Narrow your search
Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Rapportage in de hulpverlening : betekenis, functie, werkwijze.
Author:
ISBN: 9014023979 Year: 1975 Publisher: Brussel : Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Rapportage : gids voor begeleiders, hulp- en dienstverleners
Author:
ISBN: 9023230175 Year: 1995 Publisher: Assen Dekker & van de Vegt


Book
Welzijn op schrift: een poging tot analyse van geschreven welzijnstaal
Author:
ISBN: 9025598668 Year: 1977 Publisher: Nijmegen Dekker & van de Vegt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Opstellen over rapportage
Author:
ISBN: 9023231716 Year: 1996 Publisher: Assen : Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schrijfwerk: een handleiding voor de non-profitsector
Authors: ---
ISBN: 9031312002 Year: 1991 Publisher: Antwerpen Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Schrijven voor welzijnswerkers
Author:
ISBN: 9062834906 Year: 2005 Publisher: Bussum Coutinho


Book
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening
Author:
ISBN: 9789046904596 Year: 2015 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hulp- en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren. Overdrachtsrapportages, voortgangsrapportages en adviesrapportages horen voor de meeste sociaal werkers bij hun dagelijks werk. Daarnaast komt het steeds vaker voor dat zij hun werk moeten verantwoorden aan subsidiegevers. Een goed rapport is dan ook het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel. Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is een praktisch boek dat gezien kan worden als een aanvulling op het vak methodiek. In dit boek staat schrijven centraal. Schrijven over de cliënt, schrijven in het belang van de cliënt en vooral: zuiver, zorgvuldig en helder formuleren. Het geeft heldere richtlijnen voor het uit elkaar houden van feiten, interpretaties en meningen. Aan de hand van realistische casussen uit de beroepspraktijk, gekoppeld aan opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips, biedt dit boek werkbare handvatten voor schrijven in het sociaal agogisch werk. Het boek is daarmee een uitstekende voorbereiding op de schrijftaak waar hulp- en dienstverleners mee te maken krijgen. Wat is gewijzigd? In deze vierde druk zijn er dwarsverbanden gelegd met het cyclisch werkproces: hoe rapporteer je in elk stadium van hulpverlening? Er is dieper ingegaan op hoe je waarnemingen, observaties, analyses en interpretaties aan het papier toevertrouwt. De cases zijn geactualiseerd en is er meer aandacht voor de argumentatiekracht van de hulpverlener. Het hoofdstuk over de juridische aspecten van rapporteren is naar aanleiding van de meest recente ontwikkelingen geactualiseerd en aangevuld. Doelgroep Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is geschreven voor hbo-studenten social work en (sociaal-) juridische dienstverlening. Het is ook heel bruikbaar voor ervaren professionals in het sociaal werk. Auteursinformatie Judith ter Horst verzorgt trainingen 'schrijven voor en over de cliënt voor professionals in de sector Sociaal Werk. Daarnaast werkte zij ruim 15 jaar in het hbo aan opleidingen Sociaal Werk en Communicatie.


Book
Schrijven voor welzijnswerkers
Author:
ISBN: 9062832202 9789062832200 Year: 2000 Publisher: Bussum Coutinho


Book
Dialoog aan de basis van zelfsturing : een wijze van vraaggericht begeleiden
Author:
ISBN: 9024416272 Year: 2003 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt de permanente dialoog beschreven tussen cliënt en begeleider. Een op de cliënt gerichte zelfsturende benadering veronderstelt dat de cliënt in staat is zijn hulpvraag in eigen hand te nemen. Hierbij is de rol van de begeleider specifiek van aard. Hij ondersteunt namelijk de cliënt om zichzelf te sturen. De hulpvraag van de cliënt en het antwoord van de begeleider vindt dan plaats door dialogische oriëntatie en sturing. Voor de begeleiders betekent de dialogg dat hij de cliënt motiveert en activeert in eigen kunnne wat zal leiden tot verdieping van de eigen hulpvraag en een persoonlijk plan van aanpak. De cliënt wordt dus onderzoeker, ontwerper en uitvoerder.


Book
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening
Authors: ---
ISBN: 9062833640 9789062833641 Year: 2003 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hulp en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren, bijvoorbeeld om de voortgang van de hulpverlening vast te leggen, om een advies uit te brengen of om voorzieningen voor een cliënt aan te vragen. goede hulp- en dienstverlening is gebaat bij een gedegen rapportage. Het boek gaat uitgebreid in op de soorten rapportage en op deelaspecten die in rapportages aan de orde komen. De theorie wordt uitgelegd aan de hand van cases uit de dagelijkse beroepspraktijk. Opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips bieden de lezer de gelegenheid de stof te verwerken en toe te passen.

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by