Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Enfants --- Gezondheidszorg --- Kinderen --- Soins de santé --- jeugdgezondheidszorg --- kindermishandeling --- schoolkind --- schoolleeftijd
Choose an application
De beschreven kenmerken en strategieën in deze gids geven inzicht en informatie over Asperger en zijn eenvoudig toe te passen. De handige, direct toepasbare tips en praktische adviezen voor zowel het jonge als iets oudere kind bieden een handvat in de dagelijkse lespraktijk. Ook een schoolbrede aanpak om leerlingen met Asperger te ondersteunen komt ter sprake.
Orthopedagogics --- autisme --- Aspergersyndroom --- #PBIB:+105.65 --- Autisme --- 462.4 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- Autistische kinderen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- onderwijs --- ontwikkelingsstoornissen --- psychologie --- schoolkind --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Syndroom van Asperger
Choose an application
Dit boek maakt een rondreis langs scholen, klaslokalen en schoolpleinen over de hele wereld. Leermiddelen, schrijfgerief, schooltassen en schoolkleding verschillen van land tot land, van continent tot continent. Het dagelijks leven van schoolkinderen eveneens. Aan de hand van persoonlijke verhalen van leerkrachten en leerlingen krijgen we een beeld van het (basis)onderwijs overal op de wereld.
Onderwijs --- Schoolkinderen --- Mondiale vorming --- Schoolkind --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Sociology of culture --- Social problems --- Age group sociology --- Didactics of social education --- Europe --- Asia --- Africa --- America --- Oceania with Australia --- Kind
Choose an application
Om Vlaamse scholen te ondersteunen, om hun leerlingen een gezonde leer- en leefomgeving aan te bieden en een gezondheidsbeleid te ontwikkelen, werkte de commissie Gezondheidsbevordering van de Vlor *Vitaminen voor een gezondheidsbeleid op school* uit. Deze publicatie is gebaseerd op de kadermethodiek *Gezonde school* van het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie en Ziektepreventie (VIGeZ). Om die methodiek te integreren wordt een gezondheidsmatrix aangereikt, met vier strategieën en vier niveaus. De matrix vormt ook de rode draad voor de uitwerking van de exemplarisch gekozen gezondheidsthema's. Om de kwaliteit van het schoolgezondheidsbeleid te bewaken, wordt de *kwaliteitscirkel* voorgesteld. *Vitaminen* wil iedereen inspireren die betrokken is bij het gezondheidsbeleid op school: directies, leerkrachten CLB, pedagogische begeleidingsdienst, maar ook toekomstige leerkrachten en hun docenten in de lerarenopleiding.
gezondheidspromotie --- School management --- Hygiene. Public health. Protection --- schoolbeleid --- gezondheidszorg --- 671 Gezondheidszorg. Preventie --- geneesmiddelen --- genotmiddelen --- gezondheidsbeleid --- gezondheidsbevordering --- scholen --- 614.23 --- gezondheidsopvoeding --- onderwijs --- 478.4 --- Geneesmiddelen --- Genotmiddelen --- Gezondheid --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding(Gezondheidseducatie) --- Seksualiteit --- Veiligheid --- Voeding --- Genotsmiddelen --- Gezondheidsvoorlichting --- geneesmiddel --- sexualiteit --- veiligheid --- jeugdgezondheidszorg, prenatale zorg, zuigelingen- en kleuterzorg, zorg voor het schoolkind --- Gezondheidseducatie --- (zie ook: sportvoeding) --- basisonderwijs --- gezondheidseducatie --- Gezondheidszorg --- Scholen --- Onderwijs --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Actieve levensstijl --- Voedingsgewoonten --- EHBO --- Relaties --- School (instelling) --- Gezondheidsopvoeding --- Voedingsgewoonte --- Genotmiddel --- Geneesmiddel --- Relatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Thuis --- Drank
Choose an application
De auteurs behandelen het opgroeien van kinderen tot ongeveer tien jaar, een periode waarin het verschil tussen het voorschoolse kind en het aanvankelijke schoolkind een centrale plaats inneemt. Het meedoen en stimuleren, dat de situatie van het kleine kind kenmerkt, wordt, als het kind 'echt' schoolkind is geworden, vervangen door onderwijzen en leren. Het boek bevat afwisselend meer beschrijvende, ontwikkelingspsychologisch getinte en meer beschouwende, pedagogisch getinte hoofdstukken. In elk meer beschouwelijke hoofdstuk worden de in het vorige hoofdstuk beschreven ontwikkelingen nader geïnterpreteerd.
