Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Een school om te vertrouwen
Authors: ---
ISBN: 9040200572 Year: 1997 Publisher: Houten Educatieve Partners Nederland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Communicatie in de klas
Authors: ---
ISBN: 9040200580 Year: 1997 Publisher: Houten Educatieve partners Nederland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs geven de lezers inzicht in de communicatieve processen die zich in een klas en daaromheen afspelen. Omdat leraren en leerlingen op oneindig veel manieren op situaties reageren, biedt het boek geen standaardrecepten. Het biedt mogelijkheden om klassensituaties te analyseren, groepswetmatigheden te ontdekken en daar op een effectieve wijze op te reageren. (Bron: covertekst)


Book
Leiderschapsvormen in de schoolklas: enkele aspecten van de verhouding tussen leraar en leerling
Author:
ISBN: 9001301134 Year: 1971 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Fast learning slow teaching : hoe leraar en leerlingen samen schrijven aan het onderwijsverhaal
Authors: ---
ISBN: 9789033483929 Year: 2011 Volume: 1 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jongeren groeien op in een multimediale leefwereld die aast op aandacht. Ieder ogenblik valt er vanalles te beleven. Tot rust komen hoort er niet meer bij... Toch zijn deze jongeren ook op zoek naar vaste grond en willen zij zich een identiteit aanmeten ... Hoe kunnen we in onderwijs inzetten op deze veelzijdige bevlogenheid van jongeren en hen kansen toespelen om op verhaal te komen? Slow teaching staat voor een didactische aanpak die kennis verwerven en identiteitsontwikkeling dichter bij elkaar brengt ...


Book
Pedagogische tact : op het goede moment het juiste doen, óók in de ogen van de leerling
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789044130126 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pedagogische tact is geen competentie, maar een kwaliteit van de leraar zelf. Bijvoorbeeld een goede vraag, een blik van verstandhouding, een besliste stem, een hand op de schouder ... Hoe ga je als leerkracht op een tactvolle manier om met emoties van je leerlingen? (samenvatting)


Book
Leefsleutels voor jongeren. De verwonderjaren : ouders en jongeren
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9074522041 9074522033 9074522017 1560950641 9074522068 9789074522045 Year: 1993 Publisher: Merelbeke Lions-Quest Europa


Book
Leraren leren van leerlingen : instrument voor zelfevaluatie door leraren
Authors: --- ---
ISBN: 9789030192657 Year: 2008 Volume: *2 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De aandacht van zelfevaluatie groeit, zowel in Vlaanderen alsook in het buitenland. Ook de idee dat leerlingen op verschillende terreinen hun zeg hebben, wordt in toenemende mate aanvaard. Geïnspireerd door deze tendensen, ontwikkelden medewerkers van EduBROn een instrument voor zelfevaluatie en feedback. Het instrument plaatst leerlingen en leerkrachten tegelijkertijd in de kijker.


Multi
Miembo vliegt uit
Authors: --- ---
ISBN: 9076813019 Year: 2000 Publisher: Mechelen Leefsleutels

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's : Vertrouwen in je eigen lichaam Bang zijn Ik en jij Verdrietig zijn Fysieke agressie Scheiden Verbale agressie Doodgaan Vriendschap Groepsdruk Gevoelens Geheimen bewaren Zelfbeeld Pesten Kiezen De dood

Keywords

genre-thema"">genre-thema --- depressies --- depressieve kinderen --- Didactics of social education --- Educational psychology --- Didactics of primary education --- #PBIB:+108.21 --- #PBIB:+108.31 --- Anders zijn --- Depressie --- Gevoelens --- depressie bij kinderen --- kinderen --- sociale opvoeding --- waarden --- 433.4 --- basisonderwijs --- didactiek --- 467 --- Depressieve kinderen --- Handpoppen --- Sociale vaardigheden --- Welbevinden --- didactisch materiaal --- 471.44 --- 478.9 --- Agressieve kinderen --- Bang zijn --- Dood --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Kiezen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Lichaamsschema --- Ruzie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Verdriet --- Vriendschap --- Waardevorming --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- basisschool --- depressie (gez) --- depressie --- doorzettingsvermogen --- eerlijkheid --- preventie --- sociale vaardigheden --- vertrouwen --- vriendschap --- welbevinden --- zelfontplooiing --- Depressies ; kinderen --- Klassengesprek --- Relatie onderwijsgevende - leerling --- Relatie ouders - kinderen --- Relaties in de klas --- Relaties --- Relationele opvoeding --- Leefsleutels --- Sociale opvoeding; ba.o --- Leefsleutels: handboek lagere school --- Toeka --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten) --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Relatie ouder - school --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Verhalenbundels --- RSV basisonderwijs --- Relatie school - ouder --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie


Book
Jongeren aanspreken op hun leer-kracht : over de praktijk van zelfsturend leren in het onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9033441128 9789033441127 Year: 1998 Publisher: Leuven/Amersfoort Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs gaan ervan uit dat jongeren 'mee'krijgen start bij een aanpak die hen uitdaagt de verantwoordelijkheid voor het leren meer in eigen handen te nemen. In plaats van zelf voortdurend het voortouw te nemen, kunnen leraren er zich beter op toeleggen de lerenden aan te zetten tot zelfsturend en samenwerkend leren. Daartoe bestaan er heel wat methodieken en strategieën die zij gaandeweg in de eigen klaspraktijk kunnen inbouwen. Om duidelijk aan te geven dat deze gereedschappen in alle vakken kunnen worden ingezet, is de tekst verrijkt met en reeks concrete illustraties uit de klaspraktijk.

Keywords

Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Onderwijskunde. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- Educational psychology --- higher education --- didactiek --- Didactic strategies --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- #PBIB:+110.62 --- #PBIB:1999.2 --- #A9902A --- 454 --- Klasgebeuren --- Onderwijsbeleid --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Schoolteams --- Vlaanderen --- Zelfsturend leren --- leren --- onderwijsbeleid --- zelfsturend leren --- 371.395 --- 454.22 --- Leerling --- Leren --- Zelfstudie --- 484.21 --- Onderwijs --- klassenmanagement (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- 371.3 --- 454.2 --- Klassebeheer --- Ordeproblemen ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Zelfstandig leren --- 484.2 --- E100088.jpg --- leerkrachten-leerlingen --- leerpsychologie --- secundair onderwijs --- #gsdbP --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.22 --- 159.95 --- 371.1 --- 371.21 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 489 --- didactisch proces --- onderwijs --- 371.32 --- Leermethoden --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- 454.21 ) Zelfsturend leren --- Onderwijsmethoden --- 691 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- 484 --- kwaliteitsbewaking --- leerkracht --- management --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- Zelfgestuurd onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Leermethode --- Jeugdpsychologie --- Jongere

Listing 1 - 9 of 9
Sort by