Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
"This book presents a study on the reasoning ability of children in the fourth, fifth, and sixth grades"--Create. (PsycINFO Database Record (c) 2014 APA, all rights reserved).
Choose an application
Originally published in 1996, this book presents and analyses children's reasonings about fundamental metaphysical problems. The first part describes dialogues with children that were constructed on the basis of Descartes' Mediations on First Philosophy and which look at children's ideas about the relationships between true and false knowledge, mental images and physical objects, mind and body, personal existence and the external world, dreams and reality, and the existence of the Supreme Being, among others. The second part of the book draws on concepts that children of various ages have abou
Reasoning in children. --- Reality in children. --- Descartes, René, --- Influence.
Choose an application
Science --- Reasoning in children. --- Science --- Constructivism (Education) --- Methodology. --- Psychology.
Choose an application
Choose an application
How do young people navigate their way through school, homeand the Internet? What value systems are they adopting?What strategies are young people using to learn: problem solving,trial and error, risk taking, common-sense learning, intuition oractivity based learning? In order to motivate children to learn inclassrooms, educational practices need to evolve from the contentand range of young people's personal experiences.In their first book, The Child's World (ACER Press 2000), Marg
Choose an application
Choose an application
« L'éveil à la philosophie dès le plus jeune âge - qui se développe sous des formes diverses partout dans le monde depuis plus de cinquante ans - dépasse largement la seule nécessité de démocratiser l'accès à la discipline scolaire mais interroge les conditions même d'une éducation émancipatrice. Les ateliers de philosophie pourraient préfigurer un paradigme de ce que devrait être l'école et l'éducation : une "oasis de pensée", un lieu et un temps de développement de l'esprit critique, de la coopération intellectuelle et de l'acceptation de sa vulnérabilité pour entrer en résonance avec soi et le monde. L'idée de la philosophie avec de jeunes enfants peut toutefois susciter des débats, voire des réticences, au sein des institutions elles-mêmes. Cet ouvrage questionne le rôle que peut jouer la philosophie dans la formation de l'esprit critique et d'une citoyenneté éclairée dès le plus jeune âge. Comment ces pratiques expérimentales permettent-elles de renouveler l'idéal émancipateur de la philosophie à l'école et dans la Cité? Quels sont aussi les apports du pragmatisme et de la Théorie critique pour penser la philosophie avec les enfants ? A partir des théories de l'émancipation, de la reconnaissance et de la résonance, l'ouvrage propose de penser l'exercice philosophique dès le plus jeune âge à la fois comme une pratique, une expérience pouvant servir de paradigme au processus éducatif et d'en restituer les enjeux politiques. »--Quatrième de couverture.
Choose an application
Cet ouvrage fait le point sur les débats actuels entre la pertinence d'une collaboration entre les neurosciences cognitives et les sciences de l?éducation en ce qui concerne notamment le langage, la mémoire, l'attention, le raisonnement, l?apprentissage et les troubles qui lui sont reliés. Les auteurs parmi les plus prestigieux (Canadiens, Américains, Français, Suisses) donnent un aperçu général des résultats de recherches récentes et font le point sur de nouvelles avancées en neurosciences cognitives en lien avec les sciences de l?éducation. Bien que prometteuse, cette collaboration entre neurosciences, sciences cognitives et sciences de l'éducation comporte plusieurs obstacles (attentes irréalistes ; interprétations abusives de résultats de recherche ; fausses croyances qui ont profondément pénétré le milieu des enseignants et des formateurs d?enseignants dans différents pays). L'ouvrage rend attentif à de telles dérives. La diversité des sujets traités rencontrera l?intérêt tant des psychologues que des étudiants à l'enseignement, des enseignants, des formateurs d'enseignants et des chercheurs en éducation et en psychologie de l'éducation.
Cognitive neuroscience. --- Anxiety in children. --- Attention. --- Educational psychology. --- Memory --- Neurolinguistics. --- Reasoning in children. --- Physiological aspects.
Choose an application
How can teachers help children to develop reasoning skills? What is reasoning and how do we teach it? Much is being said in schools and education about the importance of reasoning skills. This book explores what reasoning is and what it is not. It includes examples of how reasoning in primary mathematics and science classes can develop. It shows how a connection between the 'skills' of mathematics and science can help children to gain a better understanding of reasoning. What is a conjecture? What makes you think? What makes you think about your thinking? What does reasoning look like? With links to classroom practice and examples of effective teaching throughout, this book not only provides an exploration of what reasoning is and why it's important - it also show you how to develop children's reasoning skills in your classroom.
Mathematics --- Science --- Reasoning in children. --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching (Elementary)
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|