Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Die reuze huisdieren
Authors: --- ---
ISBN: 9021510383 Year: 1981 Publisher: Amsterdam [Berchem] Kosmos

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

English literature --- SISO


Book
Een blauw Belgisch konijn
Authors: --- ---
ISBN: 9027602751 Year: 1984 Volume: vol *80 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

C3 --- jeugdliteratuur --- verhaal --- SISO --- Kunst en cultuur


Book
Rondom Laurent-Benoît Dewez.
Author:
Year: 1986 Publisher: Brussel Dilbeek UFSAL Cultuurraad

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lijst van onderwerpen verwijzend naar het Vlaamse S.I.S.O.-classificatieschema
Author:
ISBN: 9076524017 Year: 1998 Publisher: Antwerpen VLABIN-VBC


Dissertation
Inventarisatie van bomen en struiken van de openbare parken en private tuinen in en rond Leuven
Authors: --- ---
Year: 1980 Publisher: Leuven KUL. Faculteit wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

DOCVB --- Struiken--Leuven --- DOCVB --- Tuinen--Leuven --- SISO --- 588.1


Book
Vlaamse S.I.S.O.
Author:
ISBN: 9076524025 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Vlabin-VBC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De grote toverboom.
Author:
ISBN: 9065655840 Year: 1993 Volume: vol *193 Publisher: Leuven Davidsfonds/Infodok

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het had maanden lang niet geregend op de grote savanne. Het gras verdorde. Er was niks te eten en de dieren hadden honger.Toen de droogte bleef voortduren, trokken de dieren naar een boom die midden op de savanne stond. Het was een toverboom en de dieren wisten dat. Als ze onder deze boom stonden en zijn naam noemden, dan gaf de boom zoveel vruchten als ze maar konden eten. Maar geen van de dieren herinnerde zich die naam... Het had maanden lang niet geregend op de grote savanne. Het gras verdorde. Er was niks te eten en de dieren hadden honger. Toen de droogte bleef voortduren, trokken de dieren naar een boom die midden op de savanne stond. Het was een toverboom en de dieren wisten dat. Als ze onder deze boom stonden en zijn naam noemden, dan gaf de boom zoveel vruchten als ze maar konden eten. Maar geen van de dieren herinnerde zich die naam... (Bron: boekcover)


Book
Hubertus Laurentius Ceulemans in Scherpenheuvel en Diest : notarisakten 1716-1726
Authors: ---
ISBN: 9789464000313 Year: 2020 Publisher: Averbode Heemkring Averbode


Book
625 onderwijsbegrippen. : Het onderwijsvademecum voor de basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789048612154 9048612152 Year: 2015 Volume: *2 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor ouders, (aspirant-)leerkrachten en andere geïnteresseerden in het Vlaams basisonderwijs is het vaak niet gemakkelijk om alle begrippen en afkortingen die gebruikt worden te duiden en te begrijpen. Dit boek probeert hieraan tegemoet te komen.In een duidelijke, heldere taal schetsen de auteurs de belangrijkste begrippen in de onderwijsstructuur van het basisonderwijs in Vlaanderen. Het boek is opgebouwd uit twee grote delen. In het eerste deel beschrijven de auteurs de structuur van het basisonderwijs in Vlaanderen en de aspecten vanuit de huidige regelgeving en daarin voorkomende juridische begrippen. Het tweede deel is een alfabetische oplijsting van veelgebruikte begrippen over het pedagogisch-didactisch handelen, het orthopedagogische en de begeleiding van leerlingen met specifieke (leer)behoeften. Dit alles illustreren de auteurs met concrete voorbeelden.


Book
Wij zijn gedrag : positief gedrag in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789462922884 Year: 2015 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wij Zijn Gedrag stelt dat we enerzijds gedrag 'zijn' en anderzijds 'samen gedrag bepalen', en vat dit idee samen in een schoolbreed zorgbeleid: 'Time - In'. De auteur kijkt verder dan enkel het gedrag en de psychologische eigenschappen van de leerling of de ouders. Ook het schoolteam speelt een belangrijke rol in het bepalen van positief gedrag. Door de integratieve kijk op gedrag, waarbij psychologie en pedagogie elkaar kruisen op praktisch, theoretisch en wetenschappelijk niveau en waarbij geprobeerd wordt om zoveel mogelijk mensen en perspectieven te verbinden binnen maar ook buiten de school, is Wij Zijn Gedrag een baanbrekende publicatie voor het onderwijs en de menswetenschappen in het algemeen.Het boek is geschreven voor iedereen met interesse voor wetenschap en schoolpraktijk en dient als protocol bij het opbouwen van een stevig gefundeerd zorgbeleid op school. Na een inleidend gedeelte volgt een eerste luik psychologie over mens en omgeving. Om dit pedagogisch te kunnen begeleiden en te implementeren op school heeft de auteur het over kwaliteitszorg (handelingsgericht werken) en het motiveren van het schoolteam tot 'gedragsverandering'. Hierop volgt een visie over ons 'gedrag' in het huidige onderwijs en wordt de missie Wij Zijn Gedrag vertaald in een concreet zorgbeleid: 'Time - In' op school. Naast het protocol komen praktijkvoorbeelden uit de school zelf aan bod en wordt het daaraan verbonden onderzoeksopzet besproken.

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by