Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
C3 --- jeugdliteratuur --- verhaal --- SISO --- Kunst en cultuur
Choose an application
SISO --- 716.6 --- Dewez, Laurentius Benedictus
Choose an application
Choose an application
DOCVB --- Struiken--Leuven --- Tuinen--Leuven --- SISO --- 588.1
Choose an application
Catalogustechniek --- Technique des catalogues --- Subject indexing --- Flanders --- Classification, Decimal --- Classification, SISO --- Classification décimale --- 027.4
Choose an application
Het had maanden lang niet geregend op de grote savanne. Het gras verdorde. Er was niks te eten en de dieren hadden honger.Toen de droogte bleef voortduren, trokken de dieren naar een boom die midden op de savanne stond. Het was een toverboom en de dieren wisten dat. Als ze onder deze boom stonden en zijn naam noemden, dan gaf de boom zoveel vruchten als ze maar konden eten. Maar geen van de dieren herinnerde zich die naam... Het had maanden lang niet geregend op de grote savanne. Het gras verdorde. Er was niks te eten en de dieren hadden honger. Toen de droogte bleef voortduren, trokken de dieren naar een boom die midden op de savanne stond. Het was een toverboom en de dieren wisten dat. Als ze onder deze boom stonden en zijn naam noemden, dan gaf de boom zoveel vruchten als ze maar konden eten. Maar geen van de dieren herinnerde zich die naam... (Bron: boekcover)
C3 --- jeugdliteratuur --- prentenboek --- Dieren ; verhalen --- Dieren --- Fabels ; verhalen --- Fabels --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- SISO --- D986049.jpg --- Kunst en cultuur
Choose an application
Family law. Inheritance law --- Genealogy. Heraldy --- anno 1700-1799 --- Scherpenheuvel --- Diest --- Scherpenheuvel-Zichem--18de eeuw --- Diest--18de eeuw --- Vlaams-Brabant Scherpenheuvel-Zichem 938.1 --- SISO --- Vlaams-Brabant Diest 938.1
Choose an application
Voor ouders, (aspirant-)leerkrachten en andere geïnteresseerden in het Vlaams basisonderwijs is het vaak niet gemakkelijk om alle begrippen en afkortingen die gebruikt worden te duiden en te begrijpen. Dit boek probeert hieraan tegemoet te komen.In een duidelijke, heldere taal schetsen de auteurs de belangrijkste begrippen in de onderwijsstructuur van het basisonderwijs in Vlaanderen. Het boek is opgebouwd uit twee grote delen. In het eerste deel beschrijven de auteurs de structuur van het basisonderwijs in Vlaanderen en de aspecten vanuit de huidige regelgeving en daarin voorkomende juridische begrippen. Het tweede deel is een alfabetische oplijsting van veelgebruikte begrippen over het pedagogisch-didactisch handelen, het orthopedagogische en de begeleiding van leerlingen met specifieke (leer)behoeften. Dit alles illustreren de auteurs met concrete voorbeelden.
Basisonderwijs. --- Onderwijsorganisatie. --- Lager onderwijs. --- basisonderwijs --- School management --- onderwijsorganisatie --- Primary education --- Basisonderwijs ; woordenboeken --- Basisonderwijs --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Leerplicht --- Onderwijsnetten --- ouderparticipatie --- 450.4 --- Kwaliteitszorg --- Leren --- Onderwijskunde --- organisatiemanagement --- financiering --- Schoolbeleid --- 472 --- onderwijskunde --- 474.2 --- Onderwijskunde ; basisvorming --- Education [Elementary ] --- Education --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2016 --- 474.2$$ siso --- 772 Basisonderwijs
Choose an application
Wij Zijn Gedrag stelt dat we enerzijds gedrag 'zijn' en anderzijds 'samen gedrag bepalen', en vat dit idee samen in een schoolbreed zorgbeleid: 'Time - In'. De auteur kijkt verder dan enkel het gedrag en de psychologische eigenschappen van de leerling of de ouders. Ook het schoolteam speelt een belangrijke rol in het bepalen van positief gedrag. Door de integratieve kijk op gedrag, waarbij psychologie en pedagogie elkaar kruisen op praktisch, theoretisch en wetenschappelijk niveau en waarbij geprobeerd wordt om zoveel mogelijk mensen en perspectieven te verbinden binnen maar ook buiten de school, is Wij Zijn Gedrag een baanbrekende publicatie voor het onderwijs en de menswetenschappen in het algemeen.Het boek is geschreven voor iedereen met interesse voor wetenschap en schoolpraktijk en dient als protocol bij het opbouwen van een stevig gefundeerd zorgbeleid op school. Na een inleidend gedeelte volgt een eerste luik psychologie over mens en omgeving. Om dit pedagogisch te kunnen begeleiden en te implementeren op school heeft de auteur het over kwaliteitszorg (handelingsgericht werken) en het motiveren van het schoolteam tot 'gedragsverandering'. Hierop volgt een visie over ons 'gedrag' in het huidige onderwijs en wordt de missie Wij Zijn Gedrag vertaald in een concreet zorgbeleid: 'Time - In' op school. Naast het protocol komen praktijkvoorbeelden uit de school zelf aan bod en wordt het daaraan verbonden onderzoeksopzet besproken.
behavioral sciences --- Educational psychology --- gedrag (mensen) --- Social psychology --- Gedragspsychologie --- Gedragsstoornissen ; basisonderwijs --- Emotionele stoornissen ; basisonderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- Education--Research --- Affirmative action programs in education --- Positive psychology --- Handelingsgericht werken --- Gedragsveranderingen --- Gedragstoornissen ; basisonderwijs --- Zorgverbredering ; basisonderwijs --- 454.23 --- gedrag aanleren-afleren --- zorgbeleid --- Opvoedingsstijlen --- #KVHB:Zorgverbreding --- #KVHB:Gedragsverandering --- 454.22 --- gedragsstoornissen --- gedragsveranderingen --- 467 --- 454.23$ $$$ siso --- Zorgbeleid --- Gedragsstoornissen --- Emotionele problemen --- Kwaliteitszorg --- Didactische principes --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- kwaliteitszorg --- gedragsverandering --- Gedrag --- Zorgbegeleiding --- Onderwijs --- Psychologie --- Pedagogiek --- Gedragsverandering --- Man --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Volwassene --- Sociology of education --- Primary education
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|