Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Medewerkers van Google worden gescreend op hun ‘Google worthiness' en BMW laat een hoofdkantoor ontwerpen dat naadloos aansluit op de merkwaarden kwaliteit, technologie, prestaties en exclusiviteit. Hoe verschillend ook, ‘s werelds sterkste merken hebben in ieder geval één ding gemeen: zij krijgen in hun organisaties de allerhoogste prioriteit. Eind jaren '90 wordt hiervoor de term merkoriëntatie geïntroduceerd. In deze publicatie wordt antwoord gegeven op de vraag of Nederlandse organisaties financieel beter presteren naarmate ze meer merkgeoriënteerd zijn. Is merkoriëntatie daadwerkelijk het succesrecept? En wat zijn dan de ‘ingrediënten' van merkoriëntatie? Aan de hand van een overzichtelijk stappendiagram en een merkoriëntatie checklist zet SWOCC voor u uiteen wat de belangrijkste voorwaarden zijn voor het creëren én behouden van een merkgeoriënteerde organisatie.
Choose an application
Choose an application
#SBIB:309H2811 --- Reclame: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren (bedrijfstak, media, mediaplanning) --- Reclame --- Geschiedenis --- Praktijk --- Nederland --- Reclame-praktijk --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Goede doelen zijn merken. Merken die meerwaarde bieden door onder andere het opwekken of behouden van vertrouwen. En met organisaties die hun voortbestaan danken aan het maatschappelijk draagvlak, lijkt dat vertrouwen onmisbaar. Zeker in een turbulente omgeving waarin overheidssubsidies langzaam verdwijnen, de concurrentie groeit en consumenten steeds meer transparantie en informatie eisen. Toch bestaat er een beeld dat merken iets commercieels zijn, iets waar goede doelen zich verre van zouden moeten houden. Deze publicatie gaat na hoe goede doelen organisaties werkelijk omgaan met het merk. Waarom verschilt hun omgang met het merk van die bij commerciële organisaties? Zetten goede doelen het merk centraal in hun keuzes en handelen? En is er een verband tussen deze mate van merkoriëntatie en fondsenwerving? Al deze vragen worden beantwoord in de publicatie. Een handzaam stappenplan zet uiteen hoe goede doelen het gebruik van hun merk kunnen optimaliseren.
Merkoriëntatie. --- Merkbeleid --- Liefdadigheid --- Merken --- Fondsenwerving --- Branding --- Merkstrategieën --- #SBIB:309H2811 --- #SBIB:309H252 --- Reclame: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren (bedrijfstak, media, mediaplanning) --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Merk --- Merkstrategie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Voor het organisatiemerk zijn de medewerkers misschien wel de belangrijkste ambassadeurs. Deze medewerkers zijn - zowel privé als onder werktijd - in toenemende mate aanwezig op sociale media, waarbij ook de organisatie als onderwerp de revue passeert. Met deze interacties beïnvloeden zij de percepties van anderen en bouwen zij mee aan het organisatiemerk.In deze publicatie onderzoekt SWOCC hoe medewerkers zich gedragen op sociale media: hoe actief zijn ze? En op welke sociale media zijn ze te vinden? Wat zijn hun motieven om op sociale media over de organisatie te communiceren? En hoe is hun socialemediagedrag van invloed op het organisatiemerk?
bedrijfsimago --- Advertising. Public relations --- Organization theory --- bedrijfscommunicatie --- organisatie --- marketingcommunicatie --- sociale media --- Organisatiemerk --- Sociale media --- #SBIB:309H2811 --- #SBIB:309H250 --- Reclame: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren (bedrijfstak, media, mediaplanning) --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Organisatiemerk. --- Sociale media.
Choose an application
De wereld van het merk en de wereld van de organisatie zijn de afgelopen twintig jaar naar elkaar toegegroeid met de opkomst van corporate branding: het beschouwen van een organisatie als een merk. Deze SWOCC-publicatie sluit aan bij de zogenoemde derde golf van corporate branding. hierin wordt het organisatiemerk gevormd in de interactie tussen de vele verschillende stemmen die er via ontelbare oude en nieuwe communicatiemiddelen gezamenlijk betekenis aan geven. De tijd dat communicatie kon worden opgevat als eenzijdig proces van zenden is daarmee definitief voorbij. In deze publicatie worden het organisatiemerk en het proces van organisatiebranding in het communicatief perspectief van framingtheorie geplaatst. Via de begrippen identiteit, cultuur, imago, stakeholders en visie wordt een dynamisch organisatiemerk gedinieerd als een frame, een bepaald kader.
bedrijfsimago --- imago --- Advertising. Public relations --- Organization theory --- bedrijfscommunicatie --- organisatie --- marketingcommunicatie --- Marketing --- Organisatiemerk --- #SBIB:309H2811 --- #SBIB:309H250 --- Reclame: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren (bedrijfstak, media, mediaplanning) --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Marketing. --- Organisatiemerk.
Choose an application
Deel I geeft een overzicht van de mogelijkheden die de verschillende mediumtypen bieden bij reclame- en voorlichtingscampagnes. Deel II gaat in op mediaplanning: de selectie van de media voor campagne en doelgroep. Er wordt aandacht besteed aan media- en segmentatiestrategieën en aan relevante begrippen en instrumenten. Deel III behandelt het Nederlandse mediaonderzoek naar het bereik en de effecten van de verschillende mediumtypen in campagnes.
mediaplanning --- reclame --- Advertising. Public relations --- strategisch beleid --- #SBIB:309H2811 --- #SBIB:309H2821 --- #SBIB:044.AANKOOP --- Media --- Reclame --- E090602.jpg --- Reclame: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren (bedrijfstak, media, mediaplanning) --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek
Choose an application
PR (public relations) --- communicatiestrategie --- Advertising. Public relations --- adverteren --- 659.1 --- 658.81 --- #SBIB:309H2811 --- Publicity. Advertising --- Sales organization --- Reclame: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren (bedrijfstak, media, mediaplanning) --- 658.81 Sales organization --- 659.1 Publicity. Advertising
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|