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Released in cinemas in 1982, Creepshow is typically regarded as a minor entry in both the film output of George A. Romero and the history of adaptations of the works of Stephen King. Yet this lack of critical attention hides the fact that Creepshow is the only full collaboration between America’s bestselling author of horror tales and one of the masters of modern American horror cinema. Long considered too mainstream for the director of Dawn of the Dead (1978), too comic for the author that gave audiences the film versions of Carrie (1976) and The Shining (1980), and too violent for a cinemagoing public turning away from gore cinema in the autumn of 1982, Creepshow is here reassessed by Simon Brown, who examines the making and release of the film and its legacy through a comic book adaptation and two sequels. His analysis focuses on the key influences on the film, not just Romero and King, but also the anthology horrors of Amicus Productions, body horror cinema, and the special make up effects of Tom Savini, the relationship between horror and humor, and most notably the tradition of EC horror comics of the 1950s, from which the film draws both its thematic preoccupations and its visual style. Ultimately the book argues that not only is Creepshow a major work in the canons of Romero and King, but also that it represents a significant example of the portmanteau horror film, of the blending of horror and comedy, and finally, decades before the career of Zack Snyder (Watchmen, Man of Steel), of attempting to recreate a comic book aesthetic on the big screen.
King, Stephen, --- Romero, George A. --- Creepshow (Motion picture : 1982)
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Horror films --- Zombie films --- Motion picture producers and directors --- Films d'horreur --- Films de zombis --- Producteurs et réalisateurs de cinéma --- Romero, George A.
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Etudes consacrées à l'ensemble de l'oeuvre cinématographique de G.A. Romero, que ce soit La nuit des mort vivants (1968), The crazies (1973), Creepshow (1982) ou encore La part des ténèbres (1993). L'ensemble constitue une lecture de chacun des 15 longs métrages qu'il a réalisés à ce jour. Les auteurs, en variant les angles d'approche, s'attachent à dégager la cohérence de sa filmographie.
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Zombis --- Films de zombis --- Cinéma et politique. --- Films d'horreur. --- Au cinéma. --- Aspect politique. --- Romero, George A. --- Critique et interprétation.
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A partir de l'analyse du film La nuit des morts-vivants (1968), qui a donné naissance à un genre prolifique, l'auteur interroge la figure du zombie, dont il refuse les seules interprétations sociologiques et psychanalytiques au profit d'une dimension contestataire et politique. ©Electre 2014 Et si le "zombie" d'aujourd'hui avait plus à exprimer qu'une peur existentielle ? S'il n'était pas seulement un être avide de chair, poussé par un instinct de conservation ? S'il il était autre chose qu'une figure de la lutte des classes ? Les morts-vivants de Romero ont été récupérés par l'industrie du cinéma hollywoodien, qui leur a enlevé leur capacité radicale de contestation politique. Plus largement, c'est une philosophie de la mort-vivantitude qui s'ouvrira au lecteur.
Motion picture producers and directors --- Zombie films --- Producteurs et réalisateurs de cinéma --- Films de zombis --- Romero, George A. --- Night of the living dead (Motion picture) --- Histoire et critique --- Romero, George A., --- Night of the living dead (film) --- Producteurs et réalisateurs de cinéma --- Histoire et critique.
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