Narrow your search

Library

KBR (1)

UCLouvain (1)

UGent (1)

ULiège (1)

UNamur (1)


Resource type

book (2)


Language

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2005 (1)

2000 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Philosophies de notre temps : penseurs d'aujourd'hui, la postmodernité, l'éthique, la politique, les sciences, l'esprit et la pensée
Author:
ISBN: 291260107X 9782912601070 Year: 2000 Publisher: Auxerre : Editions Sciences Humaines,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La philosophie est éternelle. Mais les philosophies sont filles de leur temps. Le but de cet ouvrage est de présenter les grands thèmes qui hantent la pensée contemporaine. La philosophie politique a dû affronter un double défi. Penser le totalitarisme, triste héritage du XXe siècle, et penser les dilemmes de la démocratie : comment concilier la liberté et la justice, l'individu et la communauté ? De nouveaux enjeux moraux ont émergé avec la bioéthique, la protection de l'environnement ou l'humanitaire. L'épistémologie, autre grand domaine de la philosophie contemporaine, a contribué à changer notre vision des sciences. La philosophie, entendue comme " art de vivre ", doit son renouveau actuel à la redécouverte de questions relatives au bonheur, à la liberté et au sens à donner à sa vie. Ce tour d'horizon est l'occasion de découvrir les penseurs qui ont marqué la philosophie contemporaine : de Michel Foucault à Jürgen Habermas, de Hannah Arendt à Cornélius Castoriadis, de John Rawls à Karl Popper, de Gaston Bachelard à Ludwig Wittgenstein.

Pedagogy and the practice of science : historical and contemporary perspectives
Author:
ISBN: 9780262112888 Year: 2005 Publisher: Cambridge (Mass.) : MIT press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Pedagogy and the Practice of Science provides the first sustained examination of how scientists and engineers training shapes their research and careers. The wide-ranging essays move pedagogy to the center of science, studies, asking where questions of scientists' training should fit into our studies of the history, sociology, and anthropology of science. Chapter authors examine the deep interrelations among training, learning, and research and consider how the form of scientific training affects the content of science. They investigate types of training - in cultural and political settings as varied as Victorian Britain, interwar Japan, Stalinist Russia, and Cold War America - and the resulting scientific practices. The fields they examine span the modern physical sciences, ranging from theoretical physics to electrical engineering and from nuclear weapons science to quantum chemistry."--Jacket.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by