Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Merkoriëntatie als succesrecept
Author:
ISBN: 9789076802473 Year: 2009 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Medewerkers van Google worden gescreend op hun ‘Google worthiness' en BMW laat een hoofdkantoor ontwerpen dat naadloos aansluit op de merkwaarden kwaliteit, technologie, prestaties en exclusiviteit. Hoe verschillend ook, ‘s werelds sterkste merken hebben in ieder geval één ding gemeen: zij krijgen in hun organisaties de allerhoogste prioriteit. Eind jaren '90 wordt hiervoor de term merkoriëntatie geïntroduceerd. In deze publicatie wordt antwoord gegeven op de vraag of Nederlandse organisaties financieel beter presteren naarmate ze meer merkgeoriënteerd zijn. Is merkoriëntatie daadwerkelijk het succesrecept? En wat zijn dan de ‘ingrediënten' van merkoriëntatie? Aan de hand van een overzichtelijk stappendiagram en een merkoriëntatie checklist zet SWOCC voor u uiteen wat de belangrijkste voorwaarden zijn voor het creëren én behouden van een merkgeoriënteerde organisatie.


Book
Het ideale reclamebureau
Author:
ISBN: 9075270046 Year: 1995 Publisher: Amsterdam Genootschap voor reclame


Book
Een zondagskind in de reclame : de geschiedenis van Prad.
Author:
ISBN: 9060176642 Year: 1995 Publisher: Houten Gaade


Book
Het succes van idealen : merkoriëntatie bij goede doelen organisaties
Author:
ISBN: 9789076802527 Year: 2010 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goede doelen zijn merken. Merken die meerwaarde bieden door onder andere het opwekken of behouden van vertrouwen. En met organisaties die hun voortbestaan danken aan het maatschappelijk draagvlak, lijkt dat vertrouwen onmisbaar. Zeker in een turbulente omgeving waarin overheidssubsidies langzaam verdwijnen, de concurrentie groeit en consumenten steeds meer transparantie en informatie eisen. Toch bestaat er een beeld dat merken iets commercieels zijn, iets waar goede doelen zich verre van zouden moeten houden. Deze publicatie gaat na hoe goede doelen organisaties werkelijk omgaan met het merk. Waarom verschilt hun omgang met het merk van die bij commerciële organisaties? Zetten goede doelen het merk centraal in hun keuzes en handelen? En is er een verband tussen deze mate van merkoriëntatie en fondsenwerving? Al deze vragen worden beantwoord in de publicatie. Een handzaam stappenplan zet uiteen hoe goede doelen het gebruik van hun merk kunnen optimaliseren.


Book
Imago-management: handboek voor reclamestrategen
Author:
ISBN: 9054620196 Year: 1992 Publisher: Gent Mys & Breesch

Advertising on the internet : how to get your message across on the World Wide Web.
Author:
ISBN: 0749421665 Year: 1997 Publisher: London Kogan Page


Book
Medewerkers als merkambassadeurs
Author:
ISBN: 9789076802602 Year: 2012 Publisher: Amsterdam SWOCC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor het organisatiemerk zijn de medewerkers misschien wel de belangrijkste ambassadeurs. Deze medewerkers zijn - zowel privé als onder werktijd - in toenemende mate aanwezig op sociale media, waarbij ook de organisatie als onderwerp de revue passeert. Met deze interacties beïnvloeden zij de percepties van anderen en bouwen zij mee aan het organisatiemerk.In deze publicatie onderzoekt SWOCC hoe medewerkers zich gedragen op sociale media: hoe actief zijn ze? En op welke sociale media zijn ze te vinden? Wat zijn hun motieven om op sociale media over de organisatie te communiceren? En hoe is hun socialemediagedrag van invloed op het organisatiemerk?


Book
Het organisatiemerk is van iedereen : samensturende managers, medewerkers en stakeholders
Author:
ISBN: 9789076802596 Year: 2012 Publisher: Amsterdam SWOCC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereld van het merk en de wereld van de organisatie zijn de afgelopen twintig jaar naar elkaar toegegroeid met de opkomst van corporate branding: het beschouwen van een organisatie als een merk. Deze SWOCC-publicatie sluit aan bij de zogenoemde derde golf van corporate branding. hierin wordt het organisatiemerk gevormd in de interactie tussen de vele verschillende stemmen die er via ontelbare oude en nieuwe communicatiemiddelen gezamenlijk betekenis aan geven. De tijd dat communicatie kon worden opgevat als eenzijdig proces van zenden is daarmee definitief voorbij. In deze publicatie worden het organisatiemerk en het proces van organisatiebranding in het communicatief perspectief van framingtheorie geplaatst. Via de begrippen identiteit, cultuur, imago, stakeholders en visie wordt een dynamisch organisatiemerk gedinieerd als een frame, een bepaald kader.


Book
Media en reclame
Authors: ---
ISBN: 9020732528 Year: 2003 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel I geeft een overzicht van de mogelijkheden die de verschillende mediumtypen bieden bij reclame- en voorlichtingscampagnes. Deel II gaat in op mediaplanning: de selectie van de media voor campagne en doelgroep. Er wordt aandacht besteed aan media- en segmentatiestrategieën en aan relevante begrippen en instrumenten. Deel III behandelt het Nederlandse mediaonderzoek naar het bereik en de effecten van de verschillende mediumtypen in campagnes.

Advertising management
Authors: --- ---
ISBN: 013520917X Year: 1996 Publisher: London Prentice Hall International

Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by