Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
I1. Introductie "zitten" 2. Zithouding en activiteit 3. Zithouding en fysiologie 4. Biomechanica van de zithouding 5. Stoornissen, beperkingen en zithouding 16. Gevalsbehandeling
Rolstoelen : zithouding --- Rolstoelgebruikers --- 617.3 --- zithouding --- rolstoelgebruiker --- Rolstoelen --- Rolstoelen. --- Rolstoelgebruikers. --- biomechanica
Choose an application
Irini heeft een visuele beperking en wandelt met een witte stok. Scott zit in een rolstoel. Stas is een Wit-Russische jongen met een vluchtverhaal. De personages zijn geen helden of slachtoffers. Ze hebben talenten, net zoals andere kinderen. Met veel kennis en ervaring hebben de auteurs de personages zo realistisch mogelijk uitgebeeld, clichés en stereotypes vermeden. Bron Studio Sesam
Jezelf zijn --- Vriendschap --- Slechtziendheid --- Rolstoelgebruikers --- Vluchtelingen --- Dutch literature --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de jaar (doelgroep)
Choose an application
Het gebruik van een mobiliteitshulpmiddel is vaak een voorwaarde om het handelen van personen met een beperking te optimaliseren. Zonder de juiste rolstoel of een ander mobiliteitshulpmiddel is integratie in de maatschappij vaak niet mogelijk. Autonoom handelen met de rolstoel reikt ergotherapeuten en studenten ergotherapie de nodige tools aan om het handelen van de cliënt in relatie tot zijn fysieke en sociale omgeving in kaart te brengen, om de geschikte rolstoel te adviseren en de cliënt gepast te begeleiden en te coachen. De cliënt, zijn handelen en een permanente evaluatie staan daarbij centraal.De auteurs vertrekken van de bespreking van de verschillende types rolstoelen en onderdelen. In wat volgt wordt de rolstoel in relatie tot zijn gebruiker uitgebreid besproken. Tot slot wordt een belangrijk onderdeel in het boek aan de verschillende beroepsrollen van de ergotherapeut gewijd.De casus op basis van de beleving van ervaringsdeskundige Henk Beyaert, bekend van het Eén-programma Voorbij de grens, maakt het geheel bevattelijk voor de student. De verschillende opdrachten, de overzichtelijke schema's, de talrijke afbeeldingen en de vele extra's maken van Autonoom handelen met de rolstoel een uniek en onmisbaar werkinstrument voor ergotherapeuten en studenten ergotherapie.
Rolstoel --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- 629.312 --- 617.3 --- Rolstoelen --- Rolstoelen : zithouding --- Ergotherapie --- mobiliteit --- sport --- Rolstoelgebruikers --- hulpmiddelen --- rolstoelen --- ergotherapie --- Ergotherapie. --- Rolstoelen. --- Rolstoelgebruikers. --- Social policy and particular groups --- Physiotherapy. Alternative treatments --- Architecture --- toegankelijkheid gebouwen --- ruimtelijke ordening --- revalidatie --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- architectuur --- Bachelor in de ergotherapie
Choose an application
Het gebruik van een mobiliteitshulpmiddel is vaak een voorwaarde om het handelen van personen met een beperking te optimaliseren. Zonder de juiste rolstoel of een ander mobiliteitshulpmiddel is integratie in de maatschappij vaak niet mogelijk. Autonoomhandelen met de rolstoel reikt ergotherapeuten en studenten ergo therapie de nodige tools aan om het handelen van de cliënt in relatie tot zijn fysieke en sociale omgeving in kaart te brengen, om de geschikte rolstoel te adviseren en de cliënt gepast te begeleiden. De cliënt, zijn handelen en een permanente evaluatie staan daarbij centraal.De auteurs baseren zich op de bespreking van een rolstoelgebruiker en