Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Advertising, communications and promotion management.
Authors: ---
ISBN: 0071155147 Year: 1998 Publisher: Boston : McGraw-Hill,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Contents -------- 1. AC&P and marketing objectives 2. Target audience action objectives 3. Communication objectives and positioning 4. Creative strategy 5. Integrated communications strategy 6. Media strategy 7. Advertising research and evaluation


Book
Reclame en mediaplanning
Author:
ISBN: 9789044125788 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek over de werking van reclame richt zich in eerste instantie op gevorderde studenten communicatiemanagement maar biedt tevens een exhaustief kader voor reflectie aan al wie van dichtbij of veraf geboeid is door reclame en haar werking. Reclame wordt gesitueerd binnen het bredere kader van marketingcommunicatie en daarbij herleid tot waar het om gaat: namelijk één van de communicatieinstrumenten die ingezet kunnen worden om een marketingdoelstelling te bereiken. Vervolgens komen de theorie over en de praktijk van reclame aan de orde. Inhoudsopgave : Voorwoord Voorwoord bij eerste druk Woord vooraf Historisch overzicht Reclame beschrijven Reclame: hoe werkt het? Wegwijzer in mediaplanning Communicatie- en mediadoelstellingen Segmentatie en doelgroepbepaling Positioneren Strategie Briefing Propositie: boodschap en belofte Reclameonderzoek Coda Bronnen


Book
Blikvanger: reclame: het spel van kijken en bekeken worden
Authors: ---
ISBN: 9071035530 Year: 1993 Publisher: Amsterdam In de Knipscheer


Book
Advertising research : message, medium and context
Authors: ---
ISBN: 9789044123876 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the first part, important aspects of advertising messages that influence advertising effectiveness are discussed, with contributions on advertising strategies and branding, advertising creativity, emotional and informational advertising strategies, effective arguments in advertising and the use of celebrity endorsers. In the medium part, a number of studies on advertising in new media such as internet advertising, advertising in computer games (advergames), and the usage of new media by different target groups, are collected. In the final part on context, the contributions elaborate among others on product placement, the impact of cultural differences on advertising effectiveness, how men and women differ in their reactions to advertising, the connection between advertising and human values, and advertising aimed at children. This book compiles the best research reports presented at the 7th ICORIA - International Conference on Research in Advertising - conference, organized by the European Advertising Academy (E.A.A.).

Listing 1 - 4 of 4
Sort by