Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De tekeningen en de creatieve lay-out en belettering van Tine Vercruysse maken de grootste charme van dit boekje uit. De gevoelens en situaties in de versjes zijn zonder twijfel heel herkenbaar voor kleuters : boos, bang of verdrietig zijn, knuffelen, bang zijn in het donker, zich vervelen, een rotbui hebben enz. Door de vaak al te voor de hand liggende rijmen glijden veel versjes echter over de gevoelens heen, ze haken zich niet in je vast, wat echte poëzie wel doet. Bruikbaar, dat wel, maar zeker niet opvallend. Vanaf vier jaar.
Dutch literature --- Jeugdpoëzie --- Voorlezen aan huis --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Emoties. --- C3 --- jeugdliteratuur --- dichtbundel --- prentenboek --- kinderpoëzie --- poëzie --- * 889.7 --- 830.1 --- versjes ; kleuters --- 052787.jpg --- kleuterschool: gevoelens --- versjes --- Kunst en cultuur --- voordrachtenbundels voor kinderen --- Nederlands 870 --- Angst --- Baby's --- Boosheid --- Emoties (Gevoelens) --- Kappers --- Kleding --- Knuffels --- Regen --- Ruzie tussen kleuters --- Slapen --- Ziek zijn --- Poëzie --- Dichtwerken
Choose an application
Kijken, kijken, kijken geeft een levendig beeld van het sociale leven van jonge kinderen in kindercentra. Hoe maken zij vrienden, en hoe ontwikkelen ze een gevoel van samenzijn? De botsingen en wrijvingen tussen peuters onthullen de sociale kwesties die hen bezighouden. Vaak lijken deze verrassend veel op die van volwassenen. Bijvoorbeeld de kwestie van de nieuweling in een groep, die door de negatieve reacties van andere kinderen razendsnel de ongeschreven regels leert. Ook zijn er de speeldingen die in de handen van andere kinderen zoveel aantrekkelijker lijken dan wat ze zelf hebben. Of de wil om even ongestoord te spelen, zonder andere kinderen die zich met hen bemoeien. In de bespreking van deze sociale kwesties is er steeds aandacht voor de leidster of opvoeder. Hoe kunnen zij kinderen helpen om spelenderwijs basale sociale waarden, regels en vaardigheden te leren? Het boek bevat talrijke beschrijvingen van wat kinderen meemaken, rijk geïllustreerd met foto's en geanalyseerd met behulp van nieuwe psychologische inzichten. De auteurs baseren zich op jarenlange ervaring met wetenschappelijk onderzoek en het ontwikkelen van trainingen voor leidsters in de kinderopvang. (Bron: covertekst)
kinderopvang --- socio-emotionele ontwikkeling --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- sociale pedagogiek --- Educational psychology --- spelbegeleiding --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- Kinderopvang ; pedagogie --- kleuters --- sociale vaardigheden --- 307.4 --- 471.44 --- Conflicten --- Kinderopvang --- Kleuters --- Omgaan met verschillen --- Peuters --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- 441 --- Diversiteit --- Emoties (Gevoelens) --- Relaties tussen kinderen --- Ruzie tussen kleuters --- Samenspel --- Spelen --- Taalontwikkeling --- 093064.jpg --- Sociaal conflict --- Sociale en emotionele opvoeding --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- (zie ook: Ruzie) --- Sociale opvoeding --- Peuter --- Kleuter
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|