zijn functioneren aan de hand van de Internationale Classificatie van het menselijke Functioneren(ICF). Hoewel de diagnose, de prognose en de medische anamnese het handelen van de cliënt uiteraard beïnvloeden, vormen ze vanuit ergotherapeutisch oogpunt dus niet het vertrekpunt in dit boek. De auteurs gaan vanuit deze invalshoek in op:de rolstoel en zijn onderdelen;de beroepsrollen van de ergotherapeut;het meten van het autonoom handelen met een rolstoel door middel van assessments;het adviseren van een rolstoel;de zithouding in de rolstoel;het afstellen van de rolstoel;rolstoeltraining.De casussen op basis van de beleving van ervaringsdeskundigen maakt het geheel bevattelijk en inzichtelijk voor de student. De verschillende opdrachten, de overzichtelijke schema?s en de talrijke afbeeldingen maken van Autonoom handelen met de rolstoel een uniek en onmisbaar werkinstrument voor ergotherapeuten en studenten ergotherapie.https://school.vanin.be/autonoom-handelen-met-de-rolstoel-2023.html
ergotherapie --- hulpmiddelen --- mobiliteit --- rolstoelen --- 617.3 --- 629.312 --- Ergotherapie --- Rolstoelen : zithouding --- Rolstoelen --- Rolstoelgebruikers --- sport --- Rolstoel --- Social policy and particular groups --- Physiotherapy. Alternative treatments --- Architecture --- toegankelijkheid gebouwen --- ruimtelijke ordening --- revalidatie --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- architectuur
Choose an application
Nour is het nieuwe buurmeisje van Femke. Ze kijkt verrast als ze Femke in een rolstoel ziet. Al gauw worden de meisjes goede vriendinnen. Ze zitten ook samen in de klas.En de meester heeft een leuke verrassing ... bron: https://www.uitgeverijaverbode.be/Pub/leesknuffel/Archief-2016-2017/Leesknuffel-2-December-2016/Het-loopt-op-wieltjes.html
genre-thema"">
Choose an application
De rolstoel van een invalide jongen wordt op straat omgetrapt. Zomaar. Op school zegt iedereen dat Sander het heeft gedaan. Althans, bijna iedereen. Indra gelooft in Sanders onschuld. Zij weet hoe het is als mensen je niet geloven. Zelf heeft ze de ziekte van Pfeiffer en zelfs haar beste vriendin gelooft niet altijd dat ze ziek is. Indra neemt het in de klas voor Sander op. Maar is Sander wel zo onschuldig?
genre-thema"">
Choose an application
Het gebruik van een mobiliteitshulpmiddel is vaak een voorwaarde om het handelen van personen met een beperking te optimaliseren. Zonder de juiste rolstoel of een ander mobiliteitshulpmiddel is integratie in de maatschappij vaak niet mogelijk. Autonoom handelen met de rolstoel reikt ergotherapeuten en studenten ergotherapie de nodige tools aan om het handelen van de cliënt in relatie tot zijn fysieke en sociale omgeving in kaart te brengen, om de geschikte rolstoel te adviseren en de cliënt gepast te begeleiden en te coachen. De cliënt, zijn handelen en een permanente evaluatie staan daarbij centraal.De auteurs vertrekken van de bespreking van de verschillende types rolstoelen en onderdelen. In wat volgt wordt de rolstoel in relatie tot zijn gebruiker uitgebreid besproken. Tot slot wordt een belangrijk onderdeel in het boek aan de verschillende beroepsrollen van de ergotherapeut gewijd.De casus op basis van de beleving van ervaringsdeskundige Henk Beyaert, bekend van het Eén-programma Voorbij de grens, maakt het geheel bevattelijk voor de student. De verschillende opdrachten, de overzichtelijke schemas, de talrijke afbeeldingen en de vele extras maken van Autonoom handelen met de rolstoel een uniek en onmisbaar werkinstrument voor ergotherapeuten en studenten ergotherapie.
