Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
-6665-082-6
Sociale agogiek --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Welzijnszorg --- Registratie --- Technieken --- Patiëntendossier --- Dossier médical --- registratie in de hulpverlening --- privacy --- computers in het welzijnswerk --- 361.2 --- 34 --- 361.03 --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
BMLIK
straathoekwerk --- Sociology of law --- Age group sociology --- Social problems --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- methoden --- methoden van het sociaal werk --- Social psychology --- Flanders --- Flandre --- Maatschappij --- Société --- Vlaanderen --- buurtwerk --- registratie in de hulpverlening --- evaluatie van de hulpverlening --- #SBIB:316.8H23 --- #A9703A --- drugs --- hulpverlening --- jeugdcriminaliteit --- maatschappelijk werk --- 362.7 --- 361.2 --- Welzijnsorganisatie: samenlevingsopbouw, opbouwwerk --- Hulpverlening --- Methodologie --- Straathoekwerk --- Preventie
Choose an application
Teleshopping 366.12::621.39 --- Computers in het welzijnswerk (automatisering in het vormingswerk, automatisering in het welzijnswerk) --- 365.1 --- automatisering (computer) --- informatieverwerking --- welzijnswerk --- 364 --- 65.011.56 --- Welzijn en computers --- computers in het welzijnswerk --- informatie in organisaties --- registratie in de hulpverlening --- 361.03 --- 65.012 --- 361.2
Choose an application
In de beroepspraktijk van de sociaal werker zijn observeren, registreren, rapporteren en interpreteren belangrijke basisvaardigheden. Op grond van observaties en interpretaties worden, vaak door begeleiders, hulpverleningsplannen opgesteld en bijgesteld. Op grond van rapportages worden, veelal door sociaal wetenschappers, beslissingen genomen over opname of ontslag van cliënten. De observaties, registraties, rapportages en interpretaties van de sociaal werkers hebben dus verstrekkende gevolgen voor de cliënten. Deze basisvaardigheden worden in het boek uiteengerafeld in subvaardigheden. Het uiteindelijke doel is om te komen tot een zo objectief mogelijke observatie en rapportage, die zowel in eenvoudige als in complexe hulpverleningssituaties uitgevoerd kunnen worden. In het boek wort de theorie behandeld die aan de hand van praktijkbeelden op de bijbehorende cd-rom toegepast en geoefend kan worden. De fragmenten op de cd-rom worden gebruikt om de theorie toe te passen. De videofragmenten komen uit verschillende beroepspraktijken. In het boek staan opdrachten die met de cd-rom uitgevoerd moeten worden. Op de cd-rom staan ook standaard observatie- en rapportagelijsten die ingevuld en geprint kunnen worden.
Observatietechnieken --- Rapporteren --- Hulpverlening. --- begeleidingsmethodieken --- sociaal-agogisch werk --- jeugdhulpverlening --- rapporteren --- observeren --- Social welfare methods --- Social psychology --- departement Gezondheidszorg 11 --- hulpverlening --- basisvaardigheden --- begeleiding --- 321.3 --- sociale verpleegkunde --- observatie --- sociale zorg --- Observatie --- Rapportage in de hulpverlening --- Registratie in de hulpverlening --- observatiemethoden --- 305.8 --- rapporteren (gez) --- maatschappelijk werk en sociale zorg - methodiek --- Contains audio-visual material --- Observaties --- Maatschappelijk werk --- Sociaal-cultureel werk --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Hulpverlening --- registratie
Choose an application
49 p.
schriftelijke communicatie --- rapporteren --- Didactic evaluation --- observeren --- mondelinge communicatie --- Sociology of social care --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- #KVHB:Maatschappelijk werk --- #KVHB:Observatie --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Hulpverlening --- registratie in de hulpverlening --- residentiële hulpverlening --- rapportage in de hulpverlening --- 361.2 --- 376 --- Observeren --- Rapporteren --- Hulpverlening --- Observatie --- Sociaal leren
Choose an application
In dit boek wordt de permanente dialoog beschreven tussen cliënt en begeleider. Een op de cliënt gerichte zelfsturende benadering veronderstelt dat de cliënt in staat is zijn hulpvraag in eigen hand te nemen. Hierbij is de rol van de begeleider specifiek van aard. Hij ondersteunt namelijk de cliënt om zichzelf te sturen. De hulpvraag van de cliënt en het antwoord van de begeleider vindt dan plaats door dialogische oriëntatie en sturing. Voor de begeleiders betekent de dialogg dat hij de cliënt motiveert en activeert in eigen kunnne wat zal leiden tot verdieping van de eigen hulpvraag en een persoonlijk plan van aanpak. De cliënt wordt dus onderzoeker, ontwerper en uitvoerder.
Observatie --- Rapporteren --- Registratie --- Hulpverlening --- Methodiek --- Vraaggestuurd werken --- Relatie cliënt --- Communicatie --- Begeleiding --- Luisteren --- Zelfsturing --- 460.2 --- interpreteren --- observeren --- rapporteren --- registratie --- Handboeken --- 305.8 --- observeren (gez) --- rapporteren (gez) --- registratie (gez) --- 321.3 --- ethiek --- waarnemen en observeren --- Maatschappelijk assistent --- begeleiden --- hulpverlening --- methodiek --- zelfsturend leren --- cliënten-welzijnswerkers --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk --- 361.05 --- 361.2 --- 361 --- #KVHB:Maatschappelijke hulpverlening --- #KVHB:Observatie --- #KVHB:Rapporteren --- Rapportage in de hulpverlening --- Registratie in de hulpverlening --- Ethiek --- Interpretatie --- Waarneming --- rapportage in de hulpverlening --- rapportage --- 007.2 --- Contains audio-visual material --- Observatietechnieken --- Hulpverlening.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|