Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Ik, de leraar
Author:
ISBN: 9789081949316 Year: 2013 Publisher: Driebergen NIVOZ

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje is geschreven uit liefde voor het vak, in het belang van ieder kind en ter aanmoediging van alle leraren, zowel in het basisonderwijs als in het secundair onderwijs. Het wil leraren steunen, motiveren en legitimering bieden. In het eerste hoofdstuk schetst de auteur zijn traject als leerkracht. Hoofdstuk 2 gaat in op hoe je als leerkracht je handelen kan verantwoorden. Hoofdstuk 3 helpt je te bepalen wat voor leerkracht je wil zijn. Hoofdstuk 4 bespreekt hoe je verantwoordelijkheid bij leerlingen kan leggen en hun autonomie kan bevorderen. Hoofdstuk 5 neemt de relatie leerkracht-leerling onder de loep met verbondenheid als focus. Hoofdstuk 6 bespreekt pedagogische tact. In het zevende en laatste hoofdstuk vat de schrijver alle voorgaande samen in een manifest.


Book
Begeleiden naar leerzelfstandigheid : reflecties over retoriek en praktijk van open leerpakketten
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9033450771 9789033450778 Year: 2002 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Recente ontwikkelingen in het denken rond leren geven aan dat meer belang moet worden gehecht aan het vermogen van de lerende om het eigen leren te sturen. Dat impliceert een herdenken van de rolverdeling tussendocent en lerende binnen een krachtige leeromgeving die voldoende kansen biedt om te reflecteren, actief kennis en vaardigheden te verwerven, zelfstandigheid op te bouwen en coöperatief te leren.

Keywords

Studievaardigheden. --- hogescholen --- leren leren --- zelfstudie --- Higher education --- higher education --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- retoriek --- Zelfstudie --- Studievaardigheden --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #A0301A --- 737 Leerprogramma's --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 371.31 --- 378 --- begeleid zelfstandig leren --- hoger onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- zelfstandig leren --- 489.4 --- KH Mechelen --- OLP --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- open leercentra --- zelfgestuurd onderwijs --- 378(05) --- 378.1 --- 450.8 --- 454.2 --- 489.5 --- Begeleiden --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leren leren --- Open leerpakketten --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-student --- Studentgecentreerde werkvormen --- Zelfstandig leren --- didactisch proces --- leermiddelen --- leeromgeving --- leren --- onderwijs --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- open leerpakketten --- studentenbegeleiding --- 371.39 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leerzelfstandigheid --- Onderwijsinnovatie --- Race --- Studentgecentreerd onderwijs --- Studentgericht onderwijs --- Zelfstandig werken --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- 454.21 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- leerzelfstandigheid --- zelfstandig werken (ler) --- D22424.jpg --- Hoger onderwijs: didactiek --- Leerpakketten --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstandig leren: hoger onderwijs --- zelfsturend leren --- 371.3 --- Didactische werkvormen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- 371.21 --- 489.52 --- leermethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- Leren --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- Projectonderwijs --- Leermethoden --- Leerplanontwikkeling --- Onderwijs --- Didactisch proces --- België --- Onderwijsconcepten --- Leeromgevingen --- Relatie leraar - leerling --- Studentenbegeleiding --- Coöperatief leren --- Leermiddelen --- Studeren --- Leerprocessen --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- Opvoeding --- Leermethode --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie --- Leermiddel --- Leerproces


Book
Communicatie met studenten : beleidsmatige en praktijkgerichte ervaringen en reflecties
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9033448270 Year: 2001 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ieder contact tussen de hogeschool en haar studenten is in principe een vorm van communicatie. Door de verschillende bijdragen heen wordt daarom getracht om zowel de studentenparticipatie, de sociale voorzieningen als het onderwijs aan bod te laten komen. Een cahier schrijven over communicatie met studenten is een uitdagend en ambitieus project. Ieder contact tussen de hogeschool en haar studenten is in principe een vorm van communicatie. Door de verschillende bijdragen heen wordt daarom getracht om zowel de studentenparticipatie, de sociale voorzieningen als het onderwijs aan bod te laten komen.Dit cahier valt uiteen in 2 grote delen. De algemene inleiding gaat dieper in op de belanghebbende partijen in de communicatie met studenten. In 3 bijdragen wordt een beeld geschetst van wie studenten zijn, wat hun visie en verzuchtingen met betrekking tot participatie zijn en hoe algemeen directeurs daartegenover staan.In de praktische bijdragen worden de onderwijsmensen aan het woord gelaten. Aan de hand van concrete ervaringen wordt een veelheid van invalshoeken behandeld. Hoe communiceer je met en over studenten? Er wordt ook aandacht besteed aan de omgang met de steeds groeiende verscheidenheid van studenten

Keywords

378.18 --- Academic collection --- C6 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 371.212 --- 378 --- 659.3 --- 489 --- 489.32 --- België --- communicatie --- hoger onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- studiebegeleiding --- 305.8 --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- 489.5 --- 808.5 --- 81'27 --- Communicatie --- Democratie --- Hoger onderwijs --- Inspraak --- Jeugd --- Participatie --- Relatie leraar-student --- Studenten --- Studentenvoorzieningen --- Zelfbeeld --- didactiek --- hogescholen --- participatie --- sociale voorzieningen --- sociale wetenschappen --- student --- studenten --- 489.59 --- Didactische werkvormen --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- communicatievaardigheden --- taal --- E01040.jpg --- hoger onderwijs: communicatie --- studentenparticipatie --- 378.18 Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten --- Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Didactische beginsituatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Massacommunicatie --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Hoger onderwijs; algemeen --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Kunst of techniek van mondelinge expressie --- taalgebruik --- Studiebegeleiding --- Praktijk --- Opvoeding --- Onderwijs --- Student --- Agologie --- Hogeschool --- Hoger onderwijs. --- Onderwijs. --- Initial didactic situation --- Higher education --- Mass communications --- higher education --- communication [function] --- HO (hoger onderwijs) --- hogeschoolstudenten

Listing 1 - 3 of 3
Sort by