Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Does the term 'post-classical' have any relevance in current debates on contemporary cinema? This book offers a positive answer with the help of historical poetics and a number of contemporary popular films from across the globe. Chungking Express (1994), Trainspotting (1996), Run Lola Run (1998), Fight Club (1999), Magnolia (1999), Requiem for a Dream (2000), Amelie (2001), Moulin Rouge (2001), City of God (2002) and Oldboy (2003) are some of the examples analysed here in depth in order to map the formal principles of post-classical cinema. With a strong foothold in the United States, Europe, Asia and Latin America the post-classical mode of narration offers contemporary filmmakers a fresh set of creative options for staging, framing and editing their stories. With meticulous emphasis on formal distinctions this volume differentiates the post-classical paradigm from the powerful classical Hollywood tradition and opens up the territory for new formal frameworks and concepts."--Publisher.
Film --- Motion pictures. --- Motion pictures --- Semiotics. --- Récit filmique --- Cinéma --- Théorie --- Esthétique --- Récit filmique --- Cinéma --- Théorie --- Esthétique
Choose an application
Les rapports entre littérature et cinéma sont ici compris en termes d’aimantations réciproques. Comment se joue la réception de la littérature par le cinéma, et du cinéma par la littérature, au sein des scénarios, des adaptations, mais aussi dans les échanges de procédés et dans les œuvres d’écrivains-cinéastes ou de cinéastes-écrivains ? Que se passe-t-il quand un tiers s’interpose : musique, chant, ballet, sculpture ou magie ? Quelle mémoire de la littérature hante le cinéma et quelle mémoire du cinéma hante l’écrivain ? Quelles strates de chacun des deux ont dû être oubliées pour que puisse travailler l’imagination de l’écrivain et du cinéaste ? L’ouvrage explore ainsi le cercle par lequel le cinéma se met à l’épreuve de la littérature, et la littérature à l’épreuve du cinéma. Travaillant à partir du roman mais aussi de la poésie, il montre que le cinéma aimanté par la littérature, l’aimante à son tour, la repense, l’interprète, lui donne un sens nouveau et en fait apparaître des aspects que les mots seuls avaient du mal à dégager.
Choose an application
M. Serceau démontre que l'image cinématographique rencontre l'imaginaire parce qu'en plus de l'identification du sujet à son regard, il y a une identification à des éléments de l'image dont il convient de mesurer les parts de l'indice, du signe et du symbole, l'articulation des fonctions de l'imaginaire, du réel et du symbolique, ainsi que la part des psychés individuelle et collective.
Motion pictures --- Imagination in motion pictures --- Cinéma --- Imagination au cinéma --- Aesthetics --- Esthétique --- Motion pictures and literature. --- Film adaptations. --- Semiotics. --- Cinéma --- Imagination au cinéma --- Esthétique --- Langage cinématographique --- Récit filmique --- Cinéma et littérature --- Adaptations cinématographiques --- Théorie --- Langage cinématographique --- Récit filmique --- Cinéma et littérature --- Adaptations cinématographiques --- Théorie
Choose an application
Dans une confrontation inédite des approches francophones et anglo-saxonnes signées par des experts internationalement reconnus aussi bien que par de jeunes chercheurs, Le mélodrame filmique revisité propose d?ouvrir le champ d?études vers de nouvelles perspectives historiques et esthétiques. En effet, le mélodrame souffre, depuis ses débuts cinématographiques, d?une exploitation péjorative qui restreint le ± mode mélodramatique à la manipulation des émotions du public et à une representation excessive sur le plan esthétique. Minimisé, expédié, ce genre mérite pourtant d?être enfin l?objet d?une revalorisation à travers des approaches innovantes et un corpus élargi à la télévision, l?animation et l?internet.
Récit filmique --- Films mélodramatiques --- Cinéma --- Histoire et critique --- Cinéma mélodramatique --- Films mélos --- Melodrama in de film --- Melodrama in motion pictures --- Mélodrame au cinéma --- Mélodrames (Cinéma) --- Mélodrames (Films) --- Mélodrames filmiques --- Mélos (Films) --- Mélodrame au cinéma --- Motion pictures --- History --- 20th century --- Récit filmique. --- Mélodrames (cinéma) --- Histoire et critique. --- Histoire du cinéma. --- Récit filmique. --- Mélodrames (cinéma) --- Histoire du cinéma.
Choose an application
The concept of intertextuality has proven of inestimable value in recent attempts to understand the nature of literature and its relation to other systems of cultural meaning. In The Memory of Tiresias, Mikhail Iamposlki presents the first sustained attempt to develop a theory of cinematic intertextuality.Building on the insights of semiotics and contemporary film theory, Iampolski defines cinema as a chain of transparent, mimetic fragments intermixed with "ations he calls "textual anomalies." These challenge the normalization of meaning and seek to open reading out onto the unlimited field of cultural history, which is understood in texts as a semiotically active extract, already inscribed.Quotations obstruct mimesis and are consequently transformed in the process of semiosis, an operation that Iampolski defines as reading in an aura of enigma. In a series of brilliant analyses of films by D.W. Griffith, Sergei Eisenstein, and Luis Buñuel, he presents different strategies of intertextual reading in their work. His book suggests the continuing centrality of semiotic analysis and is certain to interest film historians and theorists, as well as readers in cultural and literary studies.