babyfase --- kleuters --- onderwijskunde --- ontwikkelingspychologie --- pedagogiek --- peuters --- psychologie --- schoolkind --- Baby's --- Kinderen --- Kleuters --- Leren --- Opvoeding (Pedagogie) --- Peuters --- Psychologie --- Spelend leren --- 416 --- 416.23 --- Opvoedkunde --- Kindertekeningen --- Ontwikkelingspsychologie --- Schoolrijpheid --- Spel --- 101805.jpg --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs) --- 159.98 --- Pedagogiek --- 416.2 --- Developmental psychology --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- baby's --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
De hedendaagse basisschool is totaal anders dan de lagere school van vroeger. Kinderen zijn ondernemender en werken in de vorm van projecten aan maatschappelijk relevante onderwerpen. Het is vrijwel nooit stil in de klas. De tafeltjes en stoelen staan niet meer in een rij, maar in groepen. Op vele scholen is er ruimte voor individualisering en differentiatie. Vrijwel alle lokalen zijn voorzien van een beamer met projectiescherm en men is aangesloten op de schooltelevisie, die het werk van de leerkrachten verbetert en vergemakkelijkt. Is die verandering altijd ook een verbetering? Hebben de veranderingen invloed op de ontwikkeling van kinderen? Wat zijn de risico's?
Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen. --- basisonderwijs --- ontwikkelingspsychologie kinderen --- 451.3 --- 473 --- Basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing : basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Developmental psychology --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning disabilities --- Education [Elementary ] --- Education (Early childhood) --- Behavior disorders in children --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsproblemen --- Kleuters --- Kinderen --- Schoolkinderen --- Spelend leren --- Didactiek --- Seksuele opvoeding --- Angsten --- Trauma --- Gedragsproblemen --- Verslaving --- Eetstoornissen --- Criminaliteit --- Passend onderwijs --- Dyslexie --- Pesten --- Dyscalculie --- Angst --- Ontwikkelingsprobleem --- Kleuter --- Kind --- Schoolkind --- Relationele en seksuele vorming --- Psychotrauma --- Gedragsprobleem --- Eetstoornis --- Gokken --- Internet --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Psychologie van de levensloop schetst de belangrijkste ontwikkelingen van de levensloop van de mens. In de traditionele ontwikkelingspsychologie wordt vaak te eenzijdig de nadruk gelegd op de ontwikkeling van het kind. In dit boek komen alle stadia van de menselijke ontwikkeling aan bod: vanaf het prille begin in buik van de moeder, de verschillende fasen in de ontwikkeling van het kind tot de verschillende ontwikkelingsstadia in het leven van de volwassene.Psychologie van de levensloop is een herziene uitgave van het eerder bij Acco verschenen boek De levensloop van de mens. Bij de samenstelling van het boek werd de grootste zorg besteed aan de praktische bruikbaarheid en aan de helderheid en de vlotte leesbaarheid van de tekst. Men vindt in het boek de belangrijkste theoretische inzichten uit het vakgebied, maar die worden telkens geïllustreerd met zeer herkenbare voorbeelden uit het alledaagse leven.Psychologie van de levensloop richt zich in de eerste plaats tot studenten en afgestudeerden uit de diverse psychosociale, pedagogische en paramedische opleidingen aan hogescholen. Maar ook iedereen die geboeid is door de mens en zijn ontwikkeling kan er heel wat inzichten uithalen.
