- Studiesucces: hoger onderwijs --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs ; aansluiting ; Vlaanderen --- wetenschappelijk onderzoek --- 378 --- #SBIB:013.GIFT --- pedagogiek --- Secondary education --- HO (hoger onderwijs) --- Sociology of education --- Higher education --- SO (secundair onderwijs) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- overgang s.o.-h.o --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen
Choose an application
Nieuw instromende studenten in het hoger onderwijs beschikken niet steeds over de adequate studievaardigheden om een vlotte doorstroming te garanderen in het hoger onderwijs. Om meer inzicht te verwerven in het hoe en waarom van dit fenomeen, voerde de onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen, in samenwerking met de Plantijn Hogeschool, onderzoek uit naar leerpatronen bij de in-, door- en uitstroom van studenten in het hoger onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken studenten op zeer uiteenlopende manieren te leren en zijn niet alle leerpatronen even succesvol om door te stromen. Leerpatronen worden beïnvloed door zowel verschillende instroomkenmerken als de aard van de onderwijsleeromgeving. Het positieve nieuws is dat leerpatronen kunnen veranderen doorheen de studie loopbaan. Het boek rondt af met enkele aanbevelingen voor wie verder wil werken aan het versterken van leren in het hoger onderwijs.
Hoger onderwijs. --- Leerpsychologie. --- Leerstrategieën. --- Leren. --- Schoolloopbaan. --- e-learning --- Research on teaching --- didactiek --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Study methods --- Higher education --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs ; aansluiting ; Vlaanderen --- Studeren --- Education [Higher ] --- Practice --- Conseils pratiques, recettes, trucs, etc. --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- studiebegeleiding --- studieloopbaan --- 378.1 --- 489.52 --- leerstijlen --- schoolloopbaan --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerstijlen --- Studieloopbaan --- Studiebegeleiding --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- PHL-Central Office 12 --- Doorstroming --- Leerstrategieën --- Aansluiting onderwijsniveaus --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiemethoden --- Leerstrategie --- Studiemethode --- Primary education --- Secondary education --- Flanders
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|