Literary semiotics --- Film --- Motion pictures. --- Intertextuality. --- Motion pictures --- Intertextuality --- Music, Dance, Drama & Film --- 82:791.43 --- film --- filmtheorie --- intertekstualiteit --- semiotiek --- Griffith David Wark --- Eisenstein Sergei --- Bunuel Luis --- Cendrars Blaise --- Léger Fernand --- Dali Salvador --- Tynianov Iurii --- 791.41 --- 82:791.43 Literatuur en film --- Literatuur en film --- Cinéma --- Théorie du cinéma --- Intertextualité --- Récit filmique --- Esthétique --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- Criticism --- Semiotics --- Influence (Literary, artistic, etc.) --- History and criticism --- Intertextualité. --- Théorie du cinéma. --- Récit filmique. --- Esthétique. --- Cinéma --- Théorie du cinéma. --- Intertextualité. --- Récit filmique. --- Esthétique.
Choose an application
Motion pictures --- Motion picture plays --- Narration (Rhetoric) --- Cinéma --- Scénarios de cinéma --- Narration --- Philosophy --- History and criticism --- Philosophie --- Histoire et critique --- Motion pictures and literature. --- 791.43:003 --- Motion pictures and literature --- #SBIB:309H523 --- #SBIB:309H507 --- Literature and motion pictures --- Moving-pictures and literature --- Literature --- Semiotiek in de film --- Audiovisuele communicatie: verhaalanalyse --- Code en boodschap: narrativiteitstheorie --- 791.43:003 Semiotiek in de film --- Cinéma --- Scénarios de cinéma --- Narration (Rhetoric). --- Fiction --- Literary semiotics --- Film --- CDL --- 791.41 --- Narrative (Rhetoric) --- Narrative writing --- Rhetoric --- Discourse analysis, Narrative --- Narratees (Rhetoric) --- Récit filmique --- Esthétique --- Récit filmique --- Esthétique
Choose an application
Geopolitics in motion pictures. --- Technology in motion pictures. --- Conspiracy in motion pictures. --- Motion pictures --- Technologie au cinéma --- Cinéma --- Aesthetics. --- Esthétique --- Récit filmique --- Conspirations --- Technologie au cinéma. --- Complot au cinéma. --- 791.43.01 --- #SBIB:309H524 --- 791.43.01 Filmologie. Filmtheorie. Esthetica van de film --- Filmologie. Filmtheorie. Esthetica van de film --- Audiovisuele communicatie: semiotiek --- Géopolitique --- Cinéma --- Technique --- Au cinéma --- Esthétique --- Esthétique. --- Récit filmique. --- Au cinéma. --- Géopolitique --- Récit filmique. --- Technologie au cinéma. --- Complot au cinéma. --- Au cinéma. --- Esthétique.
Choose an application
TABLE OF CONTENTS##- Narrative and two other text-types##- Description is no textual handmaiden##- What is description in the cinema?##- Argumentation in film: Mon oncle d'Amérique##- In defense of the implied author##- The implied author at work##- The literary narrator##- The cinematic narrator##- A new point of view on "point of view"##- A new kind of film adaptation: The French lieutenant's woman##- The "rhetoric" "of" "fiction."
Motion pictures and literature --- Cinéma et littérature --- --Narration --- --Sémiotique --- --History and criticism. --- Fowles, John, --- Récit filmique --- Analyse filmique --- The French lieutenant's woman (film) --- Cinéma et littérature --- 82:791.43 --- 82-3 --- 82-3 Proza. Fictie. Narratologie --- Proza. Fictie. Narratologie --- 82:791.43 Literatuur en film --- Literatuur en film --- Analyse du discours narratif --- Narration --- Cinéma --- Narration (Rhetoric) --- Fiction --- Motion picture plays --- Motion pictures and literature. --- Motion pictures --- History and criticism. --- Semiotics. --- Narration (Rhetoric). --- Narrative (Rhetoric) --- Narrative writing --- Rhetoric --- Discourse analysis, Narrative --- Narratees (Rhetoric) --- Semiotics --- Literature and motion pictures --- Moving-pictures and literature --- Literature --- History and criticism --- Film --- --Littérature --- Criticism and interpretation. --- Roman --- Scénarios de cinéma --- Cinéma --- Histoire et critique --- Sémiotique --- Narration. --- Cinéma. --- Analyse du discours narratif. --- Récit filmique. --- Cinéma et littérature. --- Analyse filmique. --- 82-3 Fiction. Prose narrative --- Fiction. Prose narrative --- Fiction - History and criticism. --- Motion picture plays - History and criticism. --- Motion pictures - Semiotics. --- Littérature --- Sémiotique --- Fowles, John, - 1926- - Criticism and interpretation. --- Fowles, John, - 1926 --- -Fiction --- -Film --- Récit filmique. --- Cinéma et littérature. --- Cinéma.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|