Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

AP (1)

DocAtlas (1)

EHC (1)

KADOC (1)

KBR (1)

KDG (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2006 (1)

1997 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Trippelmannetjes
Authors: ---
ISBN: 9054617020 Year: 1997 Publisher: Mechelen Bakermat Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De tekeningen en de creatieve lay-out en belettering van Tine Vercruysse maken de grootste charme van dit boekje uit. De gevoelens en situaties in de versjes zijn zonder twijfel heel herkenbaar voor kleuters : boos, bang of verdrietig zijn, knuffelen, bang zijn in het donker, zich vervelen, een rotbui hebben enz. Door de vaak al te voor de hand liggende rijmen glijden veel versjes echter over de gevoelens heen, ze haken zich niet in je vast, wat echte poëzie wel doet. Bruikbaar, dat wel, maar zeker niet opvallend. Vanaf vier jaar.


Book
Kijken, kijken, kijken : over samenspelen, botsen en verzoenen bij jonge kinderen
Authors: ---
ISBN: 906665709X 9789066657090 Year: 2006 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kijken, kijken, kijken geeft een levendig beeld van het sociale leven van jonge kinderen in kindercentra. Hoe maken zij vrienden, en hoe ontwikkelen ze een gevoel van samenzijn? De botsingen en wrijvingen tussen peuters onthullen de sociale kwesties die hen bezighouden. Vaak lijken deze verrassend veel op die van volwassenen. Bijvoorbeeld de kwestie van de nieuweling in een groep, die door de negatieve reacties van andere kinderen razendsnel de ongeschreven regels leert. Ook zijn er de speeldingen die in de handen van andere kinderen zoveel aantrekkelijker lijken dan wat ze zelf hebben. Of de wil om even ongestoord te spelen, zonder andere kinderen die zich met hen bemoeien. In de bespreking van deze sociale kwesties is er steeds aandacht voor de leidster of opvoeder. Hoe kunnen zij kinderen helpen om spelenderwijs basale sociale waarden, regels en vaardigheden te leren? Het boek bevat talrijke beschrijvingen van wat kinderen meemaken, rijk geïllustreerd met foto's en geanalyseerd met behulp van nieuwe psychologische inzichten. De auteurs baseren zich op jarenlange ervaring met wetenschappelijk onderzoek en het ontwikkelen van trainingen voor leidsters in de kinderopvang. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by