Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Hoog en laag
Authors: ---
ISBN: 9068229559 Year: 2002 Publisher: Amsterdam Clavis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rekentaal en -begrippen geïntegreerd in een verhaal. Worden aangebracht: hoeveelheidsbegrippen (veel, weinig, vol, leeg), begrippen over ruimtelijke ordening (voor, achter, onder, boven,...)


Book
Plus en min
Authors: ---
ISBN: 9068229982 Year: 2005 Publisher: Hasselt Clavis


Book
Rekenkriebels
Authors: --- ---
ISBN: 9026008201 Year: 1989 Publisher: Malle De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Via leuke activiteiten leren de kinderen spelenderwijs en in een kleine groep de elementaire rekenvaardigheden. Daarnaast wordt er ook geknutseld.

In de kleuterklas wordt een stevige basis gelegd aan de beheersing van een aantal fundamentele begrippen zoals hoeveelheid, ordening, ruimte,..

inhoudstafel:

motivering en doel

begripsvorming

rekenvoorwaarden:

- ruimtelijke oriëntatie
- begrippen ivm tijd
- getalbegrip
- ordeningsbegrippen
- rekenbegrippen
- tellen
- kennis van cijfers en bewerkingssymbolen

thema's:

- kijk eens in de spiegel
- geen katten in zakken!
- horen, zien en wijzer worden
- we slaan de bal niet mis!
- met toeters en trompetten
- het rolt en het rijdt
- het land waar alles kan
- knuffels knijpen
- geen doos van Pandora
- joepie, ik mag in de hoek!
- als een vis in het water
- mijn poppenkinderen
- moet er geen zand zijn?
- veel werk aan de winkel
- de kleine architect
- keukelen

- ruimtelijke


Book
Rekenproblemen en dyscalculie : theorie, onderzoek, diagnostiek en behandeling
Authors: --- ---
ISBN: 9056376608 9789056376604 Year: 2015 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs van dit handboek hebben hun sporen op het gebied van (ernstige) rekenproblemen ruimschoots verdiend, zowel in de theorievorming en het wetenschappelijk onderzoek als in de ontwikkeling van praktijkgerichte procedures. In deze publicatie bundelen zij hun expertise, aansluitend bij actuele ontwikkelingen in het rekenwiskundeonderwijs.Rekenproblemen en dyscalculie is voor ons taalgebied het enige handboek dat een overzicht geeft van de belangrijkste achtergronden van een verantwoorde onderkenning en aanpak van (ernstige) problemen in rekenen/wiskunde. De auteurs bespreken de verschillende leer- en onderwijstheorieën en beschrijven de inhoud van het rekenwiskundeonderwijs tot en met de start van het voortgezet onderwijs. Ze gaan in op de problemen die zich daarin kunnen voordoen, gekoppeld aan recente uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek. In de laatste twee hoofdstukken komen de diagnostiek (inclusief de achtergronden en opzet van de dyscalculieverklaring) en de behandeling van rekenproblemen en dyscalculie uitgebreid aan bod.Door de thematische opzet en het gebruik van 'boxen' met meer uitgewerkte achtergronden is het boek bij uitstek geschikt voor verschillende doelgroepen: niet alleen voor (opleidingen van) leerkrachten en remedial teachers, maar ook voor orthopedagogen en psychologen die te maken hebben met rekenproblemen en dyscalculie.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by