Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Uitgesproken taalseksismen hebben tegenwoordig plaats gemaakt voor eerder onderhuids seksisme. Bijna onopgemerkt blijken allerlei soorten teksten nog steeds kwalijke gedachten over de plaats en de waarde van vrouwen mee te kunnen dragen. Wat we denken, komt in ons taalgebruik terecht en de teksten die daar het resultaat van zijn, beïnvloeden weer wat we denken. Aan de hand van talloze, recente voorbeelden maakt Verbiest pijnlijk duidelijk hoezeer ons taalgebruik nog stoelt op gedachten die discriminerend zijn voor vrouwen. Voor de taalgebruikers die een dergelijke lading niet aan hun eigen teksten willen meegeven, worden zeven valkuilen besproken en eventuele remedies aangereikt.
Dutch language --- Pragmatics --- 803.93-086 --- #KVHA:Sociolinguistiek; Nederlands --- #KVHA:Taalseksisme; Nederlands --- Nederlands: slang; jeugdtaal; vaktaal --- Nederlandse taal --- Taal en sekse --- taalgebruik --- seksismen --- Taal en sekse. --- seksismen. --- 803.93-086 Nederlands: slang; jeugdtaal; vaktaal --- Feminist theory --- Sexism in language --- Sexist language --- Language and sex --- Language and languages --- Nonsexist language --- Feminism --- Feminist philosophy --- Feminist sociology --- Theory of feminism --- Sex differences --- Philosophy --- SOCIOLINGUISTIEK --- NEERLANDAIS (LANGUE) --- TAALATTITUDE --- SEKSVERSCHILLEN --- TAALGEBRUIK --- DIFFERENCES ENTRE SEXES --- Stereotypes --- Language use --- Linguistic sexism --- Images of women --- Professions --- Book
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Language and languages --- Sex differences. --- 800:316 --- -Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Sociolinguistiek --- Sex differences --- -Sociolinguistiek --- 800:316 Sociolinguistiek --- -800:316 Sociolinguistiek --- Foreign languages --- Sociolinguistics --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- -#KVHA:Taalsociologie --- Language and sex --- Sexism in language --- #KVHA:Taalsociologie --- 316.77 --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- taalsociologie --- Psycholinguistics --- Pragmatics --- Language and languages - Sex differences --- SOCIOLINGUISTIEK --- TAALGEBRUIK --- TAALGEDRAG --- TAALATTITUDE --- SEKSVERSCHILLEN --- Gender roles --- Language use --- Book
Choose an application
Het 'Rots en Water'-programma stelt zich ten doel jongens bij te staan in het ontdekken van hun eigen kwaliteit en richting: het leren beheersen, vergroten en richten van de eigen kracht en hen met begrip, respect en gevoel te leren omgaan met zichzelf en de mensen om hen heen. Dit praktijkboek bevat 13 gedetailleerd beschreven lessen en lesmateriaal, met talrijke instructieve foto's en lesbrieven. (Bron: covertekst)
sporttraining --- Didactics of sports and games --- 418.1 --- 618.89 --- psychofysieke training --- sociale vaardigheden --- trainingen --- zelfverdediging --- zelfzorg --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Adem --- Agressie --- Chinees boksen --- Concentratie --- Conditie --- Evenwicht --- Grenzen --- Groepsdruk --- Homoseksualiteit --- Intuïtie --- Jongens --- Lichaamstaal --- Mentale vorming --- Opvoeding --- Pesten --- Psychofysiek --- Puberteit --- Seksualiteit --- Seksueel misbruik --- Seksverschillen --- Touchboxing --- Training --- Wreeftrap --- Zelfverdediging --- Zelfvertrouwen --- Zwaaien --- 030161.jpg --- Differentiële opvoeding --- Psychofysieke training --- Overige verdedigings-, vecht- en krachtsporten --- (zie ook: rechten (homoseksuelen)) --- (zie ook: circuittraining) --- Lichamelijke opvoeding --- Preventie --- Emancipatie --- Assertiviteit --- Assertiviteitstraining --- Opvoeding en onderwijs --- Seksuele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jongen --- Relationele en seksuele vorming --- Onderwijs --- Didactics of secundary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sport --- training --- Training (sport)