Ontwikkelingspsychologie. --- Psychologie. --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- 112089.jpg --- 159.98 --- 416 --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- 416 )* ONTWIKKELINGSPSYCHOLOGIE --- #KVHB:Levensfasen --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- adolescenten --- kleuters --- levensloop --- levenslooppsychologie --- 159.922 --- Omgevingsfactoren --- Ontwikkelingsfases --- Ontwikkelingspsychologie --- Persoonlijkheid --- Waarneming --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- departement Gezondheidszorg --- Erikson --- Freud, Sigmund --- Piaget, Jean --- prenatale ontwikkeling --- baby --- peuters --- lagere schoolkind --- adolescentie --- volwassenheid --- Psychologie --- Levenskwaliteit --- 159.922.6 --- 159.922.6 Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop --- Man --- Volwassene
Choose an application
Dit leerplannummer 2013/1 vervangt de deelleerplannen Kleuteronderwijs Nederlands en Lager Onderwijs Nederlands uit 1998 en vervangt het deelleerplan Nedrlands Taalbeschouwing 2010/1.6.
Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- didactiek --- tijd --- kloklezen --- weer --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- techniek --- technologische opvoeding --- 476.15 --- Tijd --- Kalenders --- Kloklezen --- Weer --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Leerplannen --- Nederlands --- Gemeenschapsonderwijs --- 473.4 --- Schoolbooks - Didactic material --- Tijd. --- kleuteronderwijs. --- basisonderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- seizoenen --- Didactics of social education --- maanden --- tijdsbegrip --- Didactics of Kindergarten --- tijdsbesef --- dagen van de week --- dagelijks leven --- kalenders --- Didactics of primary education --- PXL-Education 2014 --- kleuterdidactiek --- lagere schoolkind --- Didactics of Dutch --- Primary education --- Didactic strategies --- Orthopedagogics --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Developmental psychology --- kinderen --- jeugdpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416 --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingspsychologie kinderen --- Schoolkind --- 416.1 --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- departement Gezondheidszorg --- kinderpsychologie --- schoolkinderen --- media --- sociale ontwikkeling --- departement Gezondheidszorg 10 --- lichaamsbeheersing --- persoonlijkheidsontwikkeling --- creativiteit --- adolescentie --- sociaal gedrag --- Lager onderwijs --- Lezen --- Kinderen --- Schrijven --- Leren leren --- Jeugdliteratuur --- Persoonlijkheid --- Zelfstandigheid --- Agressie --- Zelfredzaamheid --- Gedragspsychologie --- Televisie --- Leesproblemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Kinderpsychologie --- Schrijfstoornissen --- Kind & Gezin --- Leermethoden --- kinder- en jeugdpsychologie --- Kind --- Leesprobleem --- Young adultliteratuur --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Spel --- Psychologie --- Onderzoek --- Geweld --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Volwassene --- Jeugdpsychologie --- Schrijfstoornis --- Kind en Gezin --- Leermethode --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling
Choose an application
Het ontwikkelingsoverzicht gidst de lezer langs het fascinerende traject dat een kind aflegt om te evolueren van baby tot jongvolwassene. Elke leeftijdsfase gaat gepaard met uitdagingen en groeikansen. Aan het eind van elke fase geeft de auteur waardevolle tips mee.
Opvoeding. --- Educational sciences --- opvoedingstips --- pedagogiek --- Opvoeding --- Levensfasen --- 433 --- adolescenten --- baby's --- kinderen --- opvoeding --- opvoedkunde --- straffen --- 060313.jpg --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding in de praktijk --- #GGSB: Pedagogie --- #GGSB: Psychologie --- #SBIB:316.356.2H2230 --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Opvoeding --- opvoeden --- 37 --- Joost Devolder --- onderwijs --- pedagogie --- psychopedagogie --- 416.1 --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding in het gezin --- Opvoedingsproblemen --- Straffen --- Baby --- Belonen --- Gezin --- Jongeren --- Kinderen --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Peuters --- Ruzie --- Tieners --- 37.013 --- Omgevingsfactoren --- Ontwikkelingsfases --- Persoonlijkheid --- 37.018 --- Gezinssociologie: socialisatie, gezin als pedagogisch milieu --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- Opvoeding en onderwijs --- Baby's --- Schoolkinderen --- Adolescenten --- Jeugd --- Opvoedingsstijlen --- Kinderen en jeugd --- 370 --- Peuter --- Kleuter --- Schoolkind --- Adolescent --- Onderwijs --- Opvoedingsstijl --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogie --- Psychologie --- Jongere
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|