Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lerarenopleidingen. --- Onderwijsmanagement. --- Professionalisering. --- Scholing.
Choose an application
Geesteswetenschappen. --- Humanities --- Onderzoekers. --- Scholing. --- Research.
Choose an application
11.80 Islam: general. --- Imamaat. --- Scholing. --- Nederland.
Choose an application
Het is de bedoeling dat we tegen 2015 millenniumdoelstelling één zouden bereiken, namelijk het uitroeien van de extreme armoede en honger in de wereld. Maar omdat sinds 2006 de prijzen voor basisvoedsel op de wereldmarkt stegen en in een stroomversnelling terechtkwamen in 2008 en daardoor het aantal mensen met honger terug toeneemt, wordt de kans dat we die doelstelling bereiken klein. Volgens Broederlijk Delen (2011) zijn oorzaken hiervan de voedsel- en economische crisis van 2006-2008. In het voorjaar van 2011 trof een uitgebreide en zeer complexe voedselcrisis de Hoorn van Afrika. Door de aanhoudende droogte, stijgende voedselprijzen en gewapende conflicten hadden in de zomer van 2011 minstens 13,3 miljoen gezinnen humanitaire hulp nodig. Intussen zijn er vele levens gered maar de situatie blijft nog steeds problematisch. Oeganda heeft een eerder atypisch profiel. Er is wel degelijk hongersnood maar de situatie is er niet zo acuut als in de buurlanden. Oeganda bleef grotendeels gespaard van de wereldwijde prijsschokken vanwege de diversiteit in de Oegandezen hun dieet, de geringe bijdrage van granen in de totale inname van voeding en het feit dat ze redelijk geïsoleerd zijn van de wereldmarkt vanwege de hoge transactiekosten. In een eerste deel zal er op zoek gegaan worden naar de oorzaken van de prijsstijgingen in de wereld en de bijhorende voedselcrisis. Vervolgens wordt er in het tweede deel dieper ingegaan op de impact van de globale voedselcrisis en de bijhorende wereldwijde prijsvolatiliteit. In een derde deel wordt kort de huidige situatie wereldwijd besproken naar aanleiding van de waarschuwing van de VN voor een nieuwe wereldwijde voedselcrisis in 2013. In een vierde deel van de literatuurstudie zal er dieper worden ingegaan op de situatie in Oeganda zelf. Tot slot zal er een eigen statistisch onderzoek worden uitgevoerd naar de impact van de voedselprijsvolatiliteit op gezinnen in Oeganda.
Financiële crisis. --- Gezinnen. --- Inkomen. --- Oeganda. --- P170-computerwetenschappen. --- P175-informatica. --- Prijsvolatiliteit. --- S187-landbouweconomie. --- Scholing. --- T120-computertechnologie. --- Voedselcrisis.
Choose an application
Augustijnen. --- Mönchtum. --- Scholing. --- Theologie. --- Theology, Doctrinal --- Éducation médiévale. --- History --- Middle Ages. --- Augustinians. --- Augustins. --- 600-1500.
Choose an application
Political philosophy. Social philosophy --- Social stratification --- sociale participatie --- sociale ongelijkheid --- sociale mobiliteit --- scholing
Choose an application
Learning and Training. --- BPB0510 --- Manpower development. Bedrijfsopleiding. Scholing. Kadervorming --- Learning and Training --- 331.36 Manpower development. Bedrijfsopleiding. Scholing. Kadervorming --- 331.36 --- 371 --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- Learning, Psychology of --- Occupational training --- Psychologie de l'apprentissage --- Formation professionnelle
Choose an application
Het begeleidingsmodel dat de basis van het boek vormt, is uitgebreid beproefd. Met behulp van dit boek kan de begeleider leren om op elk gewenst moment in de loopbaan waar zich knelpunten voordoen, steun te bieden aan collega's. Teksten en oefeningen zijn rechtstreeks aan de school- en begeleidingspraktijk gekoppeld. Zo wordt de begeleider toegerust om zo goed mogelijk zijn taken te vervullen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- onderwijsstrategieën --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsbegeleiding --- leraren --- onderwijsstimulering --- begeleidingsmethodiek --- docentenbegeleiding --- docenten --- 489.9 --- Begeleiding --- Docenten --- Scholing --- Schoolorganisatie --- Teamvorming --- Vaardigheden --- 481.7 --- Lerarenbegeleiding --- Overige onderwerpen
Choose an application
Cognitive psychology --- Educational sciences --- 371 <44> --- 331.36 --- Désherbage --- Mémoire Geheugen --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Formation Opleiding --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Onderwijs. Schoolwezen--Frankrijk --- Manpower development. Bedrijfsopleiding. Scholing. Kadervorming --- Deselectie --- 331.36 Manpower development. Bedrijfsopleiding. Scholing. Kadervorming --- 371 <44> Onderwijs. Schoolwezen--Frankrijk --- #gsdbP --- Apprentissage
Choose an application
Nooit leren we meer dan in de voorschoolse periode en toch wordt algemeen aangenomen dat de school hét instituut is dat ons tot leergierige, competente en levensvaardige mensen maakt. Waar komt die mythe vandaan en bestaat er zoiets als een leven en een leren zonder school? Dit boek verkent de boeiende levens van ontscholers en laat zien waarom de leer- en gedragsproblemen van je kinderen meer te maken hebben met de school dan met je kind.
opvoeding --- experimenteel onderwijs --- 37 --- 371.1 --- scholing --- Educational sciences --- pedagogiek --- onderwijs en opvoedi --- Onderwijs --- Kinderen met leerproblemen --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsfilosofie --- onderwijsstelsels --- leermiddelen --- Onderwijs en opvoeding --- Ontwikkelingspsychologie --- Leerproblemen --- Leerprobleem
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|