Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
God's Laws --- God's healing power --- prayer --- self re-education --- positive belief --- the Law of love --- the Laws of healing --- God's healing
Choose an application
De dood van een dierbare, partners die scheiden, problemen met je fysieke gezondheid of mentale veerkracht, ontslagen worden... Rouw en verlies zijn eigen aan het leven. Vaak worden mensen na een verlies overstelpt met clichés over hoe ze dat verlies moeten 'verwerken'. Die verwerkingsmythe legt een grote druk op hen. Ze hebben het gevoel dat ze niet rouwen volgens de gangbare normen. Dat ze het verlies niet in de vooropgestelde tijd verwerkt, losgelaten of aanvaard krijgen. Ook de hulpverlening is soms nog te veel gericht op loslaten en afscheid nemen, waardoor er weinig ruimte is voor het verlies en rouwen zelf. Dit boek laat een nieuwe benadering zien, gebaseerd op de nieuwste inzichten over rouw en verlies. Er wordt ruimte gemaakt voor rouw en verlies door het verlies een volwaardige plaats te geven in de nieuwe identiteit of het levensverhaal van de rouwende. In dit boek delen ervaren therapeuten praktijkgerichte technieken en interventies voor de rouw- en verliestherapie. Die kunnen ook waardevol zijn om tijdens een therapie met een andere aanmeldingsklacht ruimte te maken voor de impact van rouw en verlies op die klacht. Ze laten zich daarbij inspireren door recente ontwikkelingen en nieuwe inzichten in het werkveld van rouw en verlies. Ze vertrekken vanuit narratieve, creatieve, cognitief-gedragsmatige, lichaamsgerichte, experiëntiële, gestalt-, contextuele, systemische en integratieve (interactionele vormgeving) benaderingen en vertalen die naar de rouwcontext, ook van specifieke doelgroepen, zoals mensen met een beperking.Bron : https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/psychologie/9789463442428/gerd-claes-harriette-modderman-johan-maes/ruimte-maken-voor-rouw-en-verlies-in-therapie
rouw --- verlies --- Rouwen --- Verliesverwerking --- Levend verlies --- Creativiteit --- Werkvormen --- Therapie --- Zwangerschap --- Trauma's --- Rouwtherapie --- Trauma --- therapie --- rouwtherapie --- Philosophical anthropology --- rouwverwerking --- cognitieve therapie --- Affective and dynamic functions --- psychologie van leven en dood --- rouw. --- rouwtherapie. --- therapie. --- verlies. --- PXL-Healthcare 2019 --- rouwzorg --- Rouwproces --- 159.99 --- 615.851.1 --- 615.851.1 Psychic re-education. Suggestion. Autosuggestion. Psychoanalysis as therapy --- 615.851.1 Psychische reeducatie. Suggestie. Autosuggestie --- Psychic re-education. Suggestion. Autosuggestion. Psychoanalysis as therapy --- Psychische reeducatie. Suggestie. Autosuggestie --- Werkvorm --- Psychotrauma --- Musiceren
Choose an application
Das Radio war das zentrale Leitmedium der Nachkriegszeit und eines der wichtigsten Erziehungsmittel der alliierten »Re-education« in Westdeutschland. Am Beispiel des Schulfunks geht Melanie Fritscher-Fehr der Frage nach, welchen Beitrag der öffentlich-rechtliche Rundfunk als geschichtskultureller Akteur zur Demokratisierung der Bundesrepublik leistete. Ihre Untersuchung der Genese von historischem und gesellschaftlich relevantem Wissen im Rundfunk legt bislang unbekannte Netzwerke zwischen Rundfunk und Geschichtswissenschaft offen und spürt dem Einfluss zeitgenössisch führender Wissenschaftler und Wissenschaftlerinnen auf die Massenmedien nach. »Eine materialreiche,sauber gearbeitete Monographie, welche hoffentlich weitere Forschung zum Zusammenhang von Rundfunk, Geschichtskultur und Demokratie inspirieren wird.« Nina Verheyen, Jahrbuch für Kommunikationsgeschichte, 22 (2020) »Lesenwert, sowohl für Schulfunkinteressierte, als auch für Leser*innen, die sich für Rundfunkgestaltung und -inhalte der Nachkriegszeit interessieren und über mögliche demokratisierende Effekte des Rundfunks nachdenken mögen.« Tabea Bodenstedt, Rundfunk und Geschichte, 3/4 (2020) »Für alle Medienwissenschaftler_innen, die sich für den Schulfunk interessieren, sowie Historiker_innen, die sich mit medial vermittelter Geschichte auseinandersetzen, ist dieses Buch [...] zu empfehlen.« Tanja Weber, MEDIENwissenschaft, 2-3 (2020) O-Ton: »Keineswegs eine ideologiefreie Wertevermittlung« - Melanie Fritscher-Fehr im Interview bei L.I.S.A. Wissenschaftsportal der Gerda Henkel Stiftung am 10.09.2019. »Die Studie [vermittelt] einen treffenden Eindruck davon, wie es dem Hörfunk in der Nachkriegszeit gelang, sich als ›zentraler Ort der Aushandlung einer bundesrepublikanischen Selbstverständigung‹ zu etablieren.« Carsten Kretschmann, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 16.07.2019 Besprochen in: Jahrbuch für Kommunikationsgeschichte, 22 (2020), Nina Verheyen
Radio; Rundfunk; Geschichtskultur; Medien; Westdeutschland; Nachkriegszeit; Wissensgeschichte; Demokratie; Re-education; Kulturgeschichte; Bildung; Deutsche Geschichte; Mediengeschichte; Geschichte des 20. Jahrhunderts; Geschichtswissenschaft; Broadcast; Broadcasting; Culture of History; Media; West Germany; Post-war; History of Knowledge; Democracy; Cultural History; Education; German History; Media History; History of the 20th Century; History; --- Germany (West) --- Broadcasting. --- Cultural History. --- Culture of History. --- Democracy. --- Education. --- German History. --- History of Knowledge. --- History of the 20th Century. --- History. --- Media History. --- Media. --- Post-war. --- Re-education. --- West Germany.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|