Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Ringland wil van Antwerpen een meer leefbare, duurzame en verkeersveilige stad maken. Honderden vrijwilligers en experts leveren daar samen met de burgerbeweging opmerkelijke inspanningen voor. Zo is in het vijfjarige bestaan van Ringland een breed draagvlak opgebouwd voor de overkapping van de Antwerpse Ring. Samen met Ademloos en stRaten-generaal kon Ringland ook enkele politieke doorbraken forceren, zoals voor een betere Oosterweelverbinding en de ‘modal shift’ naar duurzamer vervoer. ‘Maar er is meer, veel meer’, oordeelt socioloog Luc Huyse (KU Leuven) in het voorwoord van Het Ringland Boek. ‘Er zijn met de aanpak van Ringland flinke stappen gezet in de richting van vernieuwing van de democratie. Meer bepaald in de gedaante van het Toekomstverbond tonen Ringland en co aan dat de inzet van burgerbewegingen uiteindelijk de slagkracht van de overheid ten goede komt.’ Op een vrijwilligersdag van Ringland suggereerde professor Huyse Ringland daarom zijn ervaringen neer te schrijven. Want ‘vele actiegroepen, vele burgerbewegingen in Vlaanderen zijn op zoek naar een routeplanner, een draaiboek waarmee ze hun organisatie politieke invloed kunnen geven’.
Transport. Verkeer --- Ruimtelijke ordening --- Ringgenootschap [Antwerpen] --- anno 2010-2019 --- Stadsvernieuwing --- publieke ruimte --- Sociologie van de samenlevingsopbouw --- Community organization --- Transport. Traffic --- Environmental planning --- Ringgenootschap [Antwerp] --- 442.2 Verkeersvraagstuk --- Antwerpen (stad) --- Infrastructuur --- 711.7(493) --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; verkeer en vervoer ; België --- 711.12 --- Antwerpen ; overkapping Antwerpse Ring ; burgerparticipatie --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; planningtheorie ; methoden en technieken ; participatie --- comprehensive plans [reports] --- Antwerp
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|