Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Schoolreglementen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Veiligheid --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Schoolreglement --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Thuis --- Literatuur
Choose an application
De auteurs geven de lezers inzicht in de communicatieve processen die zich in een klas en daaromheen afspelen. Omdat leraren en leerlingen op oneindig veel manieren op situaties reageren, biedt het boek geen standaardrecepten. Het biedt mogelijkheden om klassensituaties te analyseren, groepswetmatigheden te ontdekken en daar op een effectieve wijze op te reageren. (Bron: covertekst)
Communicatie --- #SBIB:316.334.1O420 --- communicatie --- omgangsvormen --- klasmanagement --- 454.22 --- Behoeften --- Erkennen --- Klasgroep --- Negeren --- Omgangsvormen --- Onderwijs --- Regels --- Verwerpen --- 419.3 --- Communicatie ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- 061226.jpg --- Onderwijs: communicatie --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
Initial didactic situation --- leraren-leerling relatie --- Didactic strategies --- leidinggeven --- 37.02 --- 454.22 --- Leerkracht-leerlinginteractie --- Leiderschap --- Onderwijs --- Opvoeding --- 473 ) Vernieuwing van het basisonderwijs --- 419.3 --- Didactiek --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Onderwijsstijlen --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
Jongeren groeien op in een multimediale leefwereld die aast op aandacht. Ieder ogenblik valt er vanalles te beleven. Tot rust komen hoort er niet meer bij... Toch zijn deze jongeren ook op zoek naar vaste grond en willen zij zich een identiteit aanmeten ... Hoe kunnen we in onderwijs inzetten op deze veelzijdige bevlogenheid van jongeren en hen kansen toespelen om op verhaal te komen? Slow teaching staat voor een didactische aanpak die kennis verwerven en identiteitsontwikkeling dichter bij elkaar brengt ...
onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- ontdekkend leren --- #gsdbP --- onderwijskunde --- 451.3 --- onderwijs --- 450.4 --- competenties --- identiteit --- leren --- 450 --- relatie onderwijsgevende-leraar --- Onderwijsvernieuwing --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.3 --- Relatie leraar-leerling --- Identiteitsontwikkeling --- Didactiek --- S20110208.jpg --- didactiek --- jeugd --- persoonlijkheidsvorming --- Onderwijskunde --- Onderwijs; algemeen --- 362.8 --- 371 --- 37.03 --- Onderwijsstrategieën --- Jeugd --- 370.02 --- Provincie West-Vlaanderen --- Onderwijsstrategie --- Jongere
Choose an application
Pedagogische tact is geen competentie, maar een kwaliteit van de leraar zelf. Bijvoorbeeld een goede vraag, een blik van verstandhouding, een besliste stem, een hand op de schouder ... Hoe ga je als leerkracht op een tactvolle manier om met emoties van je leerlingen? (samenvatting)
pedagogisch klimaat --- Teacher education. Teacher's profession --- Educational sciences --- leraren-leerling relatie --- Communicatie ; onderwijs --- Sociale vaardigheden ; leraren --- Leerling-leraarrelatie --- competenties --- leerkrachten --- leraren --- relatie leraar - leerling --- 419.3 --- 450.7 --- Interactie --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogische psychologie --- Relatie leraar-leerling --- 454.22 --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- 450.4 --- Leerkrachtvaardigheden --- Pedagogie --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijsstijlen --- Education --- Philosophy --- Teacher-student relationships --- Effective teaching
Choose an application
Puberteit : een uitdaging - Meer zelfvertrouwen door betere communicatie - Omgaan met je gevoelens - Betere contacten met je vrienden - Betere contacten thuis - Kritisch denken en beslissen - Weten wat je wil
433.4 --- Agogische vaardigheden --- Communicatie --- Conflicten --- Drugs-preventie --- Gevoelen --- Jeugd-thuis --- Kritische zin --- Puberteit --- Sexualiteit-jeugd --- Sociale vaardigheden --- Vriendschap --- Zelfvertrouwen --- Brochure --- 476.2 --- Handboek/cursus --- adolescenten --- jeugdpsychologie --- ouder-kind relatie --- ontwikkelingspsychologie --- communicatie --- pedagogiek --- Opvoeding --- Ouder-kindrelatie --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Schoolbooks - Didactic material --- Klassengesprekken --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Relatie ouder - kind --- Drugspreventie --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugd --- Alcohol --- Bijzondere jeugdzorg --- Drugs --- Gevoelens --- Informatieverwerving --- Jeugdzorg --- Oudercontact --- Roken --- Verantwoordelijkheid --- Verslaving --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Relatie ouders - kinderen --- Relaties --- Relaties in de klas --- Relationele opvoeding --- Klassengesprek --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Onderwijs --- Jongere
Choose an application
De aandacht van zelfevaluatie groeit, zowel in Vlaanderen alsook in het buitenland. Ook de idee dat leerlingen op verschillende terreinen hun zeg hebben, wordt in toenemende mate aanvaard. Geïnspireerd door deze tendensen, ontwikkelden medewerkers van EduBROn een instrument voor zelfevaluatie en feedback. Het instrument plaatst leerlingen en leerkrachten tegelijkertijd in de kijker.
Teacher education. Teacher's profession --- evaluatie (onderwijs) --- zelfevaluatie --- lerarenberoep --- Teachers --- Training of --- departement Lerarenopleiding 09 --- secundair onderwijs --- kwaliteitsbevordering --- 371.3 --- 371.13 --- basisonderwijs --- 450.7 --- evaluatie --- leraren --- onderwijs --- Basisonderwijs --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Secundair onderwijs --- Zelfevaluatie --- 450.6 --- 454.4 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Feedback --- Doceren --- Leraren --- Relatie onderwijsgevende - leerling --- Kwaliteitszorg ; onderwijs ; Vlaanderen --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Resultaten en selectie --- Evaluatie --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 3e graad lager onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Relatie leraar - leerling --- leerkrachtenbegeleiding --- leerkrachten evaluatie --- studentgericht onderwijs --- Leraar --- Directie
Choose an application
Thema's : Vertrouwen in je eigen lichaam Bang zijn Ik en jij Verdrietig zijn Fysieke agressie Scheiden Verbale agressie Doodgaan Vriendschap Groepsdruk Gevoelens Geheimen bewaren Zelfbeeld Pesten Kiezen De dood
genre-thema"">
Choose an application
De auteurs gaan ervan uit dat jongeren 'mee'krijgen start bij een aanpak die hen uitdaagt de verantwoordelijkheid voor het leren meer in eigen handen te nemen. In plaats van zelf voortdurend het voortouw te nemen, kunnen leraren er zich beter op toeleggen de lerenden aan te zetten tot zelfsturend en samenwerkend leren. Daartoe bestaan er heel wat methodieken en strategieën die zij gaandeweg in de eigen klaspraktijk kunnen inbouwen. Om duidelijk aan te geven dat deze gereedschappen in alle vakken kunnen worden ingezet, is de tekst verrijkt met en reeks concrete illustraties uit de klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Onderwijskunde. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- Educational psychology --- higher education --- didactiek --- Didactic strategies --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- #PBIB:+110.62 --- #PBIB:1999.2 --- #A9902A --- 454 --- Klasgebeuren --- Onderwijsbeleid --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Schoolteams --- Vlaanderen --- Zelfsturend leren --- leren --- onderwijsbeleid --- zelfsturend leren --- 371.395 --- 454.22 --- Leerling --- Leren --- Zelfstudie --- 484.21 --- Onderwijs --- klassenmanagement (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- 371.3 --- 454.2 --- Klassebeheer --- Ordeproblemen ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Zelfstandig leren --- 484.2 --- E100088.jpg --- leerkrachten-leerlingen --- leerpsychologie --- secundair onderwijs --- #gsdbP --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.22 --- 159.95 --- 371.1 --- 371.21 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 489 --- didactisch proces --- onderwijs --- 371.32 --- Leermethoden --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- 454.21 ) Zelfsturend leren --- Onderwijsmethoden --- 691 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- 484 --- kwaliteitsbewaking --- leerkracht --- management --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- Zelfgestuurd onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Leermethode --- Jeugdpsychologie --- Jongere
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|