Choose an application
Over het algemeen zijn jongens energieker en beweeglijker dan meisjes en vinden zij het moeilijker om emoties en datgene wat hen beweegt in woorden uit te drukken. Deze verschillen hebben mede een biologisch-neurologische achtergrond en worden vaak versterkt door de manier waarop jongens en meisjes worden opgevoed en onderwezen, en ook verder door de maatschappij tegemoet worden getreden. Het 'Rots en Water'-programma stelt zich ten doel jongens bij te staan in het ontdekken van hun eigen kwaliteit en richting; het leren beheersen, vergroten en richten van de eigen kracht en hen met begrip, respect en gevoel te leren omgaan met zichzelf en de mensen om hen heen. Omdat jongens zo energiek en daadkrachtig zijn, en in de regel meer moeite hebben om zich in woorden uit te drukken, is gekozen voor een psychofysieke werkwijze. Dit betekent dat vaardigheden op de eerste plaats via fysieke oefeningen worden aangeboden, waarna een transfer wordt gemaakt naar sociale en mentale vaardigheden. Beginnend vanuit een sterke, fysieke basis wordt zo de weg ingezet die leidt tot zelfkennis en het inzicht dat mensen op velerlei manier met elkander verbonden zijn.Het 'Rots en Water'-perspectief'beschrijft de methodiek van de psychofysieke training en geeft de theoretische onderbouwing van het programma.www.swp.nl
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- psychofysiologie --- sporttraining --- differentiële opvoeding --- 418.1 --- 618.89 --- psychofysieke training --- sociale vaardigheden --- trainingen --- zelfverdediging --- Homoseksualiteit --- Jongens --- Opvoeding --- Pesten --- Psychofysiek --- Puberteit --- Seksualiteit --- Seksverschillen --- Training --- 030160.jpg --- Differentiële opvoeding --- Psychofisieke training --- 416.1 --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Overige verdedigings-, vecht- en krachtsporten --- (zie ook: rechten (homoseksuelen)) --- (zie ook: circuittraining) --- 007 --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Lichamelijke opvoeding --- Preventie --- Seksueel misbruik --- Emancipatie --- Assertiviteit --- Assertiviteitstraining --- Lichaamstaal --- Opvoeding en onderwijs --- Seksuele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Seksueel geweld --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 616.5 --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- Jongen --- Relationele en seksuele vorming --- Onderwijs
Choose an application
Maatschappelijke vorming --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Ontwikkelingsland --- Vierde wereld --- Mensenrechten --- Anders zijn --- Democratie --- Media --- Jeugd --- 371.67 --- 373.5 --- 372.83 --- #SBIB:3 G --- #SBIB:37H0 --- BSO --- leerboeken --- maatschappelijke vorming --- secundair onderwijs --- 485.6 --- schoolboeken --- Maatschappelijke vorming (MAVO) --- 5e leerjaar b.s.o --- Gehandicapten --- Handboek/cursus --- aids --- armoede --- autorijden --- democratie --- derde wereld --- gevoelens --- handboek --- kicks --- kinderrechten --- mensenrechten --- ontwikkelingshulp --- rollenpatroon --- seksualiteit --- seksverschillen --- soa --- trends --- vergrijzing --- verkiezingen --- vierde wereld --- zwangerschap --- 485.51 --- Maatschappelijke vorming ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Mavo: handboek secundair onderwijs --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.83 Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- MAVO --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- (zie ook: skiën (gehandicapten)) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Jongere --- (zie ook: skiën (gehandicapten)) --- #BSCH: vak: Nederlands
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|