Rolstoelen --- hulpmiddelen --- rolstoelen --- Rolstoel --- 629.312 --- 617.16 --- rolstoel --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Roelstelgebruikers --- 325 --- mobiliteit --- Ergotherapie --- Rolstoelen : zithouding --- Rolstoelgebruikers --- 617.3 --- sport --- ergotherapie --- Physiotherapy. Alternative treatments --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- revalidatie --- Social policy and particular groups --- PXL-Healthcare 2015 --- ergotherapie bij fysische stoornissen --- ICF; International Classification of Functioning --- rolstoelgebruik
Choose an application
Autonoom handelen met de rolstoel reikt de nodige tools aan om het handelen van de cliënt in relatie tot zijn fysieke en sociale omgeving in kaart te brengen, om de geschikte rolstoel te adviseren en de cliënt gepast te begeleiden en te coachen.
617.16 --- rolstoel --- rolstoelgebruikers --- lichamelijk gehandicapten --- hulpmiddelen --- rolstoelen --- Rolstoelen --- 629.312 --- sport --- mobiliteit --- ergotherapie --- Rolstoelen : zithouding --- 617.3 --- 612.3 --- fysiotherapie --- zelfstandigheid --- fysiotherapie, kinesitherapie, heligymnastiek, massage, Mensendieck --- Physiotherapy. Alternative treatments --- architectuur --- ruimtelijke ordening --- toegankelijkheid gebouwen --- Architecture --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- revalidatie --- Social policy and particular groups --- ergotherapie bij fysische stoornissen --- ICF; International Classification of Functioning --- rolstoelgebruik --- PXL-Healthcare 2016
Choose an application
Didactics of the arts --- Pharmacology. Therapy --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- danseducatie --- creatieve therapie --- Dans --- Danskunst --- Dansante vorming --- Gehandicapten --- Improvisatie --- Integratie --- Inclusie --- Dansvoorstelling --- Rolstoelgebruikers --- Democratisering van het onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Sociale integratie --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Studenten --- Hoger onderwijs --- Dansen --- Persoon met een handicap --- Rolstoelgebruiker --- Democratisch onderwijs --- Student --- Digitale kloof --- ouder --- Ondersteuning --- Samenleving --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Dit boek geeft een grote hoeveelheid oefen(leer)stof voor leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs. De oefen(leer)stof is onderverdeeld in drie groepen, namelijk voor rolstoelrijders, voor kruipers en schuivers, alsmede voor lopers met beperkingen. De oefenstof richt zich vooral op de probleemgebieden balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen. Verder wordt geattendeerd op de betekenis van speciaal materiaal in het bewegingsonderwijs voor deze kinderen, zoals bijvoorbeeld een rolplank als vervoermiddel. De oefenstof voor deze gehandicapte leerlingen is duidelijk omschreven en de illustraties zijn instructief. Aan het einde van het boek is een hoofdstuk over spel voor deze kinderen toegevoegd. Het is op grond van het bovenstaande duidelijk dat de leerkracht zijn vaardigheid met betrekking tot differentiatie dient uit te breiden. Voor al degenen die in het regulier bewegingsonderwijs met gehandicapte kinderen te maken hebben, een aanbevolen boek.
Bewegingsopvoeding --- Lichamelijk gehandicapte kinderen. --- Didactics --- personen met een motorische beperking --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- kinderen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- basisonderwijs --- mensen met een motorische beperking --- 616.01 --- Bewegingsonderwijs --- Motorische beperkingen --- 796.034 --- Gehandicaptensport --- Kinderen met een handicap --- Lesplannen --- Oefeningen --- Schoolsport --- 477.83 --- 477.8 --- 031227.jpg --- Gehandicapten: bewegingsonderwijs --- Lager onderwijs --- Lichamelijk gehandicapten --- Motorisch gehandicapte kinderen --- Zorgverbreding --- Rolstoelgebruikers --- Kleuteronderwijs --- Motorisch gehandicapten --- Kinderen --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Kind met een lichamelijke handicap --- Rolstoelgebruiker --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|