Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Every nation in the Americas-from indigenous Peru to revolutionary Cuba-has been touched by the cultural and musical impact of rock. Rockin' Las Américas is the first book to explore the production, dissemination, and consumption of rock music throughout the Caribbean, Mexico, Central America, Brazil, the Andes, and the Southern Cone as well as among Latinos in the United States. The contributors include experts in music, history, literature, culture, sociology, and anthropology, as well as practicing rockeros and rockeras. The multidisciplinary, transnational, and comparative perspectives t
Choose an application
The Rolling Stones: Sociological Perspectives, edited by Helmut Staubmann, draws from a broad spectrum of sociological perspectives to contribute both to the understanding of the phenomenon Rolling Stones and to an in-depth analysis of contemporary society and culture that takes The Stones a starting point. The contributors approach the Rolling Stones from a range of social science perspectives including cultural studies, communication and film studies, gender studies, and the sociology of popular music. The chapters in this volume focus on
Rock music --- History and criticism. --- Social aspects. --- Rolling Stones. --- Rock music -- History and criticism. --- Rock music -- Social aspects.
Choose an application
Rock music --- Rock (Musique) --- Social aspects. --- History and criticism. --- Aspect social --- Histoire et critique --- Social aspects --- Political aspects --- Cultural sociology --- Rock music - Social aspects --- Rock music - Political aspects
Choose an application
Comment situer précisément la notion de tribus musicales dans sa relation à celle de spiritualité et de fait religieux ? C'est la problématique du travail de Jean-Louis Bischoff. Pour mener à bien son projet, l'auteur présente et questionne les mouvances punk, skinhead, gothique, hardcore, techno et hip-hop. Dans cette perspective, il soumet d'abord au jugement du lecteur la notion " d'homme vers le bruit ". Qu'est-ce qu'un homme vers le bruit ? En quel sens est-il légitime d'affirmer qu'il apparaît primordialement comme un être dans un monde désenchanté ? Dans la première partie de son étude, l'auteur prend en charge ces interrogations. Ensuite, scrutant les modes de déploiement de la spiritualité de l'homme vers le bruit, l'auteur rapporte la culture tribale aux éléments qui constituent une définition élémentaire du fait religieux : la tradition, les rites, la communauté, les symboles, les conduites et des croyances en un ordre suprasensible. Ce geste le conduit à faire surgir la grandeur et la misère de l'adepte du tribalisme musical ; voilà pourquoi il expose clairement, dans un troisième moment, les valeurs et les contre-valeurs de l'homme vers le bruit. Faire en sorte que les instances officielles chrétiennes et les hommes vers le bruit dialoguent est la tâche ultime que se donne l'auteur.
Rock music --- Ethnomusicology. --- Rock (Musique) --- Ethnomusicologie --- Social aspects. --- Religious aspects. --- Aspect social --- Aspect religieux --- Ethnomusicology --- Social aspects --- Religious aspects --- Rock music - Social aspects --- Rock music - Religious aspects
Choose an application
Rock music --- Rock (Musique) --- Social aspects. --- Psychological aspects. --- Aspect social --- Aspect psychologique --- Rock --- --Musique --- --Aspects sociaux --- --Aspects psychologiques --- --Social aspects --- Psychological aspects --- Rock music - Social aspects --- Rock music - Psychological aspects --- Musique --- Aspects sociaux --- Aspects psychologiques
Choose an application
Rock music fans --- Popular culture --- Rock (Musique) --- Culture populaire --- Fans --- Presley, Elvis, --- Popular culture. --- Popular music --- Music fans --- Popular music fans --- Rock music --- Social aspects --- Appreciation --- Popular music - Social aspects --- Rock music - Social aspects --- Presley, Elvis, - 1935-1977 --- Presley, Elvis, - 1935-1977 - Appreciation
Choose an application
Rock music --- Popular music --- Political aspects --- Social aspects --- Political aspects. --- Social aspects. --- 316.7:78 --- 78.067.26.4 --- 78 "19" --- -Rock music --- -Popular music --- -Music and society --- #SBIB:309H142 --- Music and society --- 78.067.26.4 Beatmuziek. Discomuziek. Popmuziek. Rockmuziek --- Beatmuziek. Discomuziek. Popmuziek. Rockmuziek --- 316.7:78 Sociologie van de muziek --- Sociologie van de muziek --- Music, Popular --- Music, Popular (Songs, etc.) --- Pop music --- Popular songs --- Popular vocal music --- Songs, Popular --- Vocal music, Popular --- Music --- Cover versions --- Rock and roll music --- Rock-n-roll music --- 78 "19" Muziek--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Muziek--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Populaire muziek: functies, muziekgenres, historiek --- Rock (Musique) --- Musique populaire --- Aspect politique --- Aspect social --- departement PHL Music 08 --- rockmuziek --- muziek en maatschappij --- muziek en politiek --- Rock music - Political aspects --- Rock music - Social aspects --- Popular music - Political aspects --- Popular music - Social aspects
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|