Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Sociale agogiek --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- rapportage in de hulpverlening --- Rapportage in de hulpverlening --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- Sociology of health --- welzijnswerk --- Sociology of social welfare --- Rapportage --- 361.2 --- Dutch language
Choose an application
schrijven --- Stilistics --- Sociology of social welfare --- schriftelijke communicatie --- rapportage in de hulpverlening --- 800.852=393 --- 007.2 --- 361.2
Choose an application
rapportage in de hulpverlening --- rapportage --- maatschappelijk werkers, beroepsethiek --- 361.2 --- 007.2 --- 361.3 --- Rapporteren --- Rapporteren. --- 361.3. --- 361.2. --- 007.2.
Choose an application
Didactics of Dutch --- teksten schrijven --- schriftelijke communicatie --- rapportage in de hulpverlening --- communicatie in organisaties --- #A9209A --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Rapportage --- Rapportage in de hulpverlening --- 803.93 -06 --- 007.2 --- 361.2 --- 65.012 --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie. --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing
Choose an application
schriftelijke communicatie --- schrijven --- welzijnswerk --- S20090487.JPG --- rapportage in de hulpverlening --- 361.2 --- 007.2 --- 361 --- teksten schrijven --- brieven schrijven --- zakelijk schrijven --- rapporteren --- communicatievaardigheden --- eindwerken schrijven --- Dutch language --- Social welfare methods --- verslagen schrijven --- Higher education
Choose an application
Hulp- en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren. Overdrachtsrapportages, voortgangsrapportages en adviesrapportages horen voor de meeste sociaal werkers bij hun dagelijks werk. Daarnaast komt het steeds vaker voor dat zij hun werk moeten verantwoorden aan subsidiegevers. Een goed rapport is dan ook het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel. Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is een praktisch boek dat gezien kan worden als een aanvulling op het vak methodiek. In dit boek staat schrijven centraal. Schrijven over de cliënt, schrijven in het belang van de cliënt en vooral: zuiver, zorgvuldig en helder formuleren. Het geeft heldere richtlijnen voor het uit elkaar houden van feiten, interpretaties en meningen. Aan de hand van realistische casussen uit de beroepspraktijk, gekoppeld aan opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips, biedt dit boek werkbare handvatten voor schrijven in het sociaal agogisch werk. Het boek is daarmee een uitstekende voorbereiding op de schrijftaak waar hulp- en dienstverleners mee te maken krijgen. Wat is gewijzigd? In deze vierde druk zijn er dwarsverbanden gelegd met het cyclisch werkproces: hoe rapporteer je in elk stadium van hulpverlening? Er is dieper ingegaan op hoe je waarnemingen, observaties, analyses en interpretaties aan het papier toevertrouwt. De cases zijn geactualiseerd en is er meer aandacht voor de argumentatiekracht van de hulpverlener. Het hoofdstuk over de juridische aspecten van rapporteren is naar aanleiding van de meest recente ontwikkelingen geactualiseerd en aangevuld. Doelgroep Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is geschreven voor hbo-studenten social work en (sociaal-) juridische dienstverlening. Het is ook heel bruikbaar voor ervaren professionals in het sociaal werk. Auteursinformatie Judith ter Horst verzorgt trainingen 'schrijven voor en over de cliënt voor professionals in de sector Sociaal Werk. Daarnaast werkte zij ruim 15 jaar in het hbo aan opleidingen Sociaal Werk en Communicatie.
321.3 --- dienstverlening --- sociaal werk --- rapportage in de hulpverlening --- rapportage --- schriftelijke communicatie --- rapporteren --- 361.2 --- 007.2 --- Nursing --- informatieoverdracht --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- hulpverlening --- Mass communications
Choose an application
Zelfstudieboek voor het schrijven van brieven, rapporten en andere teksten zoals notulen en nota's voor de welzijns- en zorgpraktijk.
Schrijfvaardigheden --- Maatschappelijk werkers. --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Welzijnswerk --- 001.818 --- 808.1 --- 844.4 --- brieven --- communicatie --- hulpverleners --- presentaties --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- schrijven --- spelling --- verslag --- welzijnswerk --- welzijnswerkers --- 499.5 --- Brief --- Circulaire --- Communicatie --- Discussienota --- Folder --- Formuleren --- Klachtenbrieven --- Notulen --- Persbericht --- Presentaties --- Rapport --- Rapportage in de hulpverlening --- Rapportage --- Rapporteren --- Schrijven --- Slechtnieuwsbrieven --- Spelling --- Stijl --- Verzoekbrieven --- Werkstukken --- 450.8 --- publiceren --- rapportage in de hulpverlening --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Notuleren - Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- 361.2 --- 007.2 --- 361 --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde --- Sociale welzijnszorg --- Rapporteren. --- Welzijnswerkers. --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek
Choose an application
In dit boek wordt de permanente dialoog beschreven tussen cliënt en begeleider. Een op de cliënt gerichte zelfsturende benadering veronderstelt dat de cliënt in staat is zijn hulpvraag in eigen hand te nemen. Hierbij is de rol van de begeleider specifiek van aard. Hij ondersteunt namelijk de cliënt om zichzelf te sturen. De hulpvraag van de cliënt en het antwoord van de begeleider vindt dan plaats door dialogische oriëntatie en sturing. Voor de begeleiders betekent de dialogg dat hij de cliënt motiveert en activeert in eigen kunnne wat zal leiden tot verdieping van de eigen hulpvraag en een persoonlijk plan van aanpak. De cliënt wordt dus onderzoeker, ontwerper en uitvoerder.
Observatie --- Rapporteren --- Registratie --- Hulpverlening --- Methodiek --- Vraaggestuurd werken --- Relatie cliënt --- Communicatie --- Begeleiding --- Luisteren --- Zelfsturing --- 460.2 --- interpreteren --- observeren --- rapporteren --- registratie --- Handboeken --- 305.8 --- observeren (gez) --- rapporteren (gez) --- registratie (gez) --- 321.3 --- ethiek --- waarnemen en observeren --- Maatschappelijk assistent --- begeleiden --- hulpverlening --- methodiek --- zelfsturend leren --- cliënten-welzijnswerkers --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk --- 361.05 --- 361.2 --- 361 --- #KVHB:Maatschappelijke hulpverlening --- #KVHB:Observatie --- #KVHB:Rapporteren --- Rapportage in de hulpverlening --- Registratie in de hulpverlening --- Ethiek --- Interpretatie --- Waarneming --- rapportage in de hulpverlening --- rapportage --- 007.2 --- Contains audio-visual material --- Observatietechnieken --- Hulpverlening.
Choose an application
Hulp en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren, bijvoorbeeld om de voortgang van de hulpverlening vast te leggen, om een advies uit te brengen of om voorzieningen voor een cliënt aan te vragen. goede hulp- en dienstverlening is gebaat bij een gedegen rapportage. Het boek gaat uitgebreid in op de soorten rapportage en op deelaspecten die in rapportages aan de orde komen. De theorie wordt uitgelegd aan de hand van cases uit de dagelijkse beroepspraktijk. Opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips bieden de lezer de gelegenheid de stof te verwerken en toe te passen.
Rapporteren --- Hulpverlening. --- Nursing --- rapporteren --- dienstverlening --- sociaal werk --- informatieoverdracht --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- hulpverlening --- Rapporteren ; hulpverlening --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Rapporteren --- schriftelijke communicatie --- 844.4 --- casestudies --- schrijven --- 450.8 --- 616.083 ) Rapporteren --- rapporteren (gez) --- verpleegkundig onderzoek --- verslagen --- wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- 651.7 --- Communicatie --- Schrijven --- rapportage in de hulpverlening --- rapportage --- Notuleren - Rapporteren --- 361.2 --- 007.2
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|