Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
AGION en Enter vzw willen werk maken van meer toegankelijke scholen. Ze stelden immers vast dat bouwheren en ontwerpers vaak nog onvoldoende kennis en ervaring hebben om de principes van integrale toegankelijkheid toe te passen in scholen. Vanuit die doelstelling kwam de inspiratiebundel ?Integrale toegankelijkheid van schoolgebouwen? tot stand.Deze inspiratiebundel wil ontwerpers en bouwheren informeren, inspireren en ondersteunen om de toegankelijkheid van de schoolgebouwen voor iedereen te optimaliseren.De bundel kwam tot stand in nauw overleg met de sector door plaatsbezoeken, een onlinebevraging, focusgroepen met directies, leerkrachten, GON-coördinatoren en de adviesbureaus toegankelijkheid.Het is geen oplijsting van een set te volgen criteria maar opgevat als een werkinstrument. De bundel is opgevat in verschillende delen met zowel achtergrondinformatie en ontwerpaanbevelingen als inspirerende voorbeelden.https://www.agion.be/inspiratiebundel-toegankelijkheid
Schoolgebouw --- Schoolinfrastructuur --- Architectuur --- Toegankelijkheid
Choose an application
Dit spel bevat:- een spelboekje- een mapje met vragen (deze vind je ook in het spelboekje + website terug)- 4 verschillende puzzels van elk 12 puzzelstukken(2 naamkaartjes; bordenveger en luchtbaas)
Milieuzorg --- Binnenmilieu --- Klaslokaal --- Gezondheidszorg --- Schoolgebouw --- Vlaanderen --- Basisonderwijs
Choose an application
Milieuzorg --- Binnenmilieu --- Klaslokaal --- Gezondheidszorg --- Schoolgebouw --- Vlaanderen --- Basisonderwijs
Choose an application
Toegankelijkheid --- Schoolgebouw --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere
Choose an application
Deze CO2-meter bestaat uit 2 delen : de meter zelf en de oplader (2 aparte doosjes in één grote doos). Hierbij hoort ook een handleiding.
Milieuzorg --- Binnenmilieu --- Klaslokaal --- Gezondheidszorg --- Schoolgebouw --- Vlaanderen --- Basisonderwijs --- Koolstofdioxide
Choose an application
Onderwijs --- Eenzaamheid --- Verdwalen --- Massa (natuurkunde) --- Cijfer --- Getal --- Schoolgebouw --- Jeugdpoëzie
Choose an application
Vanaf pakweg het derde levensjaar zit elk kind in Vlaanderen in een schoolomgeving. Die schoolomgeving is georganiseerd volgens bepaalde regels en gewoonten. Nieuwe inzichten en tijdgebonden visies op onderwijzen en leren doen de bestaande onderwijsorganisatie wankelen. Concepten als ?afstandsleren?, ?hybride lesvormen? en ?flipping the classroom? hebben de voorbije maanden vraagtekens geplaatst bij traditionele school- en klasconcepten. Ook hebben de capaciteitsvraagstukken, aandacht voor welzijn, duurzaamheid en ruimtelijke ordening hun invloed op het kijken naar schoolgebouwen.Bij de huidige schoolbouwrelance kan de vraag gesteld worden of het mogelijk is om vandaag architecturaal open toekomstkeuzes te maken bij renovatie of nieuwbouw. In welke mate moeten we toekomstgericht rekening houden met de pedagogische dimensie van de infrastructuur, of is het aan de schoolorganisator om te leren omgaan met de beperkingen van de infrastructuur? Welke trends geven wel duurzaam richting aan de toekomst? Is het mogelijk om schoolgebouwen te ontwerpen die vlot aanpasbaar zijn aan veranderende visies? Op deze en andere vragen bieden onderwijsexperten een antwoord in dit themanummer.https://www.politeia.be/nl/publicaties/294214-architectuur+maakt+school
Architecture --- schoolhouses --- schoolorganisatie --- Onderwijs --- Schoolinrichting --- Schoolgebouw --- Infrastructuur --- 21st century skills --- Universal Design for Learning --- Scholen ; inrichting.
Choose an application
Schoolgebouw --- Architectuur --- 3e graad secundair onderwijs --- Bouwkunde --- Restauratie --- Modernisme --- 2e graad secundair onderwijs --- Vakoverschrijdend werken
Choose an application
Project kunstvakken --- Architectuur --- Schoolgebouw --- Oost-Vlaanderen --- Verbouwing --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|