Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
It's one of the biggest news stories for years. A charismatic, white-haired Australian sets up a website devoted to publishing leaked documents in the public interest, and then, allegedly with the aid of a disaffected American soldier, starts releasing startlingly honest cables from the US diplomatic service - with explosive results. In this lively, up-to-the-minute book, technology and politics analyst Micah Sifry tells the story of WikiLeaks in the context of the growing movement for transparency in politics and of the crowdsourcing activism that the Internet and in particular Web 2.0 has made possible. In particular, he looks at the achievements of open-source web projects that collate information for individuals and governments alike, and describes how crowdsourcing initiatives have analysed MPs' expenses, recorded political violence in Kenya and reduced bribery in India. Finally, he discusses the rather ambivalent attitudes displayed by political elites, many of whom have embraced the idea of open government in opposition only to go quiet once in power. Fascinating, thoughtful and often eye-opening, this is an essential guide to the new age of transparency.
841 Politiek bestel --- 528.51 --- censuur --- informatiemaatschappij --- wikileaks --- Raadplegen en gebruiken van internet
Choose an application
automatisering --- handleiding --- e-mail --- 528.51 --- E-mail(elektronische post) --- E-mail --- Raadplegen en gebruiken van Internet
Choose an application
internet --- Nursing --- verpleegkunde --- Computer architecture. Operating systems --- informatica --- internetsites --- verpleegkundige opleiding --- 520 --- 528.51 --- verpleegkundige informatica --- 654 ) Internet --- Internet --- 527 --- informatica, informatietechnologie --- Raadplegen en gebruiken van internet --- Contains audio-visual material
Choose an application
Internet. --- Medicine --- Medical telematics. --- Medical informatics. --- Médecine --- Internet --- Télématique médicale --- Computer network resources. --- Ressources Internet --- Informatique --- 528.51 --- gezondheidszorg --- informatica --- internet --- medische informatie --- verpleegkundige informatica --- Raadplegen en gebruiken van internet --- Médecine --- Télématique médicale
Choose an application
520.72 --- 528.5 --- Computers --- E-mail(elektronische post) --- Internet --- Veiligheid --- Computerbeveiliging --- Handbooks, manuals, etc. --- informatica --- internet --- veiligheid --- 528.51 --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- Websites --- Computercriminaliteit --- Informatica --- Beveiliging --- C3 --- computer (x) --- computersysteem (x) --- handboek --- Kunst en cultuur --- Website
Choose an application
E-mailen is handig, goedkoop en snel. Iedereen kan het en doet het ook. Toch hebben veel mensen het gevoel dat zij vooral op het werk niet alle mogelijkheden benutten. Dat klopt ook. Wie zichzelf al doende heeft leren e-mailen, kan nog veel meer uit het systeem halen. Dit boek opent voor u de weg naar een efficiënter, klantvriendelijker gebruik van elektronische post. Naast de talloze weetjes en tips, biedt dit boek u ook meer inzicht in het adequaat schrijven van e-mails en de inzet van e-mail als marketinginstrument. Een elektronisch kattenbelletje of verkoopbrief op een beeldscherm leest namelijk heel anders dan een tekst op papier. Uiteraard bespreekt de auteur alle denkbare valkuilen. Een feest van herkenning, ook voor u, waardoor u voortaan veel gevaren kunt omzeilen.
E-mail. --- Psycholinguistics --- Dutch language --- Mass communications --- E-mail --- Zakelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Marketinginstrumenten --- Tekstsoorten --- Communicatieve vaardigheden --- 681.3 <043> --- KBC0504 --- 643 Taalzorg --- e-mail --- taalgebruik --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:E-mails; Nederlands --- *843 --- 528.51 --- Nederlands 843 --- Computerwetenschap--Dissertaties --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- Stijlleer --- Marketingmix --- Tekstsoort --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Jongeren hebben zich in een mum van tijd het sms’en en het chatten op internet eigengemaakt. Zij zijn de ervaringsdeskundigen bij uitstek, de echte experts in de ‘Short Messages Service’-vaardigheden.In ‘Messages’ staat de cultuur van sms’en en chatten van jongeren centraal. Wat is hun beleving van dit moderne medium?Uit het interview ‘Jongeren over intimiteit, sms’en en chatten’ blijkt dat jongeren door te sms’en en te chatten sneller iemand kunnen leren kennen en dat zij in geen tijd de meest intieme vragen aan elkaar durven stellen. Jongeren beschouwen sms’en en chatten als een spelend aftasten van het leven, als een uitzoeken van wat kan en wat niet kan.In het artikel ‘Praten uit het donker’ geeft Marc De Kesel, filosoof, een reflectie op de communicatiecultuur van jongeren. ‘Jongeren communiceren vanuit een fictief (virtueel) punt, van achter een masker met de wereld’, aldus Marc De Kesel. ‘Die positie laat hem toe de zotste dingen te zeggen en te doen. Maar die positie kan ook ondraaglijke pijn veroorzaken als het masker afgerukt wordt of als hij aan het masker verslaafd geraakt. Het is daarvoor dat volwassenen bij jongeren vrezen.’Het heeft echter weinig zin om ons uit angst tegen het medium (sms’en en chatten) te keren. Het komt erop aan om het in cultuur te brengen. En naarmate dat lukt, zijn wij meer in staat om anderen als mensen te ontmoeten.
Communicatiehulpmiddelen. --- Jeugd en cultuur. --- Jeugdcultuur. --- SMS. --- jongerencultuur --- chatten --- Age group sociology --- SMS (short message service) --- Mass communications --- Jongerencultuur --- SMS --- Chatten --- 308.4 --- jeugd --- jeugdcultuur --- sms'en --- 528.51 --- communicatie --- jeugdigen --- virtuele relaties --- cultuur --- messag.jpg --- sociale groepen - jeugd --- Raadplegen en gebruiken van internet --- 007 --- 008 --- 362.8 --- Communicatie --- Jeugd --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdsociologie --- Massamedia (media) --- Sms --- Jongere
Choose an application
Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. (Bron: covertekst)
Kinderen en internet. --- 691 Informatiebeleid, Internet --- internet --- internetopvoeding --- 433.5 --- 464 --- 528.51 --- Cyberpesten --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- Lager onderwijs --- kinderen --- leerproblemen --- media --- onderwijsbeleid --- opvoeding --- E-learning --- E-mail --- ICT --- ICT-vaardigheden --- Jongeren --- Kinderen --- Kinderen en internet --- 529 --- Internet; gebruik door kinderen --- Internetmisbruik --- 094333.jpg --- Audiovisuele opvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Educational sciences --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- Internet and children --- Handbooks, manuals, etc. --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Internet in education --- Mediaopvoeding --- 529. --- 691 Informatiebeleid, Internet. --- Cyberpesten. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Internet. --- Internet; gebruik door kinderen. --- Internetmisbruik. --- Kinderen en computers. --- Lager onderwijs. --- internet. --- internetopvoeding. --- kinderen. --- leerproblemen. --- media. --- onderwijsbeleid. --- opvoeding. --- Audiovisuele opvoeding. --- Kinderen met leerproblemen. --- Raadplegen en gebruiken van Internet. --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen).
Choose an application
Deze bijdrage brengt diverse studies en ervaringen bijeen om zo een bijdrage te leveren aan de inbedding van informatievaardigheden in het onderwijs. Waarom zijn informatievaardigheden (voor leraren en leerlingen) belangrijk? Het domein van de informatievaardigheden is niet aan enig vak of leergebied gekoppeld. Immers, informatievaardigheden zijn overal belangrijk, niet alleen bij het makenvan een werkstuk door leerlingen, maar op allerlei momenten: op school, in het dagelijksopdracht uitvoeren, en daarvoor moet je over bepaalde informatie beschikken. Hoe pakje dat aan? Wat zijn informatievaardigheden? Waarom zijn ze belangrijk voor leerlingen en leraren? Waarom moeten informatievaardigheden geleerd worden (leerlingen zijn toch al vaardig met ICT? Hoe kunt u als leraar, groep leraren of zelfs hele school het leren van informatievaardigheden aanpakken? En hoe doe je dat in de praktijk? Dit boek zet op korte en bondige wijze de belangrijkste aspecten rondom informatievaardigheden op een rij. Het richt zich op het voortgezet onderwijs, maar een aantal hoofdstukken zijn ook interessant voor het hoger onderwijs. Hoofdstuk 1 is gewijd aan de definiëring van informatievaardigheden. Nadat in hoofdstuk 2 kort aandacht is besteed aan de leerling binnen de informatiesamenleving, wordt in hoofdstuk 3 verder aandacht besteed aan het onderwijs in informatievaardigheden. Hoofdstuk 4 richt zich op de integratie van informatievaardigheden binnen een gehele instelling. Daarmee richt dit hoofdstuk zich meer dan de andere hoofdstukken op het management van een onderwijsinstelling in plaats van op een individuele docent. Het laatste hoofdstuk, hulpjes op Internet, beschrijft een aantal mogelijk digitale hulpmiddelen die het onderwijs in informatievaardigheden kunnen ondersteunen.
informatievaardigheden --- Documentation and information --- 002 --- 031 --- onderwijs --- 001.81 --- 454.52 --- 528.51 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Informatiebronnen --- Informatievaardigheden --- Internet --- Onderwijs --- bibliotheekinstructie --- 475.6 --- ICT --- 001.891 --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- informatie en documentatie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- Informatiekunde --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Informatievaardigheden. --- algemeen. --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Algemeen. --- digitale geletterdheid
Choose an application
Vandaag is het *Handboek Usability ontwerp gebruikersvriendelijke,doelmatige en toegankelijke websites* verschenen. In dit Handboek leert u wat de voorwaarden en kenmerken zijn voor het ontwerpen van gebruikersvriendelijke websites. U kunt dit boek gebruiken om uw eigen websites te beoordelen op hun gebruikersvriendelijkheid. Ook leert u hoe u betere websites maakt door vanaf het begin af aan al te letten op factoren die gezamenlijk de gebruikersvriendelijkheid van een website bepalen. U leert eerst welke aspecten een rol spelen bij de usability van een site en gaat vervolgens stap voor stap in detail kijken naar deze factoren. Zo krijgt u langzamerhand een totaalbeeld van de gebruikersvriendelijkheid van een site.
Websites --- Internet ( computernetwerken ) --- Teksten op beeldscherm. --- Webdesign. --- Toegankelijkheid. --- Teksten voor websites --- Nederlandse taal. --- Ontwerp. --- webdesign --- Advertising. Public relations --- websites --- Programming --- Marketing --- HTML (hypertext markup language) --- 096 Informatica --- Informatique Informatica --- Site Web Website --- Web usability --- 528.51 --- 528.52 --- ontwerpen --- usability --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- internet - ontwerpen, programmeren en beheren van internetsites --- Grafische vormgeving --- Internet --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Gebruikersonderzoeken --- Zoekmachineoptimalisatie --- Webdesign --- Gebruiksvriendelijkheid --- SEO --- Informatica --- Website --- Gebruikersonderzoek --- website
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|