Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijsstelsel --- Reggio Emilia (onderwijs) --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Kinderrechten --- Reggio Emilia (onderwijs) --- Italië --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Ervaringsgericht onderwijs --- Reggio Emilia (onderwijs)
Choose an application
Kinderopvang --- Reggio Emilia (onderwijs) --- Italië --- Gezinsopvoeding
Choose an application
Experimenteren --- Creativiteit --- Welbevinden --- Betrokkenheid --- Reggio Emilia (onderwijs)
Choose an application
Kinderopvang --- Kleuteronderwijs --- Italië --- Reggio Emilia (onderwijs)
Choose an application
Deze publicatie presenteert 10 jaar na 'The Tuscan approach to early childhood education' een overzicht van nieuwe ontwikkelingen in opvoeding en onderwijs in Toscane.
Italië --- Kinderopvang --- Kleuteronderwijs --- Onderwijsstelsel --- Reggio Emilia (onderwijs)
Choose an application
Reggio Emilia (onderwijs) --- Onderzoekend leren --- Natuur- en milieueducatie
Choose an application
Reggio Emilia (onderwijs) --- Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs --- k.o.
Choose an application
Dit boek biedt een verzameling van de tijdloze en bijzondere beeldverhalen die voor het eerst te zien waren in de Italiaanse editie van 'De honderd talen van kinderen'. De verhalen laten je zien hoe interactief onderwijs kinderen kan voorbereiden om actieve deelnemers te worden in hun eigen leerproces. Ook tonen ze aan hoe attent en bekwaam opvoedprofessionals, zoals pedagogisch medewerkers en leerkrachten, zijn in het opbouwen van betekenisvolle ervaringen met jonge kinderen.De Reggio Emilia-benadering is een wereldwijd erkende educatieve filosofie die kinderen centraal stelt in hun leerproces. Ontstaan in het Italiaanse Reggio Emilia na de Tweede Wereldoorlog, richt deze aanpak zich op het stimuleren van creativiteit, kritisch denken en sociale interactie. Kinderen worden gezien als nieuwsgierige ontdekkers en krachtige individuen die hun eigen leerervaring vormgeven.In de Reggio Emilia-benadering werken kinderen samen met pedagogen, pedagogisch medewerkers, ouders en de gemeenschap in een inspirerende omgeving, waarbij zij vrij zijn om hun interesses en talenten te verkennen. Deze methode benadrukt de waarde van participatie en samenwerking, waarbij het leerproces plaatsvindt door middel van projecten en experimenten. Door een omgeving te creëren die rijk is aan materialen en mogelijkheden, helpt deze pedagogische visie kinderen om hun eigen weg te vinden en te groeien met een diepgaand gevoel van zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid.Ontdek hoe wij samen de toekomst vormgeven, waarin kinderen gehoord worden en leren door nieuwsgierigheid, creativiteit en samenwerking. Sluit je aan bij een gemeenschap die de kracht van kinderen erkent en koestert!Bron: https://www.swpbook.com/boeken/17/kinderopvang/2655/de-honderd-talen-in-korte-beeldverhalen#:~:text=Dit%20boek%20biedt%20een%20verzameling,worden%20in%20hun%20eigen%20leerproces.
Pedagogie ; Reggio Emilia --- Interactief onderwijs --- Reggio Emilia (onderwijs